Svenskan: ett av de svåraste språken i världen?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • :stefan:
    Moderator
    • 2000-04-28
    • 8032

    #16
    En liten tanke: många av de sydeuropeiska länderna (där även Tyskland ingår i detta fall) tycker nog det är knepigt med engelska, medan vi tycker att det nog inte är så bökigt att lära sig.

    Inte så underligt när de dubbar precis allting...
    My motor is stalled but my wheels are still spinning.

    Comment

    • flat-eric
      Medlem
      • 2000-02-04
      • 1753

      #17
      [citat=sgtpepper]
      Ett av de enda länderna i Europa som inte talar ett språk som ingår i den indo-europeiska familjen är ju Finland, så jag lider med er finlandssvenskar som måste lära er finska, det verkar ruskigt svårt måste jag säga .
      [/citat]
      Det har du så rätt i, och för att lära sig bra finska så måste man nästan arbeta på en hel-finsk arbetsplats eller så kan man t.ex. göra som farsgubben gjorde och utföra militärtjänsten på en finskspråkig brigad istället för på den svenska.
      borta.

      Comment

      Working...