webForumDet fria alternativet

Logik-tråden

Småprat

26 svar · 1 019 visningar · startad av Tympanon · sida 2 av 2

Frågan, av Tympanon

De va så kul me anagram att ja tänkte vi kunde ge varandra lite logik-uppgifter också. Talföljder, textfrågor me logiskt svar, bildserier, ja även uppgifter liknandes de i illustrerad vetenskap (me lite beräkning i), allt går bra o e skoj o försöka lösa! \------------------------------------------- 1\. Svara på föregående logik-uppgift. 2\. Hitta samtidigt på en ny logik/kluring-uppgift till w

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Antonh skrev:

Summan av alla problemen borde bli 42 :D

Jag har en stark känsla av att du har läst liftarens guide till galaxen. Så vad är frågan?

Medlem sedan dec. 200494 inlägg

Vad är summan av alla problem?

...migrän!

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Tympanon skrev:

Den där kluringen var visst för svår fiddler, du får nog avslöja svaret och lösningen :)

Ok! Svaret är 10cm. Flugorna går hela tiden vinkelrätt mot nästa flugas riktning, alltså blir sträckan 10cm. :)

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Det där borde finnas ett uttryck för. Har du någon integral eller summa som beskriver längden och konvergerar mot det värdet?

Medlem sedan maj 200357 inlägg

nitro2k01: inte läst, funderade på att läsa den, men sen hittade upptäckte jag att min bror hade fått ner den som ljudband på nått lan sä jag lyssnade på den.

Frågan vågar jag inte avslöja :D kan bli tråkigt för dom som inte läst boken (hehehe)

Medlem sedan nov. 20021 222 inlägg

Antonh skrev:

Summan av alla problemen borde bli 42

Fel, försök igen §e

Medlem sedan nov. 2004302 inlägg

Den va ruggigt svår joel, du får ta nån ny lite lättare, gärna me logik i. :) sorry om ja lyfter tråden men jag gillar ju kluringar

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)