Warning: Trying to access array offset on null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Gå ur svenska kyrkan, hur? - webForum

Gå ur svenska kyrkan, hur?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gein
    Medlem
    • 2000-09-07
    • 4849

Jag är inte med i kyrkan men skulle nog kunna tänka mig att skänka pengar till Svenska Kyrkan om jag visste vad pengarna går till och om det i huvudsak går till ändåmål som jag samtycker med. Finns den möjligheten? Dvs att skänka pengar till Svenska Kyrkan och samtidigt veta vad dessa pengar används till? Har ingen större koll som ni kanske förstår. Kan man läsa någonstans vad pengar som Svenska Kyrkan får in i form av medlemsavgift/skatt(?) används till?
    The future is today, worry about it tomorrow

Comment

• Rikard
      Medlem
      Älgen
      • 1999-12-03
      • 8623

Det används i första hand till driften - administration och löner - om jag inte är felinformerad. Utöver det tror jag att kyrkan får bidrag för att bevara de gamla kyrkorna - själva kulturskatten.
      jobbskatteavdrag.se

Comment

• SimOnline
        Medlem
        • 2003-07-19
        • 1051

Originally posted by Gein
        Jag är inte med i kyrkan men skulle nog kunna tänka mig att skänka pengar till Svenska Kyrkan om jag visste vad pengarna går till och om det i huvudsak går till ändåmål som jag samtycker med. Finns den möjligheten? Dvs att skänka pengar till Svenska Kyrkan och samtidigt veta vad dessa pengar används till? Har ingen större koll som ni kanske förstår. Kan man läsa någonstans vad pengar som Svenska Kyrkan får in i form av medlemsavgift/skatt(?) används till?
        Skaffa Firefox | Skaffa Mac | Agda Design | Bloggen

Comment

Working...