ctrl+V - leken
Collapse
X
-
-
-
"Yeah well, you know, that's just like your opinion man." - The Dude
Comment
-
Hej Lennart,
Först vill jag be om ursäkt för att ni fått vänta på svar - ditt mejl har av misstag blivit liggande i min mejlkorg utan åtgärd!
Kort om undantaget för privatkopiering:
Utgångspunkten är att kopiering kräver tillstånd av berörda rättighetshavare, d v s kompositör/textförfattare, skivbolag och artister/musiker. I upphovsrättslagen finns dock ett undantag för kopiering som sker för privat bruk. Undantaget innebär att ett eller några få exemplar av ett skyddat alster (t ex en skiva) får kopieras för eget behov eller åt den närmaste vän- eller familjekretsen. Det är i nödvändigt att den som kopierar själv har förlagan för kopieringen, även om lagstiftaren gjort klart att avsikten med bestämmelsen inte är att nån som ägnar sig åt yrkesmässig kopiering (s k copy-shop) ska ha rätt att med stöd av bestämmelsen även erbjuda beställaren en katalog av exempelvis skivor. Att man däremot lånar en skiva av en nära vän eller familjemedlem och framställer en kopia för sitt privata bruk faller in under bestämmelsen.
Så länge ni som har tänkt gå ihop om en lagringshårddisk är ett mindre sällskap av privat och personlig karaktär ser jag inget hinder för er kopiering.
Mycket nöje,
Med vänlig hälsning
Martina
S A M I
Martina Andersson
Döbelnsgatan 3
SE-111 40 Stockholm
Tel +46 (0)8 453 3425
Fax +46 (0)8 453 3456
mailto: [email protected]
Livet är kort och Nu!
Läs mera! !?
Comment
-
Förbrukning (kWh) under fakturaperioden 2007 02 23 - 2008 02 05Mobiloperatörer är pinsamma! | maxsurf.euComment
-
-
Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
Internklippning:
1) Snaggning av fångar.
2) Klippning frisörer emellan.Comment
Oderland
Collapse
Comment