webForumDet fria alternativet

Windows Longhorn Beta.. När?

35 svar · 1 032 visningar · startad av Vimp

VimpMedlem sedan juli 20022 537 inlägg

Hej,

Någon som vet när Microsoft planerar att släppa betan på Windows Longhorn?

jakeMedlem sedan sep. 2001649 inlägg
QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg

Ska bli intressant och se hur det blir, om det klarar av att matcha os x. :)

Alphan hänger sig lite då och då samt har problem med drivrutiner..
Men jag måste säga att jag gillar det nya utseendet en hel del :) Längar till man kan få betan som iaf bör varalite stabilare ;)

:birp

NickemannenMedlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Screenshots ??

medialabsMedlem sedan mars 20023 686 inlägg

Nickemannen skrev:

Screenshots ??

'
Jag skulle också vilja se lite screenshots från den...

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Akta er för att använda Google bara, det är livsfarligt. :OO

https://www.activewin.com/screenshots/longhorn

Jag hade alphan förut och tog några screenshots, men de är borta efter att jag formaterade om hdd:n..

Men kolla här:
http://www.winsupersite.com/reviews/longhorn_alpha.asp

Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg

Verkar skit efter att ha sett screenshotsen. Mer krafs... :x Förstår inte meningen med hårvaru accelererad UI. Bort med skuggor, animationer och fula themes så skulle det inte behövas!

colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg

Alpha II skrev:

Verkar skit efter att ha sett screenshotsen. Mer krafs... :x Förstår inte meningen med hårvaru accelererad UI. Bort med skuggor, animationer och fula themes så skulle det inte behövas!

Ja, vi kan gå tillbaks helt till dos och alla svartvita terminaler! Om man inte gillar krafset kan man ju stänga av det...eller hur?

Jag saknar verkligen dos :( kom ihåg när jag satt med polarna i qbasic och lekte.. det var tider det :)

Hade aldrig en dator när folk fortfarande använde dos ;)
Har inte hört speciellt mycket om longhorn. Det är int i longhorn Microsoft skulle stoppa all piratkopiering och virus genom att enbart tillåta program skapta av speciella företag med licens köra och inte tillåta att mp3 filer fanns? I så fall komemr inte jag använda det mer iaf :OO

Det kommer säkert komma ut olika program som tillåter dig att köra Mp3 ändå.

Det jag läste var i alla fall skrämmande. Var kanske överdrivet. Men det verkade som om MS skulle ha 100% koll på vad som händer på datorn. Vissa filer skulle inte kunna finnas på hdn. Alla program som kördes skulle testat över interet för att vara riktiga. Och då måste alltså programtillverkarna samarbeta med MS för att få dom "godkända". Typ döden för opensource/hemmagjorda prog och cracks, virus och allt. Låter förjävligt men jag hopaps att det inte var sant. Skulel det ens vara lagligt? Har för mig att det är ganska olagligt att kontrollera vad folk har på datorn och skicka informationen till en server? :OO

PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg

De lyckas ivf skrämmas :OO :e

Om det nu kommer att vara så. Så kommer ju inte privat personerna köpa det OS:et.

Men företagen kommer ju att tycka att det är toppen.
Och det är ju där som pengarna ligger för Microsoft.

colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg

Jo det var i det OSet som de skulle införa palladium...du har verkligen gått på skrämseltaktiken från de värsta motståndarna....Du kan fortfarande köra open source i det, du kan spela dina mp3or du kan köra hemmagjorda prog....palladium är ett litet chip som kommer vara inbyggt i processorn om jag inte minns helt fel...sedan kollar den av med en lista som OSet tankar hem till dig om dina program är signerade mot den listan och att allting stämmer...om det inte gör det så stoppas antingen programmet från att köras eller så körs det med begränsade läs och skrivrättigheter...men för att palladium ska fungera så måste ditt os stödja det..vilket linux troligen inte kommer att göra det är bl.a därifrån hypen om att det inte ska gå att köra open source progs på palladium kommer ifrån...i princip kommer du kunna göra samma sak förutom att virus inte komer ha samma effekt plus att cracks kommer att göra programmet okörbart....

Såvitt jag läste slås 'chipet' på av OS:et och att det därmed inte alls hindrar andra OS som inte stödjer den nämnda funktionen från att köras. Ivf så blir bara detta ytterligare en rolig sak för crackers att leka med, så jag tror inte alls att effekten blir som den kanske avses bli. ;)

Vem vill ha ett OS som måste kolla på nätet om programmen är orginalversioner. Verkar både segt och onödigt. De ända som vill ha det är programtillverkarna och då tvingas även användarna använda skiten om det bara finns program till det. Ännu en dålig förbättring från MS...

Jag har svårt att tro att de vill utestänga alla som inte har internetanslutning, alternativt uppringd anslutning. Jag har även svårt att tro att företag är villiga att låta MS komma in i deras nät på ett interaktivt sätt. Så det där är nog skrönor (som vanligt när det gäller MS nya produkter ;)) och sanningshalten / konsekvensen är inte alltid som man kan tro.

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)