Visitkort och Vistaprint.Se

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lasp
    Medlem
    • 2000-07-29
    • 10197

Visitkort och Vistaprint.Se

Har någon bra eller dåliga erfarenheter från www.VistaPrint.Se ?
    Anledningen är att jag för nästan två veckor sedan beställt och betalat mina visitkort. Nu får jag mail om att dom inte fått betalt.
    Garanterat från min bank, Ingen websiad Och epost kommer i retur när man sänder den med uppmaning att sända till den engelskspråkiga supporten.
    Väl sänt dit fär man svar att dom inte kan besvara på svenska.
    Så taskig engelska skriver jag väl inte!!
    Tacksam för alla synpunkter.
    Livet är kort och Nu!
    Läs mera!
    !?
  • :stefan:
    Moderator
    • 2000-04-28
    • 8032

En polare nappade på deras gratiserbjudande på visitkort och det gick utan problem i alla fall.
    My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Comment

• Lasp
      Medlem
      • 2000-07-29
      • 10197

Japp Nu har jag fått visitkorten
      Vad som aldrig nämdes i Gratis erbjudanddet var att det kostande en hel del i frakt samt att det är stort tryck på baksidan att det just är Gratis plus deras websida
      Livet är kort och Nu!
      Läs mera!
      !?

Comment

• Okkido
        Medlem
        • 2000-05-12
        • 4460

Jag tyckte det var en skitnice sida tills jag fick reda på att 50% av visitkortet var reklam, då var det bara mög.

Comment

• SugarDaddy
          Avregistrerad
          • 2002-04-12
          • 1083

[CITAT=Vistaprint]
          Info om vårt gratiserbjudande

Vad är det för skillnad på våra gratis och exklusiva kort?

Det finns ingen skillnad när det gäller kvalitet. Du får samma högkvalitativa tryck på 216g papper i 4-färg. Våra gratismallar har vår VistaPrint logo tryckt på baksidan.
          [/CITAT]
          host, står på förstasidan för deras gratisgrejs - There ain't no such thing as a free lunch.

Comment

• Machowoman
            Medlem
            • 2004-08-26
            • 54

Erfarenhet av Vistaprint

Hejsan!

Jag har haft bra erfarenhet av Vistaprint/visitkort, i våras så beställde jag ett stort antal visitkort, klistermärken m.m.
            Betalningen gjorde jag via internet/Visa kort och allt har fungerat utmärkt.

Jag tycker dock att det låter mycket besynnerligt att det inte har fungerat bra för dig.
            {- Machowoman -}
            Kan skryta med eget serienummer - har en Medtronic inopererad i ryggraden! De ni! ;-)

Comment

• Danne V
              Medlem
              • 2006-08-02
              • 7685

Jag tycker j-gt illa om vistaprint och förbannar den dag jag blev kund. Jag köpte ett gäng etiketter. Leverans OK, kvalitén OK. Men det är inte tryck, utan kört i en modern fyrfärgskopiator. En viktig skillnad. Hade dom varit tydliga med detta, så hade jag lika gärna fått jobbet gjort på det lokala tryckeriet - billigare.

Så nästa gång ni ska handla trycksaker från vistaprint, kontakta istället närmsta (större?) tryckeri som har en bra fyrfärgskopiator. Dels blir det sannolikt billigare, dels har ni en kontaktperson som ni kan ringa och snacka med och dels stannar era pengar i Sverige och bidrar till att folk kanske får dom där jobben vi saknar.

Men det som retade mig mest var alla förbannade mail man fick om en massa erbjudanden. Ungefär att nytt varannan dag! Detta trots att jag hade kryssat ur alternativen om slika meddelanden.

Jag försökte då avsluta kontot, men hittade inget sätt alls. Kanske letade jag inte tillräckligt länge och noga, men om det inte finns ett sånt alternativ, så anser jag i alla fall att det är ett ruffelföretag.

Till slut ändrade jag min mailadress i kontot till nåt konstigt.

Dom har heller inget telefonnummer att ringa, ingen adress utsatt, osv. Nej, gör er själva (och fäderneslandet) en tjänst: använd dom aldrig mer. Köp grejer lokalt istället.

Om någon vill ha hjälp eller tips om tryckeri som gör detta lika bra, fast billigare, så kanske vi skulle ge några tips. Jag föreslår t.ex. Knappen: http://www.knappen.se/
              Med vänlig hälsning från
              Danne
              ------
              Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
              Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
              Våga Vägra
              FaceBook

Comment

• oskars
                Medlem
                • 2005-11-11
                • 1263

Originally posted by Danne V
                Jag tycker j-gt illa om vistaprint och förbannar den dag jag blev kund. Jag köpte ett gäng etiketter. Leverans OK, kvalitén OK. Men det är inte tryck, utan kört i en modern fyrfärgskopiator. En viktig skillnad. Hade dom varit tydliga med detta, så hade jag lika gärna fått jobbet gjort på det lokala tryckeriet - billigare.
                Helt ärligt? Förväntade du dig att dom skulle offsettrycka för det priset?

Originally posted by Okkido
                Jag tyckte det var en skitnice sida tills jag fick reda på att 50% av visitkortet var reklam, då var det bara mög.
                Du kan ju lägga egen design på båda sidorna av visitkortet? Då slipper du ju reklamen!
                OTCH DSGN - OTCK SKTBDS

The only pop you'll here from us, is pop from our Glocks!

Comment

• Danne V
                  Medlem
                  • 2006-08-02
                  • 7685

Originally posted by oskars
                  Helt ärligt? Förväntade du dig att dom skulle offsettrycka för det priset?
                  Inte illa menat, men det där var väl en ganska korttänkt kommentar. Helt ärligt: Förväntar du dig att alla trycksaksköpare ska vara införstådda med priserna på offsettryck och automatiskt förstå att ordet "trycka" i deras texter egentligen betyder "kopiera"?

Jag har jobbat med trycksaksproduktion i trettio år, och visst tyckte jag att det var billigt. Men varken du eller jag har en susning om hur dom lagt upp produktionen, eller var dom trycker (låga löner, etc). Så din och min erfarenhet fungerar i alla fall dåligt som måttsticka.

Det enklaste, mest naturliga och ärligaste är väl om dom skriver vad det är dom egentligen gör och inte (medvetet?) använder helt felaktiga termer, eller hur?

Om du är nöjd med dom så ska du givetvis vara det - vi är ju alla olika. Jag tänker i alla fall inte använda dom mer. Inte bara för att dom kopierade istället för att trycka, utan p.g.a. de andra skälen också.
                  Med vänlig hälsning från
                  Danne
                  ------
                  Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                  Våga Vägra
                  FaceBook

Comment

• Okkido
                    Medlem
                    • 2000-05-12
                    • 4460

Du kan ju lägga egen design på båda sidorna av visitkortet? Då slipper du ju reklamen!
                    Det där inlägget är från 2004. Det har ändrats en del sen dess.

Comment

• oskars
                      Medlem
                      • 2005-11-11
                      • 1263

Danne, men asså... om du jobbat med tryck i 30år så borde du ju förstått Jag går ju inte till Lidl och köper en gitarr för 500kr och tror att det är en elgitarr liksom. Sen att Vistaprint är ett utländskt företag helt utan support och någon vettig kontakt (svarar inte på mail osv) är ju en annan sak. Men deras erbjudanden är bra(billiga). Vet dock en vän som köpt visitkort därifrån och han blev nöjd (och han går ändå på forsbergs(!)).

Sen att man faktiskt borde lämna iväg såna här jobb till något lokalt är en annan femma som jag inte tror många tänker på. Då tillräckligt med jobb flyttas utomlands, och allt för många företag "säljer ut sig" med orealistiska priser så är det bland dom lokala företagen man borde lägga sina jobb. Nu bor jag i Sthlm, men jag har ett tryckeri i min hemstad Lidköping som jag aldrig kommer släppa taget om. Sjukt bra service, trevlig personal och bra priser! Det är ju sånt man värdesätter! Tyckte du att dina trycksaker blev dåliga från vistaprint, eller är det helhetsintrycket som sänkte allting?

Vad tycker du om dom senaste skrivarna? Skrev ut en katalog i en.... ja du, vad det nu var för maskin. Det blev faktiskt grymt. Helt klart annan känsla än offsett, men ändå helt OK. Jobbar du på knappen?

Okkido, Whops Jag ber ur om ursäkt! Såg verkligen inte!
                      OTCH DSGN - OTCK SKTBDS

Comment

• Danne V
                        Medlem
                        • 2006-08-02
                        • 7685

Danne, men asså... om du jobbat med tryck i 30år så borde du ju förstått Jag går ju inte till Lidl och köper en gitarr för 500kr och tror att det är en elgitarr liksom.
                        Njaee... som jag skrev, så har varken du eller jag en susning om hur dom lagt upp sin produktion, eller hur? Du jämför med svenska tryckpriser. Men förr lämnade man t.ex. böcker till tryckerier i gamla östblocket eftersom dom var hälften så billiga som svenska. Jag har bott/jobbat i Asien under många år, och där trycker man för priser som ligger i nivå med vistaprint. Och med bra logistik så kunde vistaprint lika gärna trycka där. Så att jag borde inse att deras "tryck" egentligen är kopiering för att de svenska offsettryckpriserna är avsevärt högre är liksom bara dumt. Det är ju du som inte förstår att offsetpriser kan vara mycket billigare på andra håll vilket verkar ju faktiskt lite konstigt eftersom du vet att dom alltså inte trycker här, utan någon annanstans.

Dessutom missar du ju poängen att det naturligtvis inte ska krävas att man måste ha flera års erfarenhet för att fatta att "tryck" i verkligheten är kopiering. När dom skriver så är det ju både lögn i största allmänhet och sannolikt också brott mot marknadsföringslagen.

Sen att man faktiskt borde lämna iväg såna här jobb till något lokalt är en annan femma som jag inte tror många tänker på. Då tillräckligt med jobb flyttas utomlands, och allt för många företag "säljer ut sig" med orealistiska priser så är det bland dom lokala företagen man borde lägga sina jobb. Nu bor jag i Sthlm, men jag har ett tryckeri i min hemstad Lidköping som jag aldrig kommer släppa taget om. Sjukt bra service, trevlig personal och bra priser!
                        Exakt! Så ska det vara. Bra service, bra tryck åsså gör man lite för den svenska arbetsmarknaden istället för att skicka pengarna utomlands.
                        Tyckte du att dina trycksaker blev dåliga från vistaprint, eller är det helhetsintrycket som sänkte allting?
                        Det är skillnad på färgkopiering och fyrfärgstryck, och såvitt jag vet så har man ännu inte fått fyrfärgskopiatorerna att ge lika bra resultat. Små detaljer blir inte lika distinkta, och stora färgplattor blir "flammiga". Dessutom lägger sig färgen ovanpå papperet medan färgen går in i papperet vid offsettryck vilket är en jädra skillnad. Färgen på kopierade grejer nöts nämligen bort ganska snabbt och passar inte alls på saker som sparas och används ett tag.

Trycket...förlåt, jag menar "kopieringen", blev OK, men attityden hos företaget är sådär lagom äckligt och arrogant (lögn om teknik, spam, omöjligt att avsluta konto, osv). Kundförakt, kort sagt.

Vad tycker du om dom senaste skrivarna? Skrev ut en katalog i en.... ja du, vad det nu var för maskin. Det blev faktiskt grymt. Helt klart annan känsla än offsett, men ändå helt OK.
                        Se svaret ovan. Inget slår offset - ännu.
                        Jobbar du på knappen?
                        Nä, jag driver ett eget litet företag (proformica). Men jag har tryckt hos Knappen (bl.a.) så länge jag minns. Om dom ibland är några spänn dyrare än andra gör mig ingenting eftersom dom är så otroligt bra att ha att göra med.

Ha det bra!
                        Med vänlig hälsning från
                        Danne
                        ------
                        Våga Vägra
                        FaceBook

Comment

• oskars
                          Medlem
                          • 2005-11-11
                          • 1263

Dessutom missar du ju poängen att det naturligtvis inte ska krävas att man måste ha flera års erfarenhet för att fatta att "tryck" i verkligheten är kopiering.
                          Hallå det vet jag redan

hursomhelst, jag har i princip bara offsett-tryckt mina trycksaker. Håller mig till det i vilket fall

Nog om det.
                          Sibban for presidents!

VistaPrint är bra om man inte kräver för mkt helt enkelt!
                          OTCH DSGN - OTCK SKTBDS

Comment

Working...