Hjälp med översättning till Norska och Danska

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Addeladde
    Medlem
    • 2001-01-11
    • 2997

Hjälp med översättning till Norska och Danska

Hej

Jag skulle behöva hjälp med att översätta några rader text till Norska och Danska. Finns det någon som skulle kunna hjälpa mig med det?

Det är följande sida som ska översättas till Norska och Danska.
    Andreas
  • SirPeter
    Medlem
    Adlad
    • 2001-02-02
    • 8958

Som ett tips kanske det vore på sin plats att ha det på korrekt svenska till att börja med innan det översätts till andra språk.
    Texten är full av särskrivningar och rena felskrivningar.

Comment

• Addeladde
      Medlem
      • 2001-01-11
      • 2997

Några särskrivningar såg jag att det fanns men brydde mig inte om dem eftersom just särskrivningar hanteras olika på olika språk. Vad finns det för rena felskrivningar?
      Andreas

Comment

• StefanG
        Medlem
        • 2007-09-02
        • 168

Originally posted by Addeladde
        Vad finns det för rena felskrivningar?
        Syftningsfelen, de ständiga upprepningarna och de korta staplade huvudsatserna ger texten ett hackigt och väldigt tjatigt intryck.

Många av våra användare loggar in flera gånger per dag och skriver flera meddelanden. Just inloggningen från elevernas sida är det som vi värderar högst. Utan inloggningar från eleverna har inte lärplattformen något värde.
        Jaha? Er produkt kommer alltså bäst till sin rätt om den faktiskt används?

Texten borde, som redan sagts, skrivas om innan man ens funderar på en översättning.

Comment

• Addeladde
          Medlem
          • 2001-01-11
          • 2997

StefanG

Då är texten på denna sida helt åt helvete också?
          Andreas

Comment

• StefanG
            Medlem
            • 2007-09-02
            • 168

Originally posted by Addeladde
            Nej? Den kändes betydligt mer levande och inspirerad. Den första texten påminner dock mest om en motvillig skoluppsats där någon desperat försöker komma upp i "rätt" antal sidor genom monotona upprepningar.

Vklass är ett Sverige baserat företag som samarbetar med Softronic AB. Softronic är ett börsnoterat bolag på Stockholm Small Cap. Tillsammans med Softronic som har kontor på flera platser i världen tar vi nu Vklass utanför Sveriges gränser.

Comment

• Auric
              Medlem
              • 2007-10-11
              • 346

http://ordbok.nada.kth.se/ lycka till

Comment

Working...