Nåra cm längre.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rufus
    Medlem
    • 2004-03-18
    • 312

[citat=altack][citat=Rufus][citat=okaydesign]174 är ju medel för svenska män.. Men fan jag hade tänkt mig 1.90 biff så jag kan spöa upp folk i burger king kön. Ujja vilken känsla, [/citat]Varför gå till Burger King när det finns McDonalds? [/citat]Vet du inte det? Burger king är dyrare, det ger ju högre status att äta där [/citat]Just det ja, jag glömde bort att ju mer en person betalar för skräp, desto högre är personens status i samhället.

Comment

• frankof
      Medlem
      • 2001-01-29
      • 4275

Re: Re: Nåra cm längre.

[citat=obelix]
      Är inte "runt 170cm" normalt för svenskar? [/citat]
      Njä..
      [citat=pliktverket]
      År Längd (cm) Vikt (kg) BMI

2000 179,9 73,6 22,7
      [/citat]
      Så runt 180 är väl lite närmre (jag=181)
      /frankof
      Beta tester: http://www.americasarmy.com/
      Global moderator: http://aaotracker.com/

Comment

• altack
        Medlem
        • 2004-02-23
        • 830

[citat=Rufus]Just det ja, jag glömde bort att ju mer en person betalar för skräp, desto högre är personens status i samhället. [/citat]Då är ju nästa fråga - hur kan du glömma bort något så uppenbart?
        //Martin

Comment

• oelbal
          Medlem
          • 2001-01-06
          • 3016

Det är kung att vara lång, brudarna får ju lättare syn på en då...

Själv är man 191cm över jordytan och stortrivs.

Comment

• caze
            Medlem
            • 2001-09-24
            • 4686

[citat=oelbal]Det är kung att vara lång, brudarna får ju lättare syn på en då...

Själv är man 191cm över jordytan och stortrivs. [/citat] Samma här!
            Finns tillfällen då man verkligen inte trivs, och det är vid utlandsresor till länder som t ex Spanien där man är 2-3 skallar längre än alla andra
            Carl / Digitalbyrå i Stockholm - Digital1

Comment

• Dryden
              Medlem
              • 2002-08-03
              • 12245

[citat=caze]Finns tillfällen då man verkligen inte trivs, och det är vid utlandsresor till länder som t ex Spanien där man är 2-3 skallar längre än alla andra [/citat]Men... men... jag trodde att du ville synas?
              Nu får du bestämma dig.
              resebloggen # twitter # instagram

Comment

• caze
                Medlem
                • 2001-09-24
                • 4686

[citat=Dryden][citat=caze]Finns tillfällen då man verkligen inte trivs, och det är vid utlandsresor till länder som t ex Spanien där man är 2-3 skallar längre än alla andra [/citat]Men... men... jag trodde att du ville synas?
                Nu får du bestämma dig. [/citat] Ja! Men det går till överdrift när man är utomlands, där syns man för mycket

Säger som svensson, lagom är alltid bäst

Comment

• LeonL
                  Medlem
                  • 2002-12-13
                  • 3175

[citat=oelbal]Det är kung att vara lång, brudarna får ju lättare syn på en då...[/citat]Falskt!

Comment

• caze
                    Medlem
                    • 2001-09-24
                    • 4686

[citat=LeonL][citat=oelbal]Det är kung att vara lång, brudarna får ju lättare syn på en då...[/citat]Falskt! [/citat] FEL FEL FEL!!!

Kan du förklara för mig hur de inte får lättare syn på en lång, det behöver däremot inte innebära att man får fler brudar för det

Comment

• Peeer
                      Medlem
                      • 2002-03-29
                      • 5362

Det är underbart att vara lång. Tänk dig 20 000 jublande hockeyfans på ett torg och du söker en speciell av dem. Hur lätt är det då att hitta honom om man inte ens ser över axeln på snubben framför än? (sen att det inte är speciellt enkelt ändå hör ju inte hit).

Dock finns det ju tyvärr några nackdelar med att vara lång också, de två största är nog att:
                      Det gör jävligt ont att smälla i huvudet i en lågt placerad takbalk.
                      Respektive att det blir jävligt trångt bakom ratten. Ner med sätet längst bak och längst ner, ändå sitter man och grenslar ratten när man kör.

Men, men.. det får man ta
                      -

Comment

• caze
                        Medlem
                        • 2001-09-24
                        • 4686

[citat=Peeer]Det är underbart att vara lång. Tänk dig 20 000 jublande hockeyfans på ett torg och du söker en speciell av dem. Hur lätt är det då att hitta honom om man inte ens ser över axeln på snubben framför än? (sen att det inte är speciellt enkelt ändå hör ju inte hit).

Dock finns det ju tyvärr några nackdelar med att vara lång också, de två största är nog att:
                        Det gör jävligt ont att smälla i huvudet i en lågt placerad takbalk.
                        Respektive att det blir jävligt trångt bakom ratten. Ner med sätet längst bak och längst ner, ändå sitter man och grenslar ratten när man kör.

Men, men.. det får man ta [/citat] För att inte tala om flygplanssätena, hatar att flyga bara därför, charter kan man verkligen inte åka med, en riktigt pain in the ass... det... samma med SL bussarna, kan ju inte sitta rakt med benen, hehe

Men sådant kan man leva med...

Comment

• LeonL
                          Medlem
                          • 2002-12-13
                          • 3175

Som Peeer förklarade. Är man lång så stöter man på objekt som är lågt placerade, och gör man det så svimmar man, och svimmar man så ligger man ner, och ligger man ner så syns "de korta".

Comment

• Peeer
                            Medlem
                            • 2002-03-29
                            • 5362

Visst sjutton klarar man av att leva med det. Man har ju underbar utsikt.

Största fördelen är ju helt klart folksamlingar, kommer ihåg när man var yngre (och därmed också mindre). Man fick ju knappt luft när folkmassan började röra på sig, sådant slipper man nu. Frisk och härlig luft jämt
                            -

Comment

• oelbal
                              Medlem
                              • 2001-01-06
                              • 3016

[citat=LeonL]Som Peeer förklarade. Är man lång så stöter man på objekt som är lågt placerade, och gör man det så svimmar man, och svimmar man så ligger man ner, och ligger man ner så syns "de korta". [/citat]
                              Bah, jag har då aldrig smällt skallen i något och svimmat...

Comment

• LeonL
                                Medlem
                                • 2002-12-13
                                • 3175

[citat=oelbal][citat=LeonL]Som Peeer förklarade. Är man lång så stöter man på objekt som är lågt placerade, och gör man det så svimmar man, och svimmar man så ligger man ner, och ligger man ner så syns "de korta". [/citat]
                                Bah, jag har då aldrig smällt skallen i något och svimmat... [/citat]Du har väl bara glömt bort det.

Comment

Working...