...sjutton,. 300 späänn skulle taxichffisen ha för att köra iss från hamngatan till skalbaggen. För jäkloigt. men jaja, det får manm väl stå ut med om man varit på fest. Skål på er alla wf:are! Skål! :bire :P :f :i
PS. Hoppas de där glasen med mjölk gör susen för i morgon ska man glida runt i göteborg tydligen. Jaja.
Japp...50 pix för att bara vrida på startnyckeln. :(
Om det var billigare att åka taxi, skulle nog både bråk och övergrepp minska, då många skulle slippa gå hem själva sent om natten eller i mörkret. Billigare taxi skulle på sitt sätt skapa ett tryggare samhälle.
Men så länge som man enbart ska tjäna pengar på allt, så är det nog bara att ligga lågt, och invänta bättre tider. :( ;)
Men så länge som man enbart ska tjäna pengar på allt, så är det nog bara att ligga lågt, och invänta bättre tider. :( ;)
Jag håller med om att det är bra dyrt med taxi, soppan och en chaufför likaså, plånboken svider rejält efter varje utång men du skulle alltså tycka det var bättre om staten stod för taxiresorna eller? Varför ska de inte tjäna pengar på det?
Antalet fylletrådar har ökat drastiskt på senare tid.
Japp...50 pix för att bara vrida på startnyckeln. :(
Om det var billigare att åka taxi, skulle nog både bråk och övergrepp minska, då många skulle slippa gå hem själva sent om natten eller i mörkret. Billigare taxi skulle på sitt sätt skapa ett tryggare samhälle.
Det är fel ände av problemet.
Man skulle ge 50% av pengarna som taxibolag tjänar åt polisen istället.
ja inte vet jag vad de heter :P fanns ju flera bolag. men en körde med fast taxa, 45 spänn. och vi kom då överallt vi ville med den pengen i innerstan.
Ja eller varför inte vatten, tänkte på alla isberg som smälter. Ännu bättre skulle det vara om man förbrände allt åxå, då kommer det ju inte tillbaka och vattennivån stiger inte. Dock får man vel inte köra upp allt för mycket vatten :l då allt kommer försvinna men men....
enligt metro är göteborg en av världen dyraste taxistäder. när jag åker hem till mig från city, ca 7km kan det kosta 350kr på taxameter eller 150kr fastpris om jag har tur. :/