De blå tänker med röven...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • obelix
    Medlem
    • 2002-09-14
    • 3722

Originally posted by legis
    Äntligen, det är på tiden! Helst skulle alla hundägare kollas tycker jag, just p.g.a. att hunden inte ska ses som en produkt. Det finns så många hundägare som har noll koll, som tur är har de flesta av dessa en hund som inte är dominanta av naturen. Det ska bli skönt att hundarna äntligen kan få ägare som faktiskt har en någorlunda uppfattning om vad hundar behöver.
    varför inte börja i rätt ände?

se till att fulaveln försvinner, ställ större krav på uppfödare till att börja med.
    Don't Pee on My Leg and Tell Me It's Raining

Comment

• legis
      Medlem
      • 2004-07-21
      • 4440

Originally posted by obelix
      varför inte börja i rätt ände?

se till att fulaveln försvinner, ställ större krav på uppfödare till att börja med.
      Varför inte göra allt? Men någonstans måste man ju börja och detta låter som en bra start enligt mig.
      http://gråimport.se

Comment

• Vatos Locos
        Medlem
        • 2005-03-22
        • 1063

Är väldigt kluven till detta förslag, har själv haft sk "farliga hundar" samt har bekanta som allt från pitbulls till rottweilers och har aldrig varit med om att dess hundar gjort något ont, skall tilläggas att flera av dessa bekanta även har barn. Så visst jag håller med om att 99% är ägarnas fel men vad som oftast kommer bort i rapporteringen att många gånger så har hundarna blivit retade och eftersom de inte kan prata så kommer de till slut att försvara sig och har du en rottweiler så kommer det att göra ont när den fått nog.

Så mitt förslag är att börja med licens för att skaffa barn, många av dessa är också potensiella brottslingar, bara att kolla på våra fängelser.
        Finns alldeles för många exempel på barn som aldrig skulle ha kommit till om föräldrarna tvingats till licens för att visa att de är kapabla att fostra sina barn de första 18 åren.

För har du haft en vettig uppväxt så kommer du att fostra dina barn samt hundar på ett bra sätt plus att de lär sig vad som är rätt och fel, så börja i den änden så kommer det att bli lugnare i samhället.

Comment

• Fredde Mannen
          Medlem
          • 2001-11-18
          • 3498

Nåja, alla hundar är farliga om de inte hanteras på rätt sätt. Att sätta krav på att hundägare skall ha licens för att ha en hund.

Ja varför inte, det finns ju lagar om att hästar måste minst vara två.

OM man ser till licenser för hundägare, och sedan licenser för att till exempel skaffa barn. Som en del vill "Jämföra" licenser med när det handlar om hundar.

Jag tror att om krav på licenser för att ha hund (eller viss typ av hund) skulle nog kunna göra att "rätt" personer skaffar hund. En del skaffar hundar som doberman, pitbull, schäfer etc. bara för att det är coolt.

De har inte en susning om rasen, vet inte hur energikrävande de är och vilken disciplin de behöver.

Oftast är det människans fel att hundar gör det hundar gör.. djur är djur, kom i håg det, de pratar med kroppspråket.. och när de säger i från då säger de ifrån.

Jag tycker Cesar Millan är en skön person när det gäller hundar.
          För lata svin är marken alltid frusen..

Don't try to fix your linux system without knowing where your towel is. It is useful for three things
          1. Muffling screams of frustration
          2. Covering evidence of your ineptitude
          3. Crying into.

Ubuntu forums
          Umbraco é nice.
          Jag försöker åtminstone..

Ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul.

Comment

Working...