PrästenMedlem sedan dec. 2000537 inlägg Scenariot är följande:
1. 1 dator
2. 2 hårdiskar.
3. Hur installerar jag Win XP PRO på disk1 och Win XP PRO på disk2?. Alltså samma operativsystem på bägge hårddiskarna?.
4. Och sen kunna boota mellan dessa som jag vill
Vill ha ena hårddisken som ett "testsystem" där jag kan installera all möjlig jox, och den andra hårddisken som "riktig" mer seriösa grejer.
Ett stort tack till den som hjälper prästen :)
finns "hårddisk" växlare att köpa på tex. http://www.clasohlson.se/.
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Borde det inte räcka med en vanlig installation fast två gånger?
Första gången gör du en helt vanlig installation.
Andra gången gör du en ny installation i en ny katalog, när installationsprogrammet frågar, och därefter placerar du installationen i D:\WINDOWS istället?
Eller är jag helt ute och cyklar?
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Nja jag tror att XP installation kollar läget noga inna .
Kör med XFdisk så är allt grönt.
Om man ska exprementera så vill iaf inte jag ha min "riktiga" hårddisk åtkomlig från det exprementela.. :)
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Det riktiga då är ju en liten switch som byglar om master på valfri disk. Då är det rätt vettigt. Jag har iof kassetter med hårddiskar.
Finns hos dom flesta. C Olsson och JME har väl dom bättre till just pris. Då har man ju i princip en ren maskin varje gång.