webForumDet fria alternativet

Hjälp!

Småprat

148 svar · 2 926 visningar · startad av Hjärtat · sida 4 av 8

Frågan, av Hjärtat

Träffade en tjej på fest i fredax... Vet hennes förnamn, att hon bor i Lund (eftersom vi tillbringade natten där tillsammans) men ingen aning var i Lund :( Vill ha hennes e-mail.... Finns inte en chans va?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 2003316 inlägg

OveRRidE ----> Tack

Mr Nils ---> Tack

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Mr Nils.. Det är inte varenda gång, men mycket ofta, dvs så fort jag tycker att det är dags för en kommentar.

Medlem sedan jan. 2000640 inlägg

SirPeter>> jag gissar att hjärtat inte hade ~15000 inlägg på sin gamla användare.. Men, du förstår vad jag menar med "ny".

Man kan omöjligtvis kalla Hjärtat/Goldy för ny medlem.. Avsluta den funderingen nu! ;)

Ah, goldy.
Men som sagt. Det jag MENADE (lyssna noga nu) är att Bire är en större profil än vad hjärtat/goldy är.

är ni med nu? =)

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

OveRRidE skrev:

Men beroende på hur vi ser på saker och ting så hade du nog antagligen tagit illa upp om jag hade kläckt något i stil med att 'du bara vill vara tuff för att du gjort din brud på smällen'.

Tråden finns kvar. Try me! ;)

Startar man en tråd på wF får man ju vara beredd på att andra skriver i den och eventuellt har åsikter om det man skrivit.

Hjärtat påstår att han vill ha hjälp med att hitta en persons e-postadress trots att han själv inser att det är fullständigt omöjligt med tanke på att den information som finns till hands inte räcker för att få fram en e-postadress. Alltså måste motivet till trådskapandet vara något annat. Min teori är att han vill ha cred för sina erövringar.

Men Hjärtat - du kan väl berätta vad syftet med tråden är. :)

Min gissning är att hjärtat ville skriva av sig lite, och valde starta tråden med ett inlägg som uppenbarligen kräver följdfrågor och därmed startar en diskussion, där man till slut får veta vad som hände?

Jag är inte med riktigt.. Jag anser inte mig själv som en "större profil" än någon på wF. Varför skulle jag?

Det tråden handlar om är en PERSON som återkommande skriver om sina "dambekymmer" som inträffat under rusets inverkan, vi som vart med nåra år på wF är ganska vana att höra liknande historier med jämna mellanrum & ingen blir väl direkt förvånad att en viss person snabbt förälskar sig i en person & skriver en tråd om det, veckorna efter så är allt upp & ner igen + att det kommit in en ny dam i bilden.

Hela skiten är en totalt värdelös såpopera om en trummis i skåne & hans groupieaffärer..

Kom sen inte & klaga på mig att jag fäller bitska kommentarer enbart till denna person.. Jag fäller ALLTID bitska kommentarer till vem fan som helst som jag anser förtjäna det, ny som gammal medlem!

Umm, du har vart reggad i typ 14 dar mer än mig..

Mr Nils skrev:

Umm, du har vart reggad i typ 14 dar mer än mig..

Japps, det verkar så.

Och, jag finner fortfarande poster som handlar om vad en person har för kärleksbekymmer mer intressanta än mycket annat som postas här.

Det jag inte gör är att varje gång du (bire) postar nånting skriver en elak kommentar. Om tråden inte intresserar mig så skriver jag såklart inte elakheter i den eftersom jag vet att den säkerligen intresserar många andra.

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Vart i Lund var det, hur såg hon ut, jag kan ställa mig och spana ;) Ålder, utseende?

/Red
Det är skillnad på folk och folk, överallt, även på wf ;)

Snälla ni,,Gott folk!! Varva ner nu!
Syftet med tråden är o var att jag VILL ha tag i denna kvinna!
Och eftersom jag inte kan ta köksingången (fd) Så såg jag kanske en möjlighet att få lite hjälp från er!? Vilket jag själv insåg redan iförsta inlägget var hopplöst! Så denna tråd har aldrig handlat om mina erövringar, groupies osv...
Visst det tillhör min vardag med brudar o sprit kanske, men aldrig varit min mening att skryta om något!
Hipp Hurra, nu är vi gla..!!

Bra att du ger ledtrådar för att man ska kunna hjälpa dig då ;)

Vart i Lund var det, hur såg hon ut, jag kan ställa mig och spana Ålder, utseende?

1. Ett studentboende, en 10 minuters promenad från centralen.
2. Lång, vacker
3. 24
4. Lång, vacker

Kolla på en karta, www.eniro.se, försök komma ihåg gångvägen eller något i den stilen. 10 minuter från centralen kan vara vart som helst ;) Inga andra minnen?

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Tor skrev:

Tråden finns kvar. Try me!

Nej, det brukar finnas en överhängande risk att jag blir utpekad som både det ena och det andra när jag kommenterar saker och ting utan där speciella 'wF-dialekten' som man måstre linda in allt i.

Tor skrev:

Startar man en tråd på wF får man ju vara beredd på att andra skriver i den och eventuellt har åsikter om det man skrivit.

Ja, det är väl självklart? Men nu handlade det om renodlade påhopp, något som har visat sig straffas hårt och länge på wF i tidigare fall. Jag vill dra mig till minnes en viss tråd där jag (och andra) gjorde oss lite roliga om huruvida en viss entreprenör hade kompetens nog att driva den verksamhet som denne gör. Där var det minsann inte den lilla piskan som åkte fram, där var det de stora skeppskanonerna som dånade runt oss stackare som råkat befinna oss på fel sida. Den här tråden är väl inte ett uns bättre, är den?

Tor skrev:

Hjärtat påstår att han vill ha hjälp med att hitta en persons e-postadress trots att han själv inser att det är fullständigt omöjligt med tanke på att den information som finns till hands inte räcker för att få fram en e-postadress. Alltså måste motivet till trådskapandet vara något annat. Min teori är att han vill ha cred för sina erövringar.

Så, vi kunde inte spekulerat lite extra i hur vi kanske kunde ha hjälp hjärtat att hitta sin, för tillfället, tilltänkta? Diskussionen om hans fd. flickvän går att utveckla, man kan försöka ta reda på var i Lund han befann sig eller tillochmed dra till med något så långsökt som att fråga ifall de har någon annan gemensam vän eller liknande kontakt?

Jag ser många möjligheter, som i andra fall (om tråden hade skapats av en annan medlem än hjärtat) hade behandlats på ett helt annorlunda sätt.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

OveRRidE skrev:

Jag vill dra mig till minnes en viss tråd där jag (och andra) gjorde oss lite roliga om huruvida en viss entreprenör hade kompetens nog att driva den verksamhet som denne gör. Där var det minsann inte den lilla piskan som åkte fram, där var det de stora skeppskanonerna som dånade runt oss stackare som råkat befinna oss på fel sida. Den här tråden är väl inte ett uns bättre, är den?

Vad jag minns så blev inte ett enda inlägg i den tråden redigerat av den enkla anledningen att de in bröt mot reglerna. Varken piska eller skeppskanonerna användes alltså - inte från wF:s sida.

Jag noterar samtidigt att något inlägg i den här tråden inte har blivit rapporterat.

OveRRidE skrev:

...eller tillochmed dra till med något så långsökt som att fråga ifall de har någon annan gemensam vän eller liknande kontakt?

Jag har gjort ett försök.

Hjärtat skrev:

Och eftersom jag inte kan ta köksingången (fd) Så såg jag kanske en möjlighet att få lite hjälp från er!? Vilket jag själv insåg redan iförsta inlägget var hopplöst!

Du insåg alltså att du inte skulle få någon hjälp med att få ta i flickans e-postadress innan du klickade på "Skapa tråd".

Då undrar jag återigen vad syftet med tråden var.

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Bire skrev:

Nope, jag kan helt enkelt inte hålla käften.. Så enkelt är det.

Jag har en kommentar till denna tråden som jag dock håller till mig själv, men om du vill höra den kan du PM:a mig...

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg

Hjärtat skrev:

1. Ett studentboende, en 10 minuters promenad från centralen.
2. Lång, vacker
3. 24
4. Lång, vacker

Fråga, var promenaden in mot centrala lund eller åt andra hållet. Dvs väster eller öster om järnvägen (öster är mot centrala lund).

Det här skall nog kunnas pinnas ner om vi bara jobbar metodiskt. :e

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)