webForumDet fria alternativet

OKI OL 400w - WinXP

Windowsur Windows

27 svar · 701 visningar · startad av Patte · sida 2 av 2

PatteMedlem sedan apr. 200329 inlägg

Jag har testat. Får ingen att funka. Sen finns det ju ett antal HP drivisar, har inte testat alla.

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Inget illa menat, men efter en sån här vända lär man sig att köpa HP-skrivare och inget annat. Jag ser fortfarande HP Laserjet II/III-skrivare med jämna mellanrum. Och, jo de fungerar alldeles utmärkt under Win2k/XP.

Min kära styvfar valde att inte lyssna på mig för ett par år sedan. Nu står den skrivare han köpte då och samlar damm. Den skrivare han använder idag är en HP LJ 1200.

PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg

Vad är det för skillnad mellan OL400w och OL410ex?

Det är väl det misstag är till för - att lära sig utav? :)

Nu fick jag i och för sig den här skrivaren både billigt och smidigt i en "privataffär" och mitt skrivarbehov är relativt begränsat så det är ingen investering det är frågan om direkt.

För övrigt kan man undra vad det är för skillnader på OL 400, OL 400w, OL 400e, OL 400ex egentligen? Övriga, utom just 400w förstås, finns ju med på XP-skivan.

Ok, så jag mailade till OKI i går och fick nedanstående svar alldeles nyss,

"Nej, tyvärr OL400w uppdaterades inte längre än till Win´95

Mvh

oki kundtjänst"

Kort och koncist. Ett väldigt snabbt svar måste man ju säga.

muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Betyder inte "w" i modellnamnet att det är en Windows-skrivare? Mina föräldrar har i alla fall en Windows-skrivare som heter OKI 4w Plus och det är förmodligen världens sämsta skrivare. Urusel hårdvara och dåliga drivrutiner. Aldrig mera OKI.

PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg

Vad betyder isf 'ex' som jag har på min ?
(som jag f.ö är nöjd med då det blir snyggare utskrifter än med bläckstrålen (HP) jag även har. Med tanke på det kan jag faktiskt stå ut med att den dels gnäller nåt otroligt vid pappersmatningen samt trasslar papper ibland :e)

Men de andra är väl också Windows-skrivare? 400e, 400ex osv...

I övrigt är ju skrivaren helt okej. Hyfsat smidig, snabb, tyst och hyggliga utskrifter. Strular med pappersmatningen relativt ofta men det är inget stort problem.
Men att det inte går att få den att funka på annat än 95 och 98 är naturligtvis ett litet minus. ;)

160 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
157 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)