Det värsta!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikul
    Medlem
    • 2001-08-18
    • 810

[citat=OveRRidE]Jag trillade ner från en flaggstång med ett ölglas i handen och skar upp hela handen. Roligt att det tog ungefär en timme innan taxin ens kom, och sedan en halvtimme bilfärd till akuten. Jag var så nära medvetslöshet av blodförlust och alkoholen att jag svävade omkring i nån slags grådisig tunnel-dimma hela tiden.

Jag har rasat med näsan rakt in i en stenvägg. Jag har spräckt läppen två gånger samt sytt ihop pannan en gång.

Det värsta som någonsin har hänt mig däremot var när jag klättrade upp i ett träd och ramlade ner från ungefär fyra tre-fyra meters höjd och landade på ryggen på en sten. Jag kunde faktiskt inte ens resa mig upp på en-en och en halv minut och det var jävligt hemskt. [/citat]Får man fråga vad faan man gör uppe i en flagstång och 4 meter upp i ett träd?

/ Mikul
    "jag skulle vilja påstå att han inte svimmade av egen kraft!"
    "livet är fan ingenting för amatörer asså!"

Vad är det för fel på att vara lat? tänk om det blev krig och ingen kom dit.

Comment

• bewern
      Medlem
      • 2002-06-10
      • 515

[citat=mikul][citat=OveRRidE]Jag trillade ner från en flaggstång med ett ölglas i handen och skar upp hela handen. Roligt att det tog ungefär en timme innan taxin ens kom, och sedan en halvtimme bilfärd till akuten. Jag var så nära medvetslöshet av blodförlust och alkoholen att jag svävade omkring i nån slags grådisig tunnel-dimma hela tiden.

Jag har rasat med näsan rakt in i en stenvägg. Jag har spräckt läppen två gånger samt sytt ihop pannan en gång.

Det värsta som någonsin har hänt mig däremot var när jag klättrade upp i ett träd och ramlade ner från ungefär fyra tre-fyra meters höjd och landade på ryggen på en sten. Jag kunde faktiskt inte ens resa mig upp på en-en och en halv minut och det var jävligt hemskt. [/citat]Får man fråga vad faan man gör uppe i en flagstång och 4 meter upp i ett träd?

/ Mikul [/citat]
      Har du inte sett när Emil (i Lönneberga) hissade upp Ida i flaggstång, för hon ville se Mariannelund. OveRRidE ville väl göra likadant. Och klättra i träd, det gör man väl när man vill palla frukt. Men de har väl du aldrig gjort Mikul
      Om någonting verkar vara för bra för att vara sant så är det nog inte det.

Gammalt djungelordspråk.

Comment

• jake
        Medlem
        • 2001-09-28
        • 437

lunginflammation och andnöd så man trodde att man skulle dö
        webbstrateg och internetentreprenör

inkomsten.se
        bissniss.se

Comment

• jake
          Medlem
          • 2001-09-28
          • 437

och så när jag tappade bort min gravt synskadade kompis i en kajak på vänern...
          webbstrateg och internetentreprenör

inkomsten.se
          bissniss.se

Comment

• Pellefant
            Medlem
            • 2002-05-20
            • 2614

Re: Re: Re: Det värsta!

[citat=:stefan:]varvid hon spinner runt och ger det stackars spöket en rak höger så han går i däck!

Året efter var de där igen och då satt det en skylt vid entrén: "Snälla, slå inte våra spöken!"... [/citat]

mmm, minns ett inslag i ngt nyhetsprogram för några år sedan, när facket(?) rasade mot deras arbetsförhållanden.

Comment

• Lofberg
              Medlem
              • 2002-11-23
              • 1277

har ni inget mer att säga eller tänker ni just nu??

kom på att när jag för första gången åkte HangOver på Liseberg satt jag framåtlutad med huvudet vilket visade sig vara jättedåligt
              för jag fick gå runt resten av tiden med nackont !
              Korvsk krokfjälst

Comment

• Mika3l
                Medlem
                • 2001-11-18
                • 3776

Hmmm, när jag var mindre så brukade jag åka kana nerför trappan(en list innåt väggen). En gång så råkade jag komma med händerna rakt på ett fäste på "handtaget" så jag tappade det och rullade sedan nerför ungefär halva trappan och slog sedan i huvudet i en byrå.
                Sen så var det lite äckligt när jag var med om en krock sommaren 2001 när bilen vi krockade i nästan helt körde in i våran bil vid min plats, dock så gick det inte så snabbt så ingen skada blev skedd(förutom på bilarna då förståss ).

Är det jag kan komma på nu iallafall...
                Det stora datatestet:
                För att börja testet tryck alt+F4.
                -------------------------------
                Bandet | Sidoprojektet | Portfolion | Bloggen

Comment

• costodia
                  Medlem
                  • 2000-08-18
                  • 780

jag antar att de riktigt hemska grejerna inte sägs i detta forum, inte för att dom är hemliga men för att man inte vill bli ifrågasatt om man blivit utsatts för något riktigt otäckt.
                  [1] Martin Persson
                  http://www.mittinternet.com/

Comment

• :stefan:
                    Moderator
                    • 2000-04-28
                    • 8032

Justja, har ju nästan smällt med en bil som kom voltande mot oss!

För säkert tio-tolv år sen fick jag och en polare skjuts ut till Stenhamra av hennes farsa, fin sommardag var det, fåglarna sjöng osv. Hon satt fram bredvid sin käre far och jag satt i baksätet och glodde ut genom sidorutan (bakom förarsätet btw).

Efter en högerkurva (som direkt följs av en vänsterkurva och en svag höger till) märker jag att vi ligger bakom en bil med Övningskörning på bakluckan och det går ju inte direkt i de lagstadgade 70.
                    Plötsligt bromsar övningsköraren och jag flinar till och tycker synd om den stackarn som är så osäker att den bromsar mellan två kurvor i fullt dagsljus.
                    Tittar tillbaka ut genom min sidoruta och ser en dragkrok... fäst i underredet på en bil... jag ser hela underredet... en meter UPPE I L-U-F-T-E-N! (Ni märker hur ljuset liksom gick upp för mig där va? )

Från andra hållet kommer alltså en bil i full karriär, fixar nätt och jämt sin första kurva men i nästa (där vi alltså möter den) kommer den för långt ner i diket, häktar tag i ett brunnsgaller eller nåt, vänder upp och börjar sidledes volta mot oss...
                    Herrejävlar vad rädd jag blev! Tack och lov att Cissis farsa hade ordning på nerverna - vår vänsterkurva var ganska doserad och dike fanns inte på högersidan, det var bara en brant sluttning ner mot åkern ett antal meter nedanför... Han väjde inte höger (första instinktiva reaktionen), tvärnitade inte (andra instinktiva reaktionen) utan bromsade bara hårt och fortsatte kallt svänga vänster, alltså i princip mot den voltande bilen.
                    Som tur var höll den sig på sin sida vägen och slutade också volta strax efter att vi passerat varandra.

Den blev stående på sidan (!) och killen (med nytaget körkort och ute med farsans bil ) stod upp med fötterna på asfalten genom rutan på passagerardörren och skallen ut genom rutan på förardörren...
                    Vi knuffade ner bilen på alla fyra igen och han kunde vända och köra hem - jag begriper inte hur bilen överlevde det...

När vi väl var framme i Stenhamra åkte Cissis farsa inte hem direkt, han satte sig ner med en kopp kaffe och tog hand om chocken som satte in då.
                    My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Comment

• obelix
                      Medlem
                      • 2002-09-14
                      • 3722

Det absolut värsta är nog dom gånger som jag blev rädd på jobbet...
                      När det uppstod "heta" stunder, när patienterna blev fulla av adrenalin och ilska...

Arbetsplatsen jag hade då var Rättspsykiatriska avdelningen.
                      Don't Pee on My Leg and Tell Me It's Raining

Comment

• erre
                        Medlem
                        • 2000-05-25
                        • 718

En lite småläbbig, men inte direkt jättefarlig sak, hände under sommarlovet. Alla ni som bor i Stockholm - Region of Excellence (vem kom på det slagordet egentligen?) - kanske minns att en kille dog i en rivningsolycka i somras? Tallkrogen var det visst. Beskrivningen nyheterna hade av honom och hur det gick till stämde ganska bra på min kompis och eftersom jag inte kunde nå honom gick man omkring och småoroade sig lite. Tack och lov var det inte han...

Men! Under jullovet fick jag veta av en annan kompis, att han som dog i själva verket var en gammal klasskompis från låg- och mellanstadiet! Läbbigt. Han finns till och med i en avslutningslåt vi skrev. Kände han aldrig så mycket men ändå.

Comment

• m_soderlund
                          Medlem
                          • 2002-09-18
                          • 4733

Fy tusan :stefan:, det där måste ha varit jobbigt.. *eek*

Comment

• Lofberg
                            Medlem
                            • 2002-11-23
                            • 1277

Har ju pga ishalka+cykel lyckats med en 180 2 eller 3 ggr och så sent som idag lyckas jag halka omkull, hör här bara:

Cyklade hem från skolan en annan väg en jag brukar och den börjar med en lång platt grusig ickeisig väg, sen kommer en brant nerförsbacke och just när jag kom över krönet ser jag en bil som svänger ut från en garageuppfart och jag som kommer i rätt hög fart (som jag har samlat på mig under raksträckan) sätter handen på bromsen och bromsar in sakta och koncentrerar mig hela tiden på bilen, men så till sist drar den ifrån och först då när jag kan släppa min koncentration på bilen märker jag att marken under mig (som nu blivit platt igen efter backen) är rena isgatan (blankpolerad våt is, utan grus i) så jag tänker bara på att hålla cykeln rak och stadig men jag misslyckas ! Cykeln börjar glida åt höger och jag välter till slut men det roliga är att jag inte slår mig särsklit allvarligt alls men istället tar en färd på isen i ungefär 5-6 meter !

Detta hände mig idag!
                            Korvsk krokfjälst

Comment

• Okkido
                              Medlem
                              • 2000-05-12
                              • 4460

Just det, en bil har backat över mig. Fick bara lite ont i knäet och sen fick jag en ny fräsig cykel

Comment

• Lofberg
                                Medlem
                                • 2002-11-23
                                • 1277

UPPDATERAR!:

Nu kan ni även skriva om märkliga, helt otroliga och "tuffa" saker ni gjort!

Vet inte huruvida det här är otroligt men jag fångade en snok sommaren 2002 med bara händerna och för mig som är mycket mycket fascinerad av ormar så var det verkligen en upplevelse TILLS den la av en rejäl brakare, då minskade mitt intresse en aning men vafan, sånt man får ta !
                                Korvsk krokfjälst

Comment

Working...