Livet utanför!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lasp
    Medlem
    • 2000-07-29
    • 10197

Med hänsyn till svaralternativet tar jag och loggar in och förklarar frågan löst

Ibland känns det som om det finns personer som bara vill vara negativa.
    Det är kostsamt, för oss alla tror jag.

Så är det därmed sagt i klartext.

Kanske kommer det ett antal inlägg ifag, när jag ändå är inloggad.

Men någon här på wF typ B24... osv känns som ett spett i röven.
    För att tala klartext!

Anser alltså att tråden är löst. Godbay igen från Lasp som haft en skön dag över sundet.

Inlägg eftersom jag anser att jag blev provocerad till det!
    Livet är kort och Nu!
    Läs mera!
    !?

Comment

• StefanBergfeldt
      Medlem
      • 2004-09-24
      • 752

Alltså, vad gäller frågor som lösta eller inte...

Jag har uppfattat det som så att jag kan välja att bara leta efter trådar som är lösta när jag vill ha hjälp med ett problem, detta för att slippa få upp trådar där ingen lösning på mitt problem presenteras. Har jag förstått rätt?

OM jag har förstått rätt, så finns det ingen som helst anledning att markera denna typ av trådar som löst. Lasp bestämmer sig för semester, klart och betalt, finns ingen "lösning" på det.

Om jag har en tråd där jag presenterar ett problem, som jag markerar som löst bara för att ingen svarat på ett tag, så förstör jag hela idén med funktionen. Detta under förutsättning att jag har förstått nyttan med funktionen.
      webbdesign | skoj | filmrecensioner | sportnyheter | tekniknyheter | besikta bilen | köpa kattunge

Comment

• b242569
        Medlem
        • 2005-09-18
        • 748

Nu har trådskaparen valt att lösa tråden. Acceptera det!

Comment

• Dryden
          Medlem
          • 2002-08-03
          • 12245

Originally posted by b242569
          Så då måste man sluta diskutera i tråden? Då borde ju i så fall "Acceptera svar"-funktionen även innebära automatiskt stängning av tråden för att förhindra vidare postningar.
          resebloggen # twitter # instagram

Comment

• b242569
            Medlem
            • 2005-09-18
            • 748

Man får fortsätta skriva i tråden (den blir med tiden inaktuell ändå), men kolla vad som skrevs i inlägg #31:

Anser alltså att tråden är löst.

Comment

• Jerpa
              Medlem
              • 2003-02-03
              • 1749

Inaktuell, nja. Som så många andra trådar blir det semester igen. Men med tanka på Lasp så är det väl egentligen ingen riktig semester.
              Följ mig på geocaching

Comment

• legis
                Medlem
                • 2004-07-21
                • 4440

Lasp kommer tillbaka, det hoppas jag innerligt iaf. Du är en av grundpelarna i wF, en institution, en pålitlig rackare helt enkelt. Lasp, jag hoppas på att se dig och din aldrig sinande energi här igen när höststormarna börjat dra in över vår västkust.

/offtopic: bara för att en tråd är accepterad av trådskaparen är det inte detsamma som att det måste sluta diskuteras. Trådar återanvänds i många fall, vilket jag tycker är både sunt och förnuftigt.

@b243859600282455: Du är engagerad, vilket du ska ha cred för, men snälla snälla snälla (som af ugglas uttryckte det), kom inte hit och försök ändra på varenda liten detalj som etablerade forumanvändare accepterat i åratal. Även om du registretat dig för några år sen så ser jag dig som en nykomling och som sådan gör man bäst i att först få en överblick över hur seder och bruk ter sig innan man går fram som en ångvält och påpekar petitesser som till synes förpestar etablerade användares vardag.
                http://gråimport.se

Comment

• civilpolisen
                  Medlem
                  • 2009-12-10
                  • 816

b-tomten:

du är fan sjuk!! :-)

vilket liv du måste ha... och vara ordningsman på alla forum...!!

du påminner om en jobbig djävul:

en jobbig djävul har alltid rätt...
                  - Vad hette La Liga då det begav sig?
                  - Då Liga.

Comment

• b242569
                    Medlem
                    • 2005-09-18
                    • 748

Originally posted by civilpolisen
                    b-tomten:

du är fan sjuk!! :-)

vilket liv du måste ha... och vara ordningsman på alla forum...!!

du påminner om en jobbig djävul:

en jobbig djävul har alltid rätt...
                    Utgå inte bara från vad folk här skriver. Jag var inte så flitig använadre av wF de första åren, och tyckte då att allt fungerade bra. Så fann jag när jag gjorde en omröstning i början av sommaren att just den delen, jämfört med det övriga, enligt min bedömning då, var mycket mindre använarvänlig än det övriga, och ifrågasatte lite varför, men nu ser jag då inga direkt anmärkningsvärda fel på wF alls förutom att det sedan omstruktureringen tar tid att skriva i vissa inlägg.

Kom inte med något mer nedlåtande nu. Gäller alla!

Comment

• civilpolisen
                      Medlem
                      • 2009-12-10
                      • 816

Grattis!! Du har rätt!!

Du har vunnit ett suddgummi som luktar banan. Vill du gå vidare??

Citatet ovan kommer från "Lokalradion",
                      Last edited by civilpolisen; 2010-08-05, 16:47. Reason: Förtydligande av citat
                      - Vad hette La Liga då det begav sig?
                      - Då Liga.

Comment

• b242569
                        Medlem
                        • 2005-09-18
                        • 748

Nej. Trams och flams hör hemma i Café WebForum. Detta är Övriga frågor (även om det inte bara är ditt inlägg som är av cafe-typ).

Comment

• :stefan:
                          Moderator
                          • 2000-04-28
                          • 8032

Originally posted by b242569
                          Jag måste hålla med majoriteten av talarna här och fråga: vem har utsett dig till forumpolis?

Ja, du fick lite verbalt stryk när du började påpeka bristerna i omröstningsfunktionen, men sen dess har två saker hänt.

1. Du fick (delvis) rätt eftersom en bugg i vB uppdagades.
                          2. Du har sen dess löpt amok med påstridiga inlägg om omröstningar i trådar som inte alls handlar om det, nu är tydligen accepterade svar på tapeten och snart kommer det väl mer.

Snälla, tagga ner!
                          När jag pluggade lufsade det omkring en kuf på campus och klagade på allt och alla, högt som lågt och hans eviga jättemotioner och långdragna tirader på kårfullmäktige var olidliga (men som han aldrig fick gehör för eftersom de var - faktiskt - fullständigt vanvettiga). Framförallt gick han inte att diskutera med eftersom hans inställning var att han hade rätt, oavsett expertisen hos den andra parten. I våra ögon ett klockrent exempel på en rättshaverist.

I mina ögon börjar du närma dig den här kufen med stora steg. Jag är helt säker på att du är en intelligent människa som har kunskaper som kan vara wF till gagn, men snälla - haka inte upp dig på sådana här saker och tänk efter före.

Å andra sidan skulle nog rätt många i den här tråden bli kuggade i ordning och uppförande - ingen nämnd, ingen glömd. Cafét ligger i en annan tabell i databasen.
                          My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Comment

• Danne V
                            Medlem
                            • 2006-08-02
                            • 7685

Originally posted by :stefan:
                            Jag måste hålla med majoriteten av talarna här och fråga: vem har utsett dig till forumpolis?
                            Tack. Äntligen, äntligen någon från forumledningen som vill/orkar/törs bry sig om fanstyget.
                            När jag pluggade lufsade det omkring en kuf på campus och klagade på allt och alla, högt som lågt och hans eviga jättemotioner och långdragna tirader på kårfullmäktige var olidliga (men som han aldrig fick gehör för eftersom de var - faktiskt - fullständigt vanvettiga). Framförallt gick han inte att diskutera med eftersom hans inställning var att han hade rätt, oavsett expertisen hos den andra parten. I våra ögon ett klockrent exempel på en rättshaverist.
                            Jag vet att chansen/risken är liten, men har inte tanken slagit dig att det t.o.m. kan vara samma person?
                            Med vänlig hälsning från
                            Danne
                            ------
                            Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                            Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                            Våga Vägra
                            FaceBook

Comment

• :stefan:
                              Moderator
                              • 2000-04-28
                              • 8032

Originally posted by Danne V
                              Tack. Äntligen, äntligen någon från forumledningen som vill/orkar/törs bry sig om fanstyget.
                              Forumledning? Nu jävlar steg jag i graderna minsann, jag vill ha påökt!

Originally posted by Danne V
                              Jag vet att chansen/risken är liten, men har inte tanken slagit dig att det t.o.m. kan vara samma person?
                              Inte en sportmössa, vår vän här har inte i närheten samma ordsvada och märkliga resonemang...
                              My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Comment

• Danne V
                                Medlem
                                • 2006-08-02
                                • 7685

Forumledning? Nu jävlar steg jag i graderna minsann, jag vill ha påökt!
                                Eh... jo, alltså, de flesta som tillhör den gråa menigheten betraktar nog alla som inte har ordet "Medlem" under sitt nick som tillhörande forumledningen. Och visst ska du ha påökt. Minst det dubbla.
                                Med vänlig hälsning från
                                Danne
                                ------
                                Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                                Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                                Våga Vägra
                                FaceBook

Comment

Working...