Hur marknadsföra / sprida en blogg på bästa sätt?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xtreme
    Medlem
    • 2000-07-02
    • 2151

Hur marknadsföra / sprida en blogg på bästa sätt?

Tjejen har sedan ett tag startat två bloggar på blogger.com där den ena är lite mer allmänt och den andra är mer ni nischad. Anledningen till blogger är att hon inte har så mkt teknisk kompetens och jag har inte tid med det också

Hon skriver snitt 2-3 (halvlånga samt bilder) inlägg om dagen / blogg. Har försökt med lite olika metoder som att vara provocerande etc och texterna håller alltid hög språklig kvalité fast besöksstatistiken är fortfarande väldigt låg. På senare tid har hon även börjat posta sin länk i andras bloggar som kommentar vilket genererat lite fler besökare och kommentarer.

Några tips på hur man ökar antalet besökare på bloggen? Hur har vissa lyckats med att få flera 1000 besökare om dagen?
    http://www.galnanyheter.com/ - Galna nyheter utöver det vanliga

Skaffa Dropbox - Ett självklart val för att synkronisera filer mellan datorerna samt telefonen.
  • Grenfeldt
    Medlem
    • 2010-06-19
    • 42

Att få tusentals läsare per dag är få förunnat, de flesta har inte ens hundra. Jag skulle säga att en nischad blogg förmodligen har större chanser att få många läsare, om det nischade ämnet är tillräckligt brett (om du förstår )

Bloggare är ofta mkt sociala människor, och om hon ska bli stor bör hon börja med att besöka, läsa och kommentera på andras bloggar (inte i stil med "Hej fin blogg läs min!" utan relevanta och insiktsfulla kommentarer). Är det hon skriver sedan bra kommer folk att rekommendera det, och inget är så trafikdrivande som bra rekommendationer.

Vill ni ta det steget längre så är twitter en bra trafikkälla, facebook likaså. Kombinera olika sociala medier för bästa resultat.
    Jag driver en webbyrå med fokus på digital marknadsföring och copywriting - hur kan jag hjälpa dig?

Comment

• Danne V
      Medlem
      • 2006-08-02
      • 7685

Originally posted by xtreme
      Några tips på hur man ökar antalet besökare på bloggen?
      Den absoluta grundförutsättningen är att folk gillar bloggens innehåll. Gör dom inte det, så spelar det ingen som helst roll hur du marknadsför den.

Och om innehållet anses vara bra, så behövs det egentligen ingen marknadsföring alls. Folk kommer att tipsa varandra, och antalet besökare kommer att öka ändå - fast inte lika snabbt.

Frågan du bör ställa dig är alltså ifall det hon skriver faktiskt är så bra att förutsättningarna finns.
      Med vänlig hälsning från
      Danne
      ------
      Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
      Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
      Våga Vägra
      FaceBook

Comment

Working...