Lokförarutbildning!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maggiie
    Medlem
    • 2007-11-01
    • 49

    #151
    hur lång kommer SJs utbildning att vara? någon som vet?

    Comment

    • tydal
      Medlem
      • 2003-06-19
      • 3788

      #152
      Originally posted by Maggiie
      hur lång kommer SJs utbildning att vara? någon som vet?
      Den är lite drygt sju månader. Den exakta tiden beror på var du börjar jobba, hur många olika sträckor och fordonstyper du behöver lära dig.

      Comment

      • Maggiie
        Medlem
        • 2007-11-01
        • 49

        #153
        Originally posted by tydal
        Den är lite drygt sju månader. Den exakta tiden beror på var du börjar jobba, hur många olika sträckor och fordonstyper du behöver lära dig.

        Okej.. hur kan det komma sig att den utbildningen ligger på 7 mån, när Mjölbys ligger på ett år? vad skiljer dem åt?

        Comment

        • tydal
          Medlem
          • 2003-06-19
          • 3788

          #154
          Det är mer teori på Mjölby-utbildningen.

          Comment

          • magnusp
            Medlem
            • 2007-11-02
            • 35

            #155
            Någon som vet nått om lönerna?
            Vad har en lokförare på green cargo i ingångslön tex?
            antar att Gods trafiken har mer ob osv..

            Comment

            • Auric
              Medlem
              • 2007-10-11
              • 346

              #156
              när man kör ett tåg sä är det väl inen ratt eftersom tåget följer spåtet? är det bara att gasa och bromsa?

              Comment

              • Maggiie
                Medlem
                • 2007-11-01
                • 49

                #157
                Originally posted by tydal
                Det är mer teori på Mjölby-utbildningen.
                Okej, tack då vet jag

                Comment

                • half
                  Medlem
                  • 2007-12-02
                  • 1

                  #158
                  En till som hoppas bli lokförare

                  Hej! Jag är 44 år, kvinna, och har tillsammans med 450 andra sökt till 14 platser i en intern utbildning ordnat av TågKompaniet här i min hemstad Borlänge. Det blir en intensiv 6-månaders utb och sedan har man garanterat fast jobb. Har fått veta att 91 sökande blev kallade till urvalsprovet--steg 1. Jag var en av dem, och har klarat dessa första tester. Nu imorgon blir det steg 2 med datorn och snack med psykologen.

                  Vill tacka er för denna intressanta tråd....är mycket nervös men vet att det inte går att förbereda mig förutom att sova och INTE stressa för mycket så att jag sabbar för mig själv.

                  Kan tilläga att svenska är INTE mitt modersmål och det var det som gjorde mig mest orolig inför testdag 1....då jag inte alls kan läsa och smälta svenska lika fort som modersmålet. Trodde att jag skulle vara för långsam på testerna med svenska, men det gick bra!

                  Snälla, håll tummarna för mig imorgon!

                  Mvh Ingrid

                  Comment

                  • Lasp
                    Medlem
                    • 2000-07-29
                    • 10197

                    #159
                    Kul Ingrid. Vi håller tummarna Både för testet och att du hittat wF. Välkommen.
                    Livet är kort och Nu!
                    Läs mera!
                    !?

                    Comment

                    • tydal
                      Medlem
                      • 2003-06-19
                      • 3788

                      #160
                      Originally posted by magnusp
                      Någon som vet nått om lönerna?
                      Vad har en lokförare på green cargo i ingångslön tex?
                      antar att Gods trafiken har mer ob osv..
                      Green Cargo och SJ har ungefär samma. Har för mig att ingångslönen ligger på runt 22 000 efter utbildningen och 26 000 när man jobbat i fyra år. Tilläggen kan väl bli i snitt 2 000 extra i månaden.

                      Comment

                      • magnusp
                        Medlem
                        • 2007-11-02
                        • 35

                        #161
                        Originally posted by tydal
                        Green Cargo och SJ har ungefär samma. Har för mig att ingångslönen ligger på runt 22 000 efter utbildningen och 26 000 när man jobbat i fyra år. Tilläggen kan väl bli i snitt 2 000 extra i månaden.
                        Ok Tack
                        Det är faktiskt en riktigt riktigt bra lön!

                        Comment

                        • barba
                          Medlem
                          • 2007-11-03
                          • 31

                          #162
                          Ingrid:
                          Lycka till!

                          Ni andra:
                          Här kan ni läsa lite om lönerna hos olika operatörer:

                          Listan är iofs. från April och borde ligga något högre inför 2008 års löner, men ändå...

                          Comment

                          • Auric
                            Medlem
                            • 2007-10-11
                            • 346

                            #163
                            jag tittar alltid på lokförarna när tåget kommer in på stationen och dom ser alltid så besvikna ut

                            Comment

                            • Lasp
                              Medlem
                              • 2000-07-29
                              • 10197

                              #164
                              >Auric Det är ju för att de är framme!
                              Livet är kort och Nu!
                              Läs mera!
                              !?

                              Comment

                              • Auric
                                Medlem
                                • 2007-10-11
                                • 346

                                #165
                                inte i Laholm då hr dom halva vägen kvar

                                Comment

                                Working...