Allsvenskan 2009
Collapse
X
-
Åfyfan, det där vart lite mer nervöst än meningen...
Skitmål åt bägge håll, Mutumba skjuter med en bredsida som blev mest häl men som retfullt långsamt studsar in vid stolpen och Hooiveld (som inte gjort ett fel på hela säsongen) har två chanser att rensa bort en boll men nog fan hamnar den i nät i alla fall - även om jag på storbildsskärmen tycker att Örebroaren petar till den.
Det bortdömda målet har jag ingen åsikt om än, har bara sett det live i "fel" ände av plan och en repris på skärmen - men var det offside? Jag vet fan inte.
Hur som helst räcker det med oavgjort på söndag vilket är jävligt skönt! Nu är det väl säkrast att gå för seger iaf, men hade vi tvingats göra det hade jag nog inte varit speciellt segerviss...
Inte för att jag är det nu heller - fy fan vad nervöst!

..och exit Bajen alltså. Nu får blåränderna ta och samla ihop detta så det blir lite anständiga derbyn nästa säsong också!
My motor is stalled but my wheels are still spinning.Comment
-
Hua, nu börjar det bli nervöst...
Jag var och kikade på AIKs träning på Karlberg igår tillsammans med runt 600 andra och det var ju avspänt värre - lite bollövningar och allmänt lattjande. Kanske inte rätt tillfälle att gnugga fasta situationer och hörnalternativ heller.
Men idag är det minst en poäng som gäller! Avgörs det genom att Örlund håller nollan klagar jag inte, men några mål framåt skulle ju smaka fågel.
Vi hört om stora tider som har svunnit,
vi vet att snart så är det dags igeeen!
Ååh, vi e AIK...My motor is stalled but my wheels are still spinning.Comment
-
Comment
-
Comment
-
Kul med ännu en assisterande som inte kan se vad som är offside och inte offside...
IFK uppträder en aning nervöst i mitt tycke. Slår bort många bollar och rensar frenetiskt i och kring eget straffområde. Noll kyla så här långt.
RED: ...och bara för att jag skrev det så börjar de jaga som små illrar på knark.
Comment
-
Ja, det är ju bara att gratulera AIK till guldet. IFK förlorar förvisso guldet idag men på det stora hela så missar man ju poäng hemma mot Halmstad nu på senare tid. Trist, men nu hoppas vi på ett vettigt firande utan massa fans på plan och slagsmål kring arenan.
Som sagt, grattis AIK och det var ju ett osannolikt avgörande tillslut. Ska vi gissa att Tjernström slutar efter det här?
Comment
-
Grattis AIK, måste faktiskt säga att i denna matchen var ni klart bättre.
Kanske lika bra att AIK vann, staden Göteborg kanske klarar sig hyfsat från idioterna nu. (Den lilla procenten eller promillen som tyvärr syns mest är det jag menar med idioterna.)Comment
-
Det skall bli intressant att se vad efterspelet blir - för jag hoppas att det blir efterspel med tanke på vad polisen skrev till AIK:
[citat=Polisen]Respektera arenans regler och beakta särskilt att en sk ”planinvasion” vid matchslut kan hanteras som ett brott mot ordningslagen, dvs med risk för böter/fängelse och framtida avstängningar och tillträdesförbud.[/citat]
Det borde gå att identifiera en hel del av dom som sprang in på planen. Riktigt tråkigt att IFK inte kunde ta emot silvret p.g.a. detta.Comment
-
När Bojan stod som klistrad vid sin stolpe vid hörnan och övriga var samlade vid straffpunkten var det oceaner av yta för två göteborgare och då var jag redo att avskriva allt vad guld hette...
Men ändå, AIK har vänt en jävla massa matcher under året, så när Flavio satte kvitteringen var det liksom ändå väntat på nåt sätt. Sen när Tjerna fick göra det helt avgörande målet var det som en gudomlig rättvisa på nåt sätt - han kom till AIK året efter förra guldet och har varit en sån makalös kämpe att det här känns som hans guld på nåt sätt...
Att folk kutade in på plan - tja, är inte det att räkna med vid guldfirande? Visst att man inte får det och om Blåvitt inte fick ta emot sina medaljer pga det är det för jävligt, men ändå. Att tro att överlyckliga supportrar stannar på läktarna är lite naivt, det var ju likadant för två år sen på Nya Ullevi när IFK vann senast, då var det ju mer eller mindre svart på plan av folk.
Oavsett - jag var inte där, jag skiter i det - vi är svenska mästare! SM-Guld! Jaaaaa!
Sen såg jag att Djurgårn slog Kalmar - bra det, nita Assyriska i kvalet nu så ni klarar er kvar!My motor is stalled but my wheels are still spinning.Comment
Oderland
Collapse

Comment