Sökes DOS programmerare

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • haider
    Medlem
    • 2003-01-12
    • 988

Sökes DOS programmerare

Tjena

Jag söker nån som kan knåpa ihop ett DOS program.
    Vad som ska ske är följande

Man kommer in i programmet som visar upp ett slags "formulär"
    Vissa är ifyllda, vissa andra är inte ifyllda.

När man trycker på "installera" eller liknande, så skapas en text fil och en kommandorad körs.

Ev, så behöver programmet extrafunktioner som "Läs in preset" som syftar till förfyllda formulär samt ev. en "Avancerad" knapp, som visar ett formulär som har ännu fler val.

En sista grej, som man då kan infoga är typ hjälpfönster som förklarar vad varje rad i formuläret betyder, och all info läses in från externa textfiler.

Kort o gott en GUI

(håller tummarna nu om att nån svarar )
    Mvh
    Haider
  • PeW
    Medlem
    • 2000-06-20
    • 6839

Varför DOS (stenåldern)? Menar du 16-bitars eller vad?

Comment

• Sang-drax
      Medlem
      • 2002-07-07
      • 570

Självklart skriver jag ett helt program till dig utan någon som helst ersättning! Jag har ändå inget att göra.
      Jag kan vara klar om ett par timmar, men vart skall jag skicka koden?

PS
      http://www.webforum.nu/forumdisplay.php?s=&forumid=169
      Senast redigerad av Sang-drax; i morgon kl 14:12.

Comment

• haider
        Medlem
        • 2003-01-12
        • 988

PEW: Jo, stenåldern tycks fortfarande användas vid t.ex. windows installation.

Sang-drax: Eh, vet inte om du driver med mig eller menar allvar ? Det är ett litet, men användbart program. Vi delar på creditsen, och det blir en kul grej - jag har inte direkt pengar att betala (för om du menade det du sa negativt, så lät det som om du .. tja, du vet vad det isåfall verkade som).

Så om SangDrax eller nån annan här är på hugget, så meddela mig, så tar vi det privat eller per mail om specifikationerna

ciao
        Mvh
        Haider

Comment

• PeW
          Medlem
          • 2000-06-20
          • 6839

[citat]PEW: Jo, stenåldern tycks fortfarande användas vid t.ex. windows installation.[/citat]Är det windows 9* som ska installeras eftersom du vill ha DOS i grunden? Det jag undrar är om du verkligen menar DOS (16-bitar).

Comment

• haider
            Medlem
            • 2003-01-12
            • 988

Ja, det är DOS, alltså, man bootar med Dos-diskett, och så är man i dosprompten.

Där vill jag köra programmet
            Mvh
            Haider

Comment

• Viktor
              Medlem
              • 2002-08-07
              • 1710

Tråd flyttad från C/C++.

/Viktor

Comment

• nitro2k01
                Forumvärd
                • 2003-08-26
                • 7630

[citat=haider]PEW: Jo, stenåldern tycks fortfarande användas vid t.ex. windows installation. [/citat]Kommentar på detta: De två vanligaste sätten att köra en XP/2000-installation är följande:[list=1][*]Från CD-skivan I detta fall laddas XP's egen kärna (kernel) in, och alltså används inte DOS i detta fall.[*]Från en befintlig version av Windows Då körs inte heller DOS (Eller jo rent tekniskt körs DOS i botten om det handlar om Windows 9x, men det spelar mindre roll)[/list=1] Windows XP erbjuder även möjligheten att installeras från DOS, men detta är inte standardsättet, utan mest ett komplement för att man ska kunna skapa flexibla installationer.
                Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
                Internklippning:
                1) Snaggning av fångar.
                2) Klippning frisörer emellan.

Comment

• haider
                  Medlem
                  • 2003-01-12
                  • 988

Jo, det är nog som Nitro säger, att det kanske inte är Dos egentligen som används, men så länge det går att använda Dos när man ska installera WinXP, så go for it - det jag eftersöker bör kunna gå att göra
                  Mvh
                  Haider

Comment

Working...