Formel 1 2008

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • :stefan:
    Moderator
    • 2000-04-28
    • 8032

Formel 1 2008

Har ni inte skapat en tråd än?

Första loppet man ser i år och vad händer? Hamiltorn kraschar med Häikkönen - i depån!

Klantarsel!

Nåja, vi lär ju få se lite nytt folk på pallen iaf.
    My motor is stalled but my wheels are still spinning.
    Moderator
    • 2000-04-28
    • 8032

..och det fick vi! Kul för Kubica att ta första segern och fick minsann inte gamle DC kliva upp på pallen igen! Gubben kan än!

Comment

• Addeladde
      Medlem
      • 2001-01-11
      • 2997

Tråkigt för Kimi
      Andreas

Comment

• Addeladde
        Medlem
        • 2001-01-11
        • 2997

Det var så klart så att Hamilton siktade på Kimi eftersom han är största konkurrenten när han insåg att det var kört. Han borde fått större straff tycker jag än 10 placeringar bakåt.
        Andreas

Comment

• Lasp
          Medlem
          • 2000-07-29
          • 10197

När det gäller Racing så tycker jag att Le Mans är det häftigaste.
          Kolla in långfilmen ikväll.
          Livet är kort och Nu!
          Läs mera!
          !?

Comment

• Lasp
            Medlem
            • 2000-07-29
            • 10197

Om inte detta, det näst sista F1 loppet på Silverstone, var sevärt, så vet jag inte vad man kan kalla racing.
            Loppet var så bra att det kan ses i repris.
            Livet är kort och Nu!
            Läs mera!
            !?

Comment

• Nicrosoft
              Medlem
              • 1999-12-24
              • 3824

Ja detta var loppens lopp. Jag brukar bli uttråkade efter ett par varv men idag kollade jag alla 60.
              // Nicro

En dator gör att du kan slösa bort tiden på ett effektivt sätt.

www.nicrobild.se www.nicro.se

Comment

• Danne V
                Medlem
                • 2006-08-02
                • 7685

Originally posted by Lasp
                Om inte detta, det näst sista F1 loppet på Silverstone, var sevärt, så vet jag inte vad man kan kalla racing.
                Loppet var så bra att det kan ses i repris.
                Originally posted by Nicrosoft
                Ja detta var loppens lopp. Jag brukar bli uttråkade efter ett par varv men idag kollade jag alla 60.
                <host host /> Klart att jag respekterar er åsikt. Fattas bara... Men om ni tycker det där var bra racing, så vet jag inte vad ni använder för måttstockar.

På sin höjd ett dussin (?) riktiga fajter, mer än en minut mellan ettan och tvåan, sjätte gubben i mål blev varvad osv efter två timmars race är ju i alla fall inte vad jag kallar vare sig racing, spänning eller underhållning. Jag tyckte det var som att dra ut visdomständer.

Nej, då var t.o.m. rallycrossen från Höljes tiofalt bättre. Och vill ni se riktig racing så ska ni kolla på hojtävlingar. SuperBike och SuperSport (det senare med svenska Stigefeldt som stallägare) och givetvis MotoGP (det som kallas roadracing-VM) där särskilt 125 är något av det hårigaste man kan se. Tyvärr sänds allt detta i Eurosport - kanalen som många förlorade när Comhem i sin outgrundliga visdom la in TV4Sport istället.
                Med vänlig hälsning från
                Danne
                ------
                Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                Våga Vägra
                FaceBook

Comment

Moderator
                  • 2000-04-28
                  • 8032

Originally posted by Danne V
                  <host host /> Klart att jag respekterar er åsikt. Fattas bara... Men om ni tycker det där var bra racing, så vet jag inte vad ni använder för måttstockar.

På sin höjd ett dussin (?) riktiga fajter, mer än en minut mellan ettan och tvåan, sjätte gubben i mål blev varvad osv efter två timmars race är ju i alla fall inte vad jag kallar vare sig racing, spänning eller underhållning. Jag tyckte det var som att dra ut visdomständer.

Nej, då var t.o.m. rallycrossen från Höljes tiofalt bättre. Och vill ni se riktig racing så ska ni kolla på hojtävlingar. SuperBike och SuperSport (det senare med svenska Stigefeldt som stallägare) och givetvis MotoGP (det som kallas roadracing-VM) där särskilt 125 är något av det hårigaste man kan se. Tyvärr sänds allt detta i Eurosport - kanalen som många förlorade när Comhem i sin outgrundliga visdom la in TV4Sport istället.
                  Men ge dig med dina jävla hojar nu...

Att jämföra F1 och MotoGP är som att jämföra fotboll och hockey. De senare går snabbare och är intensivare, medan de förra är mer taktik.

Själv missade jag rubbet då jag satt hopknölad i en Y-buss på väg ner från Sundsvall just då.

Comment

• Danne V
                    Medlem
                    • 2006-08-02
                    • 7685

Originally posted by :stefan:
                    Men ge dig med dina jävla hojar nu...
                    HAHAHA..

Nä. Om nån skriver att ett F1-lopp "var bra racing" så måste jag ju få uttrycka min åsikt om både loppet ifråga och ge exempel på racing som är fan så mycket bättre. Eller hur?

Men om man skriver att "det var bra F1-racing" nästa gång istället för generalisera ska jag kanske inte nämna hojracing.

F.ö. nämnde jag faktiskt rallycross också.
                    Med vänlig hälsning från
                    Danne
                    ------
                    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                    Våga Vägra
                    FaceBook

Comment

Moderator
                      • 2000-04-28
                      • 8032

Originally posted by Danne V
                      Nä. Om nån skriver att ett F1-lopp "var bra racing" så måste jag ju få uttrycka min åsikt om både loppet ifråga och ge exempel på racing som är fan så mycket bättre. Eller hur?

Men om man skriver att "det var bra F1-racing" nästa gång istället för generalisera ska jag kanske inte nämna hojracing.
                      ..som du tycker är bättre, kanske inte vi andra...

Men eftersom jag skapade tråden är det jag som bestämmer så kan vi lämna hojarna därhän nu och hålla oss till FIA Formula One World Championship framöver?

Comment

• MickeA.com
                        Medlem
                        • 2003-02-03
                        • 4528

Har ju missar den här tråden helt och hållet...
                        Jag följer _allt_ som rör Formel1, från första träningen till kvalet samt race't och håller givetvis på McLaren.

Har följt två race på plats den här säsongen, Istanbul GP i Maj och senast på Midsommar när jag var i och kollade på Frankrikes GP.

Nu måste man nästan boka plåtar till Silverstone nästa år, det är ju ändå sista gången dom kör där...
                        //Micke Andersson
                        Hemsida | Kontakta
                        ----------------------
                        "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst".

Comment

• silfver
                          Medlem
                          • 2003-04-03
                          • 9709

Tråden rensad på nonsensinlägg!
                          Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med silfver alternativt forumledarna.

silfver
                          Moderator, webForum
                          Silfver Creations

Comment

• MickeA.com
                            Medlem
                            • 2003-02-03
                            • 4528

För den som är intresserad av lite bilder:
                            I'm a Swedish citizen currently residing in the Philippines, in paradise Puerto Galera, Mindoro Oriental. I have worked with the web and developing for 10 years with 50 - 70 web sites and applications under my belt.

Från Frankrikes GP.
                            //Micke Andersson
                            Hemsida | Kontakta
                            ----------------------

Comment

• MickeA.com
                              Medlem
                              • 2003-02-03
                              • 4528

Originally posted by Addeladde
                              Det var så klart så att Hamilton siktade på Kimi eftersom han är största konkurrenten när han insåg att det var kört. Han borde fått större straff tycker jag än 10 placeringar bakåt.
                              ..jo, för det var ju inte så att han helt missade att det var rött ljus ut, eftersom säkerhetsbilen + fältet befann sig på start -och mål rakan, något som inte händer så ofta.

Om han "valde" vem han skulle köra in i, hade han ju lika gärna kunnat välja att köra in i Kubica, som också ligger bra till totalt.
                              //Micke Andersson
                              Hemsida | Kontakta
                              ----------------------

Comment

Working...