Olyckshändelser är konstiga saker. Man råkar inte ut för dem, förrän man råkar in i dem.
ctrl+V - leken
Collapse
X
-
-
Livet är kort och Nu!
Läs mera! !?
Comment
-
-
Så har den kommit, den som varit förutbestämd att den skulle komma, men som vi trots det ändå inte räknade med att komma redan nu, den har kommit redan nu.
Det vill säga hösten och höstdagjämningen. Som i våras fanns i våra tankar men inte mer än så, och som förstärktes när sommaren börjar lida mot sitt slut men ändå, inte riktigt ännu.
Nu är den här. Vemodets och mörkrets tid.
Vindarna är starka, löven är lösa och gräsmattan belägras av de sistnämnda i alla tänkbara färger och i trädgården är det plommonträdslöven som är värst. Regnet ligger som en dimma över tillvaron och temperaturen sugs sakta men säkert nedåt och det är bara en tidsfråga innan vi befinner oss i samma situation som vi gjort de två senaste åren. Halvmeter eller meterhöga snövallar i en ny tuff vinter.
Men hösten är trots vemodets tid också tjusningens tid. Måstenas tid är bakom oss och vi kan ta dagen som den kommer. Inget ”måste klippa gräsmattan”, inget ”måste åka och bada”, inget ”måste” och så vidare. Ljuset som kan vara besvärande under sena kvällar försvinner sakta och istället kommer mörkret och det lugn som faktiskt mörkret ger. Alla sparade böcker och tidsskrifter, alla reportage och alla serier som man ännu inte hunnit tagit tag i beroende på alla måsten som funnits.
Nu är den här, hösten som öppnar porten för alla dessa sköna och ljuva livsflyktsmedel. Böcker, tidskrifter, reportage, serier och artiklar. Det är inte utan att man känner en viss tillfredställelse att man äntligen kan slå sig ned i soffan. Lägga huvudet mot kuddarna och fånga dagen.
Måhända har denna kloka lilla björn rätt igen när han säger:
När du gått omkring länge ute i blåsten och plötsligt går in i någons hus och han säger:
”Du kommer precis lagom för en munsbit av något slag”.
För hur det än är så är det sällan under sommaren man går omkring i blåsten och hamnar hos någon som precis har en munsbit av något slag, över.Livet är kort och Nu!
Läs mera! !?
Comment
-
-
-
Det här är min lilla sida med mina egna prylar mest. Jag har lagt upp en massa foton, ett par program jag gjort samt ett musikprojekt vi höll på med förut. Dessutom har jag lite länkar till andra bra sidor (och program) som jag kan rekommendera.Comment
-
Livet är kort och Nu!
Läs mera! !?
Comment
Oderland
Collapse

Comment