webForumDet fria alternativet

Fick leka Ronny & Ragge idag

Småprat

77 svar · 1 642 visningar · startad av His Divine Shadow · sida 2 av 4

Frågan, av His Divine Shadow

Redigerat med anledning av webForums regler §4. Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Dryden alternativt <forumledare@webforum.nu>. Dryden Moderator, webForum Asså! ----- idioter på vägen!!! Kom här i morse längs vägen till arbetet, vilket just nu mest var en

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan nov. 2003266 inlägg

Mannen skrev:

Mog skrev:

Du kunde ringt till pappa blå och sagt att det var en dåre som ligger i 30km/h mitt i vägen och knappast kan vara nykter, jag följer efter tills ni kommer och tar hand om trafikfaran.

Underligt vad tid folket har i detta land, har ni inget viktigare för er?

Tid för vad ?

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

Dryden skrev:

Är det tillåtet att köra om på insidan i Finland?

Förståeligt nog nej, men jag kunde inte ligga bakom där, och jag visste att om jag ville slippa honom, så var det nu, ett par km längre fram kommer en by så, kan inte hålla på med sånt här där, och det var bra med rum när jag väl kom dit.

annesophie skrev:

Du sa ju själv att det var en lek. Han lekte och du valde att delta genom att bete dig precis lika, om inte mer, omoget som han.

Jag hadde lekt med honom om jag suttit bakom och inte gjort nånting, istället gjorde jag ett val att avsluta detta, jag hadde lekt med honom om jag fortsatt fjanta omkring med honom, det gjorde jag inte.

Klart att det är märkbart irriterande när någon ligger mitt i vägen, kör för sakta etc etc men inte katten kan du väl i ärlighetens namn ursäkta, ditt egna mycket dåliga trafikbetende, med att du "ville komma till jobbet"?

Tja, jag tycker inte jag har haft nått dåligt trafikbeteende, på pappret kan det se ut så, men i verkligheten var det lika säkert som att köra om på rätta sidan, det var faktiskt mera rum på insidan än på den andra filen, så pass konstigt körde dendär gubben.

Ponera att du hade åkt av vägen medans du körde om på insidan eller att polisen hade stoppat dig...vad hade du sagt då?

Tja, först så polisen kanske åker här en gång varannat år, men dom hadde väl haffat mig och den där andra om dom sett mig.

Om det hadde varit så pass lite rum där att det funnits minsta chans att jag skulle ha åkt av vägen hadde jag aldrig gjort det, jag är livrädd om min bil.

Medlem sedan jan. 2003247 inlägg

Mog skrev:

Mannen skrev:

Mog skrev:

Du kunde ringt till pappa blå och sagt att det var en dåre som ligger i 30km/h mitt i vägen och knappast kan vara nykter, jag följer efter tills ni kommer och tar hand om trafikfaran.

Underligt vad tid folket har i detta land, har ni inget viktigare för er?

Tid för vad ?

Om man ligger mitt ute i skogen, säkerligen en bra bit till nästa polisbil som har tid över så tar det troligtvis ett tag innan en polis skulle komma fram. Jag tror inte arbetsgivaren tar som ursäkt att:
"Jag hamnade bakom en bil och vågade inte köra om så jag väntade in en polisbil."

Mycket möjligt att ni har tid att skjuta upp dagen någon timme eller två för ingenting (ser jag det som)

Min åsikt, men självklart behöver du inte tycka som mig.

Medlem sedan juni 20012 236 inlägg

Mannen skrev:

Jag tror inte arbetsgivaren tar som ursäkt att:
"Jag hamnade bakom en bil och vågade inte köra om så jag väntade in en polisbil."

Jag tror de flesta arbetsgivare föredrar "Jag hamnade bakom en bil och vågade inte köra om så jag väntade in en polisbil." framför:

1. "Jag ligger på sjukhus efter att ha krockat med en bil som jag körde om på insidan och kommer inte kunna jobba på tre månader"
    ...eller...
  2. "Kan inte komma till det viktiga mötet nu på morgonen eftersom jag blivit tagen av polisen för vårdslöst beteende i trafiken".

:OO

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

His Divine Shadow skrev:

Dryden skrev:

Är det tillåtet att köra om på insidan i Finland?

Förståeligt nog nej, ...

Men du skrev ju att du inte hade gjort något fel?

Du skrev:

Jag gjorde inget fel, så jag behöver inte använda nått sånt försvar...

Nu blir jag förvirrad. :q

Poliserna ja... brukar inte bry sig oss svenskar heller, ringer man och talar svenska brukar man läggas i kön, några kompisar så blev jagade en gång av ett gäng fyllhundar, dom kom till bilen så var dom omringade, dom hadde ringt polisen 3-4 ggr redan, dom satt fast innuti bilen och den blev sönderslagen utanpå, inte kom några poliser för det inte, dom fick ta sig därifrån själva, fastän dom hadde all rätt att frukta för sitt liv.

Dryden skrev:

Tekniskt sett på pappret var det fel, men man kan inte alltid se på papper och ingorera situationens kontext.

Medlem sedan jan. 20011 213 inlägg

Finland?

Medlem sedan juni 20012 236 inlägg

His Divine Shadow skrev:

Dryden skrev:

Tekniskt sett på pappret var det fel, men man kan inte alltid se på papper och ingorera situationens kontext.

Men om man resonerar på det viset skulle man ju faktiskt kunna ursäkta nästan vilket trafikbetende som helst.
Du menar alltså ärligt att du står för det uttalandet? :o

Medlem sedan nov. 2003266 inlägg

annesophie skrev:

Mannen skrev:

Jag tror inte arbetsgivaren tar som ursäkt att:

Jag tror de flesta arbetsgivare föredrar "Jag hamnade bakom en bil och vågade inte köra om så jag väntade in en polisbil." framför:

1. "Jag ligger på sjukhus efter att ha krockat med en bil som jag körde om på insidan och kommer inte kunna jobba på tre månader"
    ...eller...
  2. "Kan inte komma till det viktiga mötet nu på morgonen eftersom jag blivit tagen av polisen för vårdslöst beteende i trafiken".

:OO

Tror jag åxå

Sen kan vi ju leka med tanken att han var full.
Man kör om, ger honom fingret, han ökar farten och lite senare kör han över lilla Lisa som gått till brevlådan för att hämta tidningen till pappa.
Du kunde kanske förhindrat detta !

Kan detta vara värt ett par timmar ???

Medlem sedan mars 2004754 inlägg

Det är väl bra att han kör vårdat i trafiken.

Jag vågar påstå att du, (His Divine Shadow) någonstans långt bak har tvättäkta italienskt bildåreblod i ådrorna.

Medlem sedan jan. 2003247 inlägg

annesophie och Mog.

Självklart har ni rätt när man tänker efter. Men jag ska inte ljuga, jag hade kört om och inte missat det viktiga mötet med klienten som skulle höja månadens vinst med 50 k.

Men jag vet inte hur viktigt det var att komma fram etc, men att vänta på polisen tror jag inte skulle löna sig.

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

His Divine Shadow:
Min åsikt är att du har betett dig mycket omoget. Så omoget att du borde sälja bilen och lämna in körkortet på polisstation. För du har inte visat de omtanke om medtrafikanterna som jag anser man kan kräva av förare.

Vet du vad som pågick i bilen framför dig?

• Var det en som lärde sig köra bil?
  • Fanns det ett sjukdomsfall i bilen?
  • Var bilen trasig på nåt sätt?

Troligvis har ingen aning om varför de betedde sig som de gjorde.

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

orkar inte lasa alla inlagg just nu, men jag kan ju saga att jag hade minst gjort samma sak... Hade jag hafft en bazoka med mig skulle jag nog tagit upp den ocksa! §e

annesophie skrev:

Men om man resonerar på det viset skulle man ju faktiskt kunna ursäkta nästan vilket trafikbetende som helst.

Nej då, långt ifrån allt trafikbeteende kan ursäktas på det viset, usch nej det går ju inte alls.
Jag står för uttalandet, men inte din generalisering.

bewern skrev:

Min åsikt är att du har betett dig mycket omoget.
Så omoget att du borde sälja bilen och lämna in körkortet på polisstation. För du har inte visat de omtanke om medtrafikanterna som jag anser man kan kräva av förare.

Min åsikt är nu att du inte vet vad du talar om, fanns inga medtrafikanter, om det funnits hadde jag aldrig gjort såhär, jag gjorde såhär eftersom vägen var a) bred b) lång raksträcka c) trafiktomt så långt ögat kunde se, vilket var ganska nära horisonten i detta fall d) det fanns mer än tillräckligt med rum, det var bara på fel sida som det fanns rum.

Var det en som lärde sig köra bil?

Man brukar oftas vara två i bilen då, dessutom finns ingen körskola inom 50km.

Fanns det ett sjukdomsfall i bilen?

Då borde väl gubben framför kört slumpmässigt konstigt och inte med flit köra framför mig när jag försöker köra om, detta gick på en bra stund också.
Det fanns ingen annan i bilen heller.

Var bilen trasig på nåt sätt?

Om bilen var trasig, varför släpper han då inte om mig?

De, är han, och han visste nog, man parerar inte den som är bakom flera gånger när han försöker köra om om man är sjuk, övningskör eller nått liknande, detta krävdes ett mål, målet var att inte släppa om mig fastän det hadde varit världens enklaste sak.

Så, jag riskerade ingens trafiksäkerhet, inte ens min egen för det fanns så pass mycket rum på den sidan och allting gick så sakta.

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

bewern skrev:

His Divine Shadow:
Min åsikt är att du har betett dig mycket omoget. Så omoget att du borde sälja bilen och lämna in körkortet på polisstation. För du har inte visat de omtanke om medtrafikanterna som jag anser man kan kräva av förare.

Vet du vad som pågick i bilen framför dig?

• Var det en som lärde sig köra bil?
  • Fanns det ett sjukdomsfall i bilen?
  • Var bilen trasig på nåt sätt?

det ar la fan anda inte hans problem, om dom haller pa att do dar inne sa ar det ju inte His Divine Shadow's problem att ha koll pa vad de driver med i bilen, begar dom en olaglig handling sa gor dom.
Sen att His Divine Shadow gor som han gor och kor om pa insidan ar ju en helt annan femma. Men han all ratt i varlden att bli sur...

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

His Divine Shadow skrev:

annesophie skrev:

Nej då, långt ifrån allt trafikbeteende kan ursäktas på det viset, usch nej det går ju inte alls.
Jag står för uttalandet, men inte din generalisering.

Då får du gärna förklara för mig:
Varför kan man bryta mot den ena regeln, men inte mot den andra? Var finns skillnaden?

Eller handlar det om beteende i trafiken? Vilket idiotbeteende kan urskuldras, och vilket kan inte urskuldras?

Och vem bestämmer skillnaden? Du? Som anser att du kan sätta dig över lagar och regler?

Rufus skrev:

Jag vågar påstå att du, (His Divine Shadow) någonstans långt bak har tvättäkta italienskt bildåreblod i ådrorna.

Jag är en av dom lugnaste chauförerna av alla dom som jag känner, mitt största kännetecken är att jag är en otroligt lugn person, detta är den enda gång jag blivit arg, för det var så uppenbart att han gjorde det med flit.

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)