webForumDet fria alternativet

w2k + sp2 = kräver mer minne?

26 svar · 369 visningar · startad av PeW · sida 2 av 2

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Testosteron? :OO ;)
Lägg ner...

------------------
med vänliga

Rikard
forumledare, webForum

PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg

Och sin vana trogen mååååste Refeer vara DRYG, (liten snopp komplex?):

Nej din lilla panchis, jag har rätt.

Refeer. Vad har du för problem, egentligen?
I den här tråden framgår det tydligt att w2k fungerar på min lilla låda. Frågeställningen är inte om jag kan/bör installera w2k eller ej, utan vad som händer när sp2 installeras.
Sååå, ditt dryga pucko. Jag citerar dig: Gå och skapa en egen tråd om du inte gillar det som står här :e :e :e

Som en förtydligan:
Om det är själva konceptet w2k på travelmate som spökar så kan jag visst acceptera det. Men vad är det för bug som fixas i sp2 som gör att w2k funkar i travelmate utan sp2?

Förresten stödjer inte NT4 USB, så konceptet NT4 på Travelmate är märkligt ur mer perspektiv än att Acer själva inte levererar den Travlemate vers jag har med nåt annat än w98.

------------------
Ancilla, face mea laganum!

http://global.acer.com/service/win2k/win2k-ready.html
:e

------------------

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Enligt Acer eller enligt Microsoft? :)

Microsoft's information (site) var upplagd 27 mars 2000. Iaf den lista som finns i w2000's sida.
Acers information (site) är upplagt 2001. På Microsoft's sida står det

If your computer does not appear in the search results list, you should contact the computer manufacturer for further information

Visst är serien travelmate med i bägge listorna men modell 330 som jag sitter med finns inte med i Microsofts lista. Så citatet från ovan är väl en lämplig väg att följa? ;)
För hos Acer finns ett uppdateringskit(flash) för BIOS till w2000 kompabilitet. Vilket är gjort.

Men det förklara ändå inte varför w2k spinner som en katt i min lilla låda endast utan sp2 ;)

Jag skulle tro att det kommer fungera bättre efter minnesuppgraderingen men frågan kommer då att kvarstå. Vad är det för "bugg" som tas bort så att mer minne används av systemet? :e

------------------

[Redigerat av PeW den 26 jan 2002]

#INFO:

Med 64 Mb extra gick det bra att köra sp2... *ville bara tala om hur det gick* ;)

Frågan är om det är värt att köra med sp2 ändå, eftersom det drog mindre minne att köra utan + att det rör sig om en liten bärbar. Få se hur jag gör...

#end

------------------

hypatiaMedlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Jag tänkte bara dra upp den här tråden för att berätta att nu fungerar min dator bra med SP2. Förmodligen var det precis som Rikard skrev tidigare att det var drivrutiner som ställde till det.

När jag besökte Windowsupdate fanns det drivrutiner för mitt grafikkort där och efter att jag uppdaterat drivrutinerna för ljudkortet fungerar det också.
Inga fler problem med SP2 alltså. :)

------------------
webForum har stängt 15-17/2 för uppgradering till v2.

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)