Avlyssningslagen!?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lasp
    Medlem
    • 2000-07-29
    • 10197

Svar till LoLo. Nä jag har inte läst hela tråden.
    Min fråga är varför så få reagerade när det fanns tid.
    Jag håller med dig och andra om att det kränkande för den personliga integriteten. Men vad jag lyfter fram är avsaknaden av reaktion i tid.
    Livet är kort och Nu!
    Läs mera!
    !?

Comment

• colione
      Forumtekniker
      • 2001-06-13
      • 3386

Jag vet inte om du har missat att tråden startades cirka ett och ett halvt år sen? Nog fanns det reaktioner hos bloggarna och svenska folket. Det var väl snarare så att gammelmedia vägrade ta i frågan förrän det hade varit en het potatis under en ganska lång tid.
      Min alldeles egna directory listing.

Comment

• Lasp
        Medlem
        • 2000-07-29
        • 10197

Jag ber om ursäkt! Ser nu att det var en livaktig tråd fram till april 2007 och att den togs upp igen i juni 2008.
        Bra argument och som jag ser det finns det sakliga skäl till att FRA lagen inte skall finnas.
        Livet är kort och Nu!
        Läs mera!
        !?

Comment

• Gein
          Medlem
          • 2000-09-07
          • 4849

"Din trafik avlyssnas även utan FRA-lagen"
          Är det så att våran internettrafik som beger sig ut utanför Sveriges gränser ändå övervakas av nationers myndigheter?
          The future is today, worry about it tomorrow

Comment

• Pace
            Medlem
            • 2001-06-25
            • 5947

Originally posted by Gein
            "Din trafik avlyssnas även utan FRA-lagen"
            Är det så att våran internettrafik som beger sig ut utanför Sveriges gränser ändå övervakas av nationers myndigheter?
            Andra nationer? Ja.

Sverige? Ja.

De lagrar trafikdata och spanar även inåt landet och samarbetar med polisen. Trots att det för det första kräver positivt lagstöd och för de andra att de påstår sig spana på "yttre militära hot" i nuläget (som ska ändras till "yttre hot" som innefattar allt från miljöhot till valutaspekulation). Livets ord räknas som ett "yttre militärt hot". De missionerar nämligen i Ryssland. Som vi alla vet är det ju inte långt från att läsa bibeln till att inleda en storskalig invasion i Sverige med ryssen sida vid sida.
            Take your god and shove him

Comment

• Danne V
              Medlem
              • 2006-08-02
              • 7685

Vill man få en glimt av hur FRA-lagen eventuellt kan komma att utnyttjas i framtiden så kan man kolla rullen The Majestics http://akas.imdb.com/title/tt0268995/ som dom kör just nu på TV2. Bra film, trots att det är Jim Carrey i huvudrollen....

Red: Fel av mig. Rena skitfilmen.....
              Last edited by Danne V; 2008-07-15, 22:52.
              Med vänlig hälsning från
              Danne
              ------
              Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
              Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
              Våga Vägra
              FaceBook

Comment

• Matti
                Medlem
                • 1999-12-20
                • 3781

FRA anmäler Henrik Alexandersson för yttrandefrihetsbrott
                http://slutaskjutaupp.nu

Comment

• Danne V
                  Medlem
                  • 2006-08-02
                  • 7685

Äntligen börjar en del moderater fatta poängen:

"Kränkningen sker redan när staten får tillträde till teletrafiken."

DN Debatt idag: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=811269
                  Med vänlig hälsning från
                  Danne
                  ------
                  Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                  Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                  Våga Vägra
                  FaceBook

Comment

• Quid
                    Medlem
                    • 2000-06-30
                    • 4270

Lindström är som vanligt med i debatten

Tjock och pratglad ironiker ifrån Falkenberg
                    söker trevligt sällskap för matresa till USA!

Comment

• Mysko
                      Medlem
                      • 2007-07-02
                      • 763

Storebror ser dig, Samir serie.
                      Man kan göra så, men det är inte RÄTT!

Comment

• Pace
                        Medlem
                        • 2001-06-25
                        • 5947

Den 16 september är väl det som ligger närmast till hands nu, med demonstrationer utanför riksdagshuset.

Tolgfors är precis lika dum som tidigare. "Ni har missförstått" hävdar han fortfarande. Det är helt sjukt. En försvarsminister vars argument krossats hävdar fortfarande att alla andra har missförstått. Jag hoppas verkligen på att FRA-lagen stoppas i Europadomstolen så att Tolgfors kan kliva fram och säga att de minsann också har missförstått. För femtielfte gången. Då ska jag garanterat skriva en ny debattartikel fylld med min avsky mot honom. Desinformatören Tolgfors.

Hittade förresten en bra bild som beskriver integritetsintrånget på ett pedagogiskt sätt:

Källa: http://stoppafralagen.nu/node/165
                        Last edited by Pace; 2008-08-06, 20:48.

Comment

• LoLo
                          Medlem
                          • 2007-02-22
                          • 1591

Du skriver så bra Pace! Jag har funnit en kul sida genom en kompis. Blir lite OT men att reta FRA förgyller ju bara vardagen. (=

Originally posted by Hjälp regeringen och FRA att få reda på ALLT om dig
                          9 miljoner svenskar med 9 miljoner hemligheter:
                          Vi samlar bekännelser från svenska folket.
                          När vi har samlat ihop 9 miljoner hemligheter kommer vi att lämna dessa till regeringen. I utbyte vill vi ha vårat privatliv tillbaka. När var du stygg? Bekänn nu och gör avlyssnarna arbetslösa!.

Comment

• Pace
                            Medlem
                            • 2001-06-25
                            • 5947

Expressen skriver om M-ledningens attack på FRA-kritikerna där moderaternas interna brev har läckt ut. Som vanligt är det fyllt med desinformation och "alla har missförstått". Ursäkta min kommande mening, men... hur jävla dum får man bli? Jag blir exploderande arg.

Katarina Brännström (m) som är Växjöbördig använder nyss nämnda brev som faktaunderlag på sin blogg som den goda marionett hon är, och får sedan 50 kommentar som alla, precis alla, vederlägger hennes argument. Igen. Men hon kan ju alltid skriva ett nytt inlägg och skriva "nej, ni har missförstått" utan att belägga det med något mer än tyckande.

Falkvinge har humor i alla fall: Polisen söker försvunnen tystlåten man (Titta först på sidans rubrik, och sedan på URLn - det är riktigt komiskt )

Skärmdump från artikel i Dagens Nyheter (finns säkert på nätet också): Tolgfors har fel om FRA

Originally posted by Pace
                            Det roliga var att den [en tidigare debattartikel jag skrivit] hamnade jämte en kommunalpolitikers insändare om hur bra FRA-lagen var och att alla motståndare "för oväsen och är emot allt vad försvaret heter" och därmed måste vara sossar. Svar på tal håller på att författas just nu.
                            1. Här är Bo Franks (m) insändare (JPG)

2. Här är mitt svar på tal (JPG)

Originally posted by LoLo
                            Du skriver så bra Pace!
                            Tack.

Comment

• colione
                              Forumtekniker
                              • 2001-06-13
                              • 3386

Originally posted by Pace

Skärmdump från artikel i Dagens Nyheter (finns säkert på nätet också): Tolgfors har fel om FRA
                              Ursäkta min OT, men jag fetdiggar att du prenumererar på en tidning med skärm och inbyggd printscreen!
                              Min alldeles egna directory listing.

Comment

• Pace
                                Medlem
                                • 2001-06-25
                                • 5947

Originally posted by colione
                                Ursäkta min OT, men jag fetdiggar att du prenumererar på en tidning med skärm och inbyggd printscreen!
                                Det är inte jag som tagit den, och sedan använder jag ordet skärmdump så ofta så att jag helt glömt bort motsvarigheten på den fysiska sidan.

Comment

Working...