Hjälp med att formulera en mening.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Poteta
    Medlem
    • 2005-05-13
    • 3014

Hjälp med att formulera en mening.

Tjaba läget??
    Så kan jag ju inte skriva nu när jag ska lämna en offert till en för mig stor kund. *skryter lite*

Jag anser mig vara ganska haj på svenska men behöver hjälp med att formulera en mening. Jag har fått en total låsning och lyckas inte få till det...

Så här skrev jag först:
    Kostnad för material uppgår till ***** kr. ex. moms.

Sedan tänkte jag att det kanske tolkas som "upp till" när jag skriver uppgår till.

Att bara skriva "Kostnad för material blir---" känns inte heller rätt.
    Hjälp mig nu! Eller är jag ovanligt petig? Grejen är att det är ett riktigt stort företag och jag vill gärna ge ett så seriöst och propert intryck som möjligt.
    Mitt företag
  • Nicrosoft
    Medlem
    • 1999-12-24
    • 3824

Tjabba stavas ju med 2 "b" så det är klart det inte ser bra ut..

Kan du inte bara skriva "materialkostnad"?
    // Nicro

En dator gör att du kan slösa bort tiden på ett effektivt sätt.

www.nicrobild.se www.nicro.se

Comment

• Poteta
      Medlem
      • 2005-05-13
      • 3014

Hehe, ibland, väldigt sällan dock, gillar jag skåningar...

Bra förslag, jag skriver bara materialkostnad. Nästa mening är nämligen "Arbetskostnad debiteras med---" så det passar utmärkt. Ibland ser man inte träden för skogen eller vad det nu var. Tack!
      Mitt företag

Comment

• :stefan:
        Moderator
        • 2000-04-28
        • 8032

Just sådana kostnader är i princip standard och behöver inte specificeras mer än så. När vi fakturerar reparationer på jobbet är det korthugget värre.

Arbetskostnad x tim á y kr
        Förbrukningsmaterial y kr (en fast summa vi använder för testkörning, Loctite att täta gängor med osv)

..medan reservdelarna specas bättre, mest beroende på att de ska dras ur lagersaldot.
        My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Comment

• haider
          Medlem
          • 2003-01-12
          • 988

... och stora kunder ska inte debiteras femstjärniga belopp, utan sextstjärniga minst! Om de säger nåt säger du bara något smickrande i stil med att de är jättestora
          Mvh
          Haider

Comment

Working...