Till vem kan man som företagare vända sig till gällande kontraktsfrågor?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • doggelito
    Medlem
    • 2000-06-18
    • 3100

Till vem kan man som företagare vända sig till gällande kontraktsfrågor?

Hej,
    Jag testade under en kort tid att synas med min webbutik på en av sveriges största annonsplatser. Men efter dåligt resultat så avbröt vi samarbetet (som båda parter var överens om).
    Igår damp det in en faktura för andra gången för denna tjänst. Efter första gången kontaktade jag deras säljare och han skulle kolla upp vad som hänt. Men nu har det alltså hänt igen!

Jag har än så länge inte fått något inkassohot eller påminnelser för att jag inte betalar fakturorna.

Så vad gör jag om inte fakturorna upphör att komma?
  • GunnarD
    Medlem
    • 2001-06-03
    • 4250

Bestrid fakturan, då kan du visa detta om dom drar det vidare till inkasso.
    So long and thanks for the fish.

Tyvärr så har jag nu en person på min ignoreringslista. Personen ifråga höjer inte trivselfaktorn här, snarar tvärtom varför jag nu tackar för mig!

Comment

• Coccozz
      Medlem
      • 2003-04-17
      • 2008

Gör som GunnarD säger och bestrid fakturan och ring också upp företaget och ligg på. Har du namnet på säljaren du pratade med förra gången, begär att få prata med honom och låt honom förklara sig. Har du inte det, återge konversationen du hade med honom och be den du pratar med kontrollera vad som står i deras filer om ditt företag (har det skett någon anteckning eller notering som bara blivit liggande osv.). Förvånansvärt ofta är det den mänskliga faktorn som spelar in och det är förhållandevis lättlöst.

För att säkerställa att man inte bara får tomma löften brukar jag dock spela in samtalet och också gärna begära att få ett mejl som bekräftelse på att fakturan är makulerad (åtminstone när jag anar att det kan vara bra att ha både ljudupptagning och skriftlig bevisning till stöd för att fakturan är felaktig).
      www.afrikanästa.se | Reseblogg inför och under vår drömresa - sex månaders backpacking i Afrika!

Comment

• doggelito
        Medlem
        • 2000-06-18
        • 3100

Tack för tipsen!
        Säkert är det den mänskliga faktorn som ligger bakom, det är bara så tråkigt när det händer och man behöver lägga en massa energi och tid på att få det löst!

Comment

• Coccozz
          Medlem
          • 2003-04-17
          • 2008

Visst är det tråkigt att behöva lägga tid och energi på det, just därför är det bra att dokumentera resultaten så att du inte behöver göra om det. Hoppas att det löser sig till det bästa
          www.afrikanästa.se | Reseblogg inför och under vår drömresa - sex månaders backpacking i Afrika!

Comment

Working...