Idag har jag...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • :stefan:
    Moderator
    • 2000-04-28
    • 8032

..fått ett glassogram för att jag uppdaterade mitt CV hos en rekryteringsfirma. Man tackar!
    My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Comment

• Zaiman
      Forumvärd
      • 2001-12-06
      • 2439

.. Besökt Pettson & Findus
      .. Hjälpt mor med flytten

Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

Comment

• Gildebrand
        Medlem
        • 2009-06-06
        • 918

Originally posted by Danne V
        Handlat mat för 1.000 på Willys men hade inte täckning på bankkortet
        Handlat mat för 238 på Willys, men mitt kort ville inte riktigt med några utgifter. (Trasigt chip, kassörskan försökte med något knep hon hade så man kan betala med magnetremsan men funkade ej, utan vart tvungen att springa till en bankomat)
        Kodfabriken - Webb- & apputveckling

Comment

• Dryden
          Medlem
          • 2002-08-03
          • 12245

Originally posted by Gildebrand
          Handlat mat för 238 på Willys, men mitt kort ville inte riktigt med några utgifter. (Trasigt chip, kassörskan försökte med något knep hon hade så man kan betala med magnetremsan men funkade ej, utan vart tvungen att springa till en bankomat)
          Det slog henne inte att man kan knappa kortnumret manuellt?
          resebloggen # twitter # instagram

Comment

• Gildebrand
            Medlem
            • 2009-06-06
            • 918

Påpekade något i den stilen, men hon ville göra på något annat sätt som inte fungerade. (När man drar magnetremsan och det står att man ska använda chip, så kunde de trycka på något så att man kunde fortsätta ändå och knappa in kod, men då gick det inte att få kontakt med banken (tror jag). Köpet gick iallafall inte igenom då.)
            Kodfabriken - Webb- & apputveckling

Comment

Moderator
              • 2000-04-28
              • 8032

..fått ett sms om att mitt paket från Discshop redan är på väg!

Originally posted by Dryden
              Det slog henne inte att man kan knappa kortnumret manuellt?
              Har de bytt till nya kassasystemet med nya terminaler är det enbart chip som gäller, varken magnetremsa eller manuell knappning får förekomma längre. Ganska puckat, men inte lika puckat som att plus- och minusposter inte får förekomma på samma kvitto, exempelvis en retur eller kompensation för redan inbetalt kostnadsförslag tillsammans med vanliga varor...

Comment

• M@gnus
                Moderator
                • 2006-01-10
                • 1045

... varit ut en sväng på havet för en kaffe med dopp.
                /M@rre

[Ett fynd är något du inte behöver till ett pris du inte kan motstå]
                [Begrepps Joel]

Och andra användbara Tegsuttryck

Comment

• Danny
                  Medlem
                  • 2004-07-04
                  • 8477

...uppdaterat min hemsida! Foton från kinaresa (med paris och moskva):

dannesholk.se

Comment

Moderator
                    • 2000-04-28
                    • 8032

..kommit hem och hittat mitt paket från Discshop med ett värde på dryga sexhundra spänn ståendes i trapphuset. Tack Posten för att vem som helst hade kunnat plocka åt sig det!

Comment

• Fia
                      Medlem
                      • 2004-04-17
                      • 2083

...matat den lilla tornseglarungen med blandningen av köttfärs och hundfoder enligt receptet vi hittade på nätet. Ungen som bara är ~12 dagar gammal, har ramlat ner från boet i taket två våningar upp genom luftspalten i väggen. Fick bända loss fönsterblecket för att få fram den.
                      ...ringt Katastrofhjälp fågal och vilt. Ska nog lämna den lille till vana händer, tornseglare är tydligen hiskeligt känsliga att mata själva. Både ben och fjädrar kan växa fel och då kan de inte överleva.

Comment

• GunnarD
                        Medlem
                        • 2001-06-03
                        • 4250

Originally posted by :stefan:
                        ..kommit hem och hittat mitt paket från Discshop med ett värde på dryga sexhundra spänn ståendes i trapphuset. Tack Posten för att vem som helst hade kunnat plocka åt sig det!
                        Alternativet för brevbäraren är att ta med sig paketet tillbaka till posten, och där skicka en avi till dig om att du har ett paket som var för stort att hämta och samtidigt skicka paketet till närmsta serviceställe. Vilket fördröjer leveransen minst en dag ibland två.

Iofs så borde brevbäraren direkt se att paketet inte får plats i en standardbrevlåda men men ibland är dom serviceminded och chansar på att någon är hemma när dom kommer.
                        So long and thanks for the fish.

Tyvärr så har jag nu en person på min ignoreringslista. Personen ifråga höjer inte trivselfaktorn här, snarar tvärtom varför jag nu tackar för mig!

Comment

Moderator
                          • 2000-04-28
                          • 8032

..hämtat ut min Milkshake Deluxe på mAx som jag fick presentkort på häromdan. Smarrigt värre i kvalmigheten!

Originally posted by GunnarD
                          Alternativet för brevbäraren är att ta med sig paketet tillbaka till posten, och där skicka en avi till dig om att du har ett paket som var för stort att hämta och samtidigt skicka paketet till närmsta serviceställe. Vilket fördröjer leveransen minst en dag ibland två.

Iofs så borde brevbäraren direkt se att paketet inte får plats i en standardbrevlåda men men ibland är dom serviceminded och chansar på att någon är hemma när dom kommer.
                          Jag lovar dig, det finns inte ett enda brevinkast i denna värld som klarar ett paket på 9,5 centimeter... Brevlåda må vara hänt, men inte ett inkast i en lägenhetsdörr.
                          Eftersom jag av Discshop fått ett kolli-id (det gick med något som heter Posten Varubrev) borde herr brevbärare redan i sorteringen märkt att på den adressen fungerar det inte med så tjocka brev och redan då sorterat undan den att köras till mitt uthämtningsställe som ligger 100 meter från min port. Men det var tydligen för jobbigt.

Comment

• M@gnus
                            Moderator
                            • 2006-01-10
                            • 1045

... gjort sista passet som vikarierande tidningsbud åt dottern.
                            /M@rre

[Ett fynd är något du inte behöver till ett pris du inte kan motstå]
                            [Begrepps Joel]

Och andra användbara Tegsuttryck

Comment

• Danny
                              Medlem
                              • 2004-07-04
                              • 8477

...gått på semester! heja heja. Det verkar som jag slipper finvädret... :/
                              dannesholk.se

Comment

• bewern
                                Medlem
                                • 2002-06-10
                                • 515

...blivit väckt fem i fyra i morse av att det pangade utanför huset.

Efter lite luskande och funderande kom jag på att gå ut och titta. Det visade sig att vi fått besök av brandkåren som kommit för att släcka en bilbrand. Det var väl bilrutor och tank som exploderade av hettan. När jag under dan gick ut och handlade tittade jag till bilen. Totalt sönderbränd och mycket skräp på marken.
                                Om någonting verkar vara för bra för att vara sant så är det nog inte det.

Gammalt djungelordspråk.

Comment

Working...