Farlig feminism eller starka mansgrupper
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
///////////////
[Redigerat av annesophie den 02 dec 2001]Comment
-
Jag läste hemsidan debatten på http://www.nodaddy1.f2s.com och undrar vad som är faligast i samhället. Feminister eller mansgrupper?
Bristen för förståelse för varandras åsikter enligt min åsikt. Respektive grupps åsikt är inte farlig, lika lite som nazister såsom anti-racister. Det som är problemet är att ena sidan vägrar att förstå varför den andra sidan har den åsikt de har. Förstod de det skulle extremåsikterna vara ett minne blott - tror jag.
Sen, tillåt mig citera ett citat från sidan:
Förtal drabbar tre personer. Den talande, den tilltalade och den omtalade.
--- Talmud --
Tillåt mig därefter ställa frågan, varför existerar sidan över huvudtaget? Sidan, så vitt jag förstår, avser att ställa den berörda kvinnan i sammanhanget i dålig dager vilket torde vara en slags förtal. Om personen som har skapat sidan samtidigt väljer att citera det citat som jag ovan har hämtat från sidan så faller väl ändå allt på eget grepp!?
[Redigerat av Rikard den 02 dec 2001]Comment
-
sgtpepper ->
anders34 >>
Militant testikelkastande Manimist?
Millen >>
Uj,uj (!)... tror dock inte att de flesta är rädda för feminister, däremot totalt lessa på allt tjatande i ämnet. Att det sen poppar upp en manlig motsvarighet...
------------------
Ancilla, face mea laganum!Comment
-
annesophie:
kan inte mer än säga att du har fullständigt rätt...
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
If theres nothing you can do about it - SCREW IT!Comment
-
Va får man inte användasig av retorisak frågor i debbaten??
sgtpepper
ästforum-kriget,vad var det för något?Var nog innan min tid?+
------------------
Emma Goldmans gravplats - liberty will not descend itself onto a people, a people must raise themselves to libertyEmma Goldmans gravplats - liberty will not descend itself onto a people, a people must raise themselves to libertyComment
-
Anders34:
[citat]Sen skiter jag fullständigt i hela historien. [/citat]
Då kan man fråga sig varför du postar samma länk i fyra nya trådar här på webForum?
Varför postar du länkar vars innehåll du ger blanka fan i?
Mvh,
@nders
forumledare, webForumComment
-
Ja man kan ju fraga sig varfor Anders34 latsas att han inte har nagot med sidan att gora... Du skams val inte over dina asikter Anders34?
Skulle ju vara intressant att debattera dina asikter lite....men du kanske fruktar de maktiga aggstocksfeministerna som harjar i varlden? *ler lomskt*
/A
------------------
"Varför krymper inte får när det regnar?"Comment
-
-
Jag trodde inte det fanns sådana sidor som hans.. I vilken värld lever han i?
P.g.a sånna här sidor så har ju pappor som har ett seriöst intresse av sina barn hamnat i samma fack.
Sen visst finns det två sidor av en historia. Men att bedriva nedsmutsning av sitt ex och mot diverse kvinngrupper gör bara det här mer motbjudande..
Det här får jag som tjej att tveka att skaffa barn.. Jag har sett och hört allt för många historier som denna..
Comment
-
Håller med, blir lite förbannad faktiskt då jag själv är ensamstående pappa och vill i högsta grad bli tagen för seriös i min roll som förälder... men såna här ärthjärnor gör det inte lättare.
Får noll sympati från mig.
------------------
Ancilla, face mea laganum!
[Redigerat av PeW den 03 dec 2001]Comment
-
Pew:de inläggen jag har läst av dig så verkar du vara bra pappa.STÅ PÅ DIG.Det är såna som du som gör det möjligt för oss att få ett jämnställt samhälle.
------------------
Emma Goldmans gravplats - liberty will not descend itself onto a people, a people must raise themselves to libertyEmma Goldmans gravplats - liberty will not descend itself onto a people, a people must raise themselves to libertyComment
-
Tack
Men trots att jag kanske fått kämpa gentemot myndigheter m.m.. så kan jag inte förlika mig ett enda dugg med det skräpet vissa nollor gör gällande som ett MANS problem.
Fjolligt och nedvärderande mot MÄN, är min kommentar.
------------------
Ancilla, face mea laganum!Comment
-
Pew:som jag ser det så är ligger felet hos myndigheterna (eller myndighetspersoner)som utgår från sterotypa könsroller:Nä utgå från indeviden istället för det finns män som är fantaiska med barn och kvinnor som är en katsrof med barn.(någon som blev förvånad över mitt inlägg)
------------------
Oderland
Collapse
Comment