Caseus skrev:
Mohaha :e http://www.home.no/zaver/skoj/dc_log.txt
Lika gammal som internet men lika bra :)
1 211 svar · 215 674 visningar · startad av obelix · sida 14 av 61
En man hade tröttnat på att hans hustru hela tiden frågade om hur hon såg ut. Att han hade köpt en helkroppsspegel till henne hjälpte inte. En dag när hon stod och betraktade sig själv, började hon beklaga sig över att hennes bröst var för små. Mannen kom då med ett förslag. \- "Om du tar lite toalettpapper och gnider det mellan dina bröst en gång om dagen så ska du nog se att dina bröst k
Läs frågan i sin helhet →Caseus skrev:
Mohaha :e http://www.home.no/zaver/skoj/dc_log.txt
Är det på riktigt eller är det nån som sjukar sig?! han har lite att lära... :)
Nicrosoft skrev:
vet du hur gammal den är? är tokrolig ialla fall! och den känns äkta också
Göran Persson dör hastigt och kommer till paradiset där han möts av Sankte Per. Sankte Per är lite förlägen men hälsar honom försiktigt välkommen.
- Tack, sade Göran, jo, jag tänkte nog att jag skulle hamna här!
- Mjah, sade S:t Per, du har ju på det stora hela uppfört dig mycket anständigt och i betraktandet av din barndom och så vidare så bestämde vi oss för att vi gärna ville ha din själ här. Men, förstår du, vi har inte så mycket erfarenhet av framträdande vänstermän.
- Jaja, det blir bra. sade Göran. Släpp in mig bara!
- Jamen, ser du, sade Sankte Per, det var lite konkurrens om att få tag i dig. Faktiskt blev vi tvungna att göra ett litet avtal med djävulen.
- AVTAL MED DJÄVULEN! utbrast Göran förskräckt.
- Det är inte så farligt, sade Sankte Per, men han menade att de flesta av dina vänner ändå bor hos honom. Så vi avtalade att du får lov att tillbringa ett dygn i helvetet och ett i himlen. Sedan får du välja var du vill vara resten av evigheten.
Göran protesterade en del men avtalet var intressant.
Så Sankte Per visade honom en hiss, de sade farväl och på återseende om ett dygn och Göran tryckte på knappen märkt med "Helvetet".
Han åkte nedåt mycket länge och hissen stannade vid en stor svart port.
Han ringde på och ögonblickligen öppnade djävulen själv för att ta emot honom.
- Göran! Gamle vän, kom in! hälsade Satan och Göran steg på. Här stod han då, på en gigantisk övertäckt golfbana.
En massa av hans gamla regeringskamrater gick runt och spelade golf. Banan var perfekt. Det var mycket varmt men små lättklädda djävulspigor serverade kalla drinkar. Göran spelade hela dagen och på kvällen hade Erik Lallerstedt (som också hade dött tidigare) lagat en gigantisk buffé med massor av feta läckerheter.
Innan Göran visste ordet av så var dygnet över och det var dags att åter åka till himmelen.
Då han kom in i himlen var han mycket eftertänksam men också här var han varmt välkommen. Han fick änglavingar och en harpa. Resten av dagen spatserade han från moln till moln och hörde fåglarna sjunga och åt friska frukter från träden. Senare åt han en lätt, god och kalorisnål middag. Han kände att det fortfarande kurrade lite i magen när han gick och lade sig.
Det hade varit rätt tröttsamt att lyssna på harpspelet och han saknade sina gamla kamrater från partiet, så nästa morgon berättade han om sitt beslut för Sankte Per - Han skulle välja helvetet.
Sankte Per försökte övertala honom att stanna men han var bestämd. Göran ville tillbringa resten av evigheten med sina vänner!!
Sankte Per gav upp och ledde honom till hissen. Då han åter ringde på den stora svarta porten var Satan lika snabb att öppna men nu var dock golfbanan borta och det enda som syntes var miljoner av människor som vred sig av plågor i den eviga skärselden.
- Men! sade Göran. Var är golfbanan, var är drinkarna, brudarna och maten?
- När du var här var det valtider, sade Satan. Nu har Du röstat på oss...
Den gamle storbonden hade aldrig varit uppe i det blå då han stod och såg på när det lilla spridningsplanet åkte över hans grödor för att sprida bekämpningsmedel.
En dag landade piloten på ängen och de kom till att talas vid. Piloten erbjöd bonden att åka med en runda i det blå följande söndag efter gudstjänsten, vilket storbonden tackade ja till.
Följande söndag efter gudstjänsten stod bonden mycket riktigt som bestämt och väntade på planet och piloten, klädd i den fina söndagskostymen och höghatten.
När piloten med planet kom klättrade bonden upp i sätet och spände fast sig. Då åker vi, sa piloten och bonden svarade ja, så piloten åkte iväg och planet lyfte. Piloten tyckte att storbonden var en stor och stark karl och tänkte att han skulle skoja med honom en aning.
Piloten gjorde en skarp vänstermanöver och hörde från bonden ett svagt "det hade jag räknat med", och sen blev det tyst. Piloten provade en snabb och ännu skarpare manöver åt höger och hörde från bonden "det hade jag räknat med". Efter det tänkte piloten att han skulle försöka sig på en loop i ett försök till att skrämma bonden. Efter loopen hörde han ett svagt ljud från bonden "DET HADE JAG INTE RÄKNAT MED". Piloten blev nyfiken på vad storbonden hade menat med vad han hade sagt under de olika manövrarna. När de hade landat gick piloten fram till bonden och ställde frågan, vad menade du med det där som du sa?
Jo, det är så här att jag hade räknat med att jag skulle pissa på mig och jag hade räknat med att jag skulle skita på mig, men att skiten skulle rinna ner i hatten, det hade jag inte räknat med.
Klarar du frågorna?
Frågesport för blondiner...
1. Hur länge varade 100-åriga kriget?
- 116 år
- 99 år
- 100 år
- 150 år
Blondinen använder sin rätt att hoppa över frågan .
2. I vilken land uppfanns Panama-hatten?
- Brasilien
- Chile
- Panama
- Equador
Blondinen tar publiken till hjälp
3. I vilken månad firar ryssarna oktober-revolutionen?
- Januari
- September
- Oktober
- November
Blondinen ringer en vän, en annan blondin.
4. Vad hette George IV?
- Albert
- George
- Manuell
- Jonas
Blondinen söker efter rätt svar på internet.
5. Från vilket djur har Kanarieöarna fått sitt namn?
- Kanariefågeln
- Kängurun
- Råttan
- Sälen
Blondinen åker ur tävlingen.
PS. Om du har skrattat när du har läst detta, så titta på svaren här nedan:
1. 100 åriga kriget höll på i 116 år (1337-1453).
2. Panama-hatten uppfanns i Equador.
3. Oktober-revolutionen firas i november.
4. Kung George IV hette Albert.
5. Kanarieöarna har fått sitt namn efter sälen. Canaria betyder på latin
"sälarnas ö" (havshund).
OK hur gick det för dig ? Alltså, hur många rätt hade du ??
Logik i Norrland?!
Två vänner (Kjell och Bengt) från Arvidsjaur sitter på den lokala
pizzerian och talar en eftermiddag.
Kjell säger rätt som det är; "Jag är trött på att slava i fabriken, jag
skall skaffa mig en utbildning via Komvux och få ett bra och välbetalt
arbete!".
Bengt tyckte det lät som en bra idé, och en stund senare lämnar de
pizzerian.
Dagen därpå går Kjell till Komvux och får träffa en studievägledare, som
anmäler honom till fyra kurser: Matematik, engelska, historia och logik.
"Logik?" säger Kjell. "Vad är det?"
Studievägledaren säger: "Jag skall förklara. Äger du en gräsklippare?"
"Japp."
"Eftersom du äger en gräsklippare, så borde du logiskt sett ha en
trädgård."
"Det stämmer, jag har en trädgård."
"Eftersom du har en trädgård, så borde du logiskt sett ha ett hus." säger
studievägledaren.
"Ja, jag har ett hus."
"Och, eftersom du har ett hus, så borde du logiskt sett ha familj."
"Jag har en familj."
"Eftersom du har en familj, borde du logiskt sett ha en fru."
"Ja, jag har en fru."
"Och eftersom du har en fru, så borde du logiskt sett vara
heterosexuell."
"Jag är heterosexuell. Det är fantastiskt, du lyckades att få reda på
allt det bara för att jag äger en gräsklippare!"
Kjell tackade och skakade studievägledarens hand och skyndade sig till
pizzerian för att träffa Bengt och berätta för honom om hans nyvunna
studieintresse.
Han berättar om sin utbildning, och hur han anmälde sig till de fyra
kurserna, matematik, engelska, historia och logik.
"Logik?" Säger Bengt, "Vad är det?"
Kjell säger, "Jag skall förklara.. Äger du en gräsklippare?"
"Nej."
"Jaså Bengt, du är bög du?!?"
:birp (y)
[b][/b] :birp (y)
LOL :e
En 80-årig man är på sin årliga läkarkontroll och läkaren undrar hur han mår.
Mannen säger att han aldrig mått bättre. Han berättar att hans 18-åriga fru är gravid och väntar hans barn.
Läkaren tänker en stund och säger sen: "Låt mig berätta en historia.
Jag känner en kille som är en hängiven jägare. Han missar aldrig en jakt.
Men en dag tog han med sig sitt paraply istället för geväret. Så står han där i skogen och mot honom kommer en jättelik björn. Han höjer paraplyet mot björnen, kramar handtaget, och vet du vad som händer?"
Efter att funderat ett tag svarar den gamle mannen "Nej".
Läkaren säger: "Björnen föll ner död framför honom".
Den gamle utbrister: "Det är ju omöjligt! Någon annan måste ha skjutit björnen".
"Det är ungefär dit jag vill komma", svarar läkaren.
:L
haha den var bra Sirpeter :e
Börja träna?
Jag har precis fyllt fyrtio, och min fru (älskling) gav mig en vecka med personlig tränare i födelsedagspresent.
Nu är jag ju fortfarande i kanonform.
Jag spelade trots allt fotboll när jag var 20, men det kan vara roligt att få röra lite på sig.
Jag ringde till träningsanläggningen och bokade tid med en personlig tränare.
Jag fastnade för Linda, som är en 26-årig tjej som förutom jobbet som personlig tränare också är aerobics-instruktör och modell för badkläder.
Det är hon som är anledningen till att jag skriver det här, hon bad mig skriva dagbok för att hålla koll på mina framsteg.
På måndag gäller det....
Måndag:
Jag gick upp klockan 06.00. Det var riktigt tufft att komma upp så tidigt, men när jag kom till träningsanläggningen, där Linda väntade vid receptionen blev allt helt plötsligt mycket lättare.
Linda är suverän!
Hon har blont hår, fantastiska blå ögon och ett charmerande leende.
Vi började med en rundtur på anläggningen.
Linda visade mig maskinerna och det första jag fick göra var att springa på löparbandet.
Efter fem minuter tog Linda min puls, och hon verkade lite orolig över hur hög den var.
Det hon inte fattade var att min puls var hög för att hon stod så nära mig i sin tajta lycra-outfit.
Jag är ju i toppform annars!
När vi gjorde sit-ups pushade Linda på mig och jag kämpade på, trots att jag var trött i magen efter att ha hållit in den ända sen jag mötte henne i receptionen.
Efter passet njöt jag av att titta på hur smidigt Linda rörde sig under sitt aerobics-pass, och tänkte att hon är lika duktig där inne som hon är med mig.
Det här kommer att bli en FANTASTISK vecka!
Tisdag:
Jag fick dricka två kannor kaffe för att komma upp, men till slut var jag utanför dörren på väg till träningen.
Linda tvingade mig att ligga på rygg och trycka upp en tung järnstång i luften, sen la hon på vikter på den också!
Mina ben kändes som spagetti på löparbandet, men jag klarade en hel kilometer.
Leendet jag fick av Linda när jag klev av löparbandet gjorde det mer än värt mödan.
Jag mår toppen!
Det här är andra dagen i mitt nya liv!
Onsdag:
Jag försökte borsta tänderna, och enda sättet som var möjligt var att ligga med huvudet på tandborsten och röra munnen fram och tillbaka över den.
Jag tror jag har fått bråck i bröstmusklerna.
Jag klarade av att köra så länge jag slapp styra eller bromsa.
Jag parkerade på en handikapparkering vid träningsanläggningen.
Linda var lite okänslig idag och hävdade att mina skrik störde de andra som tränar på anläggningen.
Jag har kommit på att hennes röst är lite för hurtfrisk för så här tidiga morgnar, och när hon skriker på mig får hon en nasal ton som är riktigt irriterande.
Jag fick ont i bröstet när jag skulle ställa mig på löparbandet, så jag fick stå på trappmaskinen istället.
Vem i helvete har uppfunnit en maskin som simulerar en aktivitet som gjorts obsolet av hissen?
Linda sa att det skulle hjälpa mig att komma i form och öka min livsnjutning eller nåt.
Hon snackade massor annan skit också.
Torsdag:
Linda väntade på mig med sina vampyrliknande tänder med en min som skulle föreställa ett leende, men den grymma formen på hennes tunna läppar avslöjade henne allt.
Jag kunde inte rå för att jag var en halvtimma försenad - det tog mig 20 minuter att bara knyta skorna!
Linda tvingade mig att träna med hantlar.
När hon tittade bort, passade jag på att springa och gömma mig i herrarnas omklädningsrum.
Hon skickade Lars för att hämta mig, och sen satte hon mig på roddmaskinen som straff.
Jag sänkte den.
Fredag:
Jag hatar den lilla subban!
Linda är den vedervärdigaste varelsen till människa som nånsin fötts på denna planet NÅGONSIN! Korkade, anorektiska lilla träningsfjolla.
Om jag kunde röra någon enda liten del av min kropp utan denna fruktansvärda smärta skulle jag slå henne med den.
Linda vill att jag skulle jobba med mina triceps.
JAG HAR INGA TRICEPS! Om hon ville ha jack i golvet så borde hon inte ha räckt mig de där (%&##%¤& hantlarna, eller något annat tyngre än en macka för den delen.
(Jag är säker på att hon lärt sig det där på Sadisthögskolan - hon måste fått en hedersbetygelse i grenen "tillfoga smärta").
Löparbandet kastade av mig och jag landade på en hälsorådgivare.
Jag önskar att jag hade landat på någon mjukare.
Lördag:
Linda lämnade ett meddelande på min telefonsvarare i morse, i det där äckliga, hurtfriska, gnisslande tonläget hon har.
Hon undrade varför jag inte dök upp idag.
Ljudet av hennes röst fick mig att vilja slå sönder högtalaren med första bästa trubbiga verktyg, men tyvärr saknar jag styrka att ens trycka på knapparna på fjärrkontrollen.
Jag har sett på finsk tv i elva timmar.
Söndag:
Jag åkte färdtjänst till kyrkan idag för att tacka gud att den här veckan äntligen är slut.
Jag bad också till gud att min fru (den subban) nästa år väljer en roligare present.
Till exempel en rotfyllning eller en rejäl tarmsköljning.
Nicro: Haha, jag trodde faktiskt att ditt inlägg var seriöst först, men ungefär här fattade jag att nåt var fel;
Jag fastnade för Linda, som är en 26-årig tjej som förutom jobbet som personlig tränare också är aerobics-instruktör och modell för badkläder.
Sen blev det ju inte direkt svårare:
Hon har blont hår, fantastiska blå ögon och ett charmerande leende.
:e
Kanske skulle läst rubriken på tråden lite nogrannare. ;)
- <---------- Krogsnack !! ------------>
Mycket users på [IRL]Krogen igår?
Nästan server overload!
Några fina shares då?
Det fanns en del värda connections, speciellt en user, sjukt bra ping på henne!
Fick du nån slot då?
Hon hade rätt många utdelade, så jag hamnade i queue, men hon verkade ha bra uptime.
Så du fick en slot till slut eller?
Jo, men det blev connection closed by peer efter 50%.
Ajdå, utan varning? Då borde hon bannas från pubben!