webForumDet fria alternativet

Men det var väl då...

Småprat

19 svar · 525 visningar · startad av Dryden

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Frågan#1

...sjutton,. 300 späänn skulle taxichffisen ha för att köra iss från hamngatan till skalbaggen. För jäkloigt. men jaja, det får manm väl stå ut med om man varit på fest. Skål på er alla wf:are! Skål! :bire :P :f :i

PS. Hoppas de där glasen med mjölk gör susen för i morgon ska man glida runt i göteborg tydligen. Jaja.

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg

Skål! :bire

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Japp...50 pix för att bara vrida på startnyckeln. :(

Om det var billigare att åka taxi, skulle nog både bråk och övergrepp minska, då många skulle slippa gå hem själva sent om natten eller i mörkret. Billigare taxi skulle på sitt sätt skapa ett tryggare samhälle.

Men så länge som man enbart ska tjäna pengar på allt, så är det nog bara att ligga lågt, och invänta bättre tider. :( ;)

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

tacka vet ja malmö. 45 spänn överallt i stan. billigare än bussen om man är flera. dessutom plockar den upp en vart man vill, när man vill :)

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

He-he

Antalet fylletrådar har ökat drastiskt på senare tid.

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Blårand skrev:

Men så länge som man enbart ska tjäna pengar på allt, så är det nog bara att ligga lågt, och invänta bättre tider. :( ;)

Jag håller med om att det är bra dyrt med taxi, soppan och en chaufför likaså, plånboken svider rejält efter varje utång men du skulle alltså tycka det var bättre om staten stod för taxiresorna eller? Varför ska de inte tjäna pengar på det?

Antalet fylletrådar har ökat drastiskt på senare tid.

Vem tröstsuper inte med tanke på vädret numera :e

Medlem sedan mars 2004754 inlägg

Dryden skrev:

Men det var väl då...

...sjutton vad mycket personer som fylleskriver numera.
Fortsätt med det, underhållning i toppklass. :birp

Medlem sedan juni 200470 inlägg

Tjänar inte taxichaffisar väldigt dåligt?

Hur går detta ihop?

Medlem sedan feb. 20011 198 inlägg

Blårand skrev:

Japp...50 pix för att bara vrida på startnyckeln. :(

Om det var billigare att åka taxi, skulle nog både bråk och övergrepp minska, då många skulle slippa gå hem själva sent om natten eller i mörkret. Billigare taxi skulle på sitt sätt skapa ett tryggare samhälle.

Det är fel ände av problemet.
Man skulle ge 50% av pengarna som taxibolag tjänar åt polisen istället.

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

netslave skrev:

Hur går detta ihop?

Bensinen tar det mesta.. det är den som är dyr. Men sen är det ju en massa andra trådar sm drar bakom bensinen åxå.

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Blårand skrev:

Jag tycker du skall ge dig ut å köra folk runt, gratis ;)
Eller vilket samhälsnyttigt arbete som helst, gratis. :p

Medlem sedan juni 200470 inlägg

bassebhu skrev:

tacka vet ja malmö. 45 spänn överallt i stan. billigare än bussen om man är flera. dessutom plockar den upp en vart man vill, när man vill :)

Du skojar? :q

netslave skrev:

bassebhu skrev:

Nej, typ billigare än svart-taxi :e

Medlem sedan nov. 20022 355 inlägg

bassebhu skrev:

netslave skrev:

bassebhu skrev:

Nej, typ billigare än svart-taxi :e

Vilken taxi är det som jag har missat?

ja inte vet jag vad de heter :P fanns ju flera bolag. men en körde med fast taxa, 45 spänn. och vi kom då överallt vi ville med den pengen i innerstan.

Medlem sedan jan. 2004155 inlägg

Jerpa skrev:

netslave skrev:

Hur går detta ihop?

Bensinen tar det mesta.. det är den som är dyr. Men sen är det ju en massa andra trådar sm drar bakom bensinen åxå.

Länk :birp

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

taper lawyer skrev:

Jerpa skrev:

netslave skrev:

Hur går detta ihop?

Länk :birp

Ja eller varför inte vatten, tänkte på alla isberg som smälter. Ännu bättre skulle det vara om man förbrände allt åxå, då kommer det ju inte tillbaka och vattennivån stiger inte. Dock får man vel inte köra upp allt för mycket vatten :l då allt kommer försvinna men men....

Medlem sedan okt. 2001551 inlägg

enligt metro är göteborg en av världen dyraste taxistäder. när jag åker hem till mig från city, ca 7km kan det kosta 350kr på taxameter eller 150kr fastpris om jag har tur. :/

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Höjdaren på dåligt skämt..

Alla som har åkt taxi har ju oftast åkt svart.
Taxibilen brukar ju vara svart! :i

Den som skrattar nu får en päronsplitt av mig..

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Re: Höjdaren på dåligt skämt..

bluxbluxo skrev:

Den som skrattar nu får en päronsplitt av mig..

Du kan nog räkna med att få behålla alla päronslitten själv, tyvärr. ;)

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)