PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg
Så om det blir fel så är det bara att kasta hårddisken sen då?
Det kan ju knappast bli nåt fysiskt fel bara genom att trixa med startspåret. Riskerna är väl snarare att man kan skriva till fel device... men nu kanske jag skrämde dig eller nåt, sorry ;)
Vill du radera allt på disken är detta knep effektivt :)
------------------
Ancilla, face mea laganum!
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Ok, I see. Men eftersom jag ska radera precis allt så behöver jag alltså inte bekymra mig om att skriva till fel device?
Sedan kan man köra startdiskett så att man kan köra installationsprogram, fdisk osv?
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Kom på en sak. Windows XP är ju bootbar från skivan så det ska kanske inte vara något att oroa sig över, men startdiskett behövs ju visserligen ifall man skulle behöva köra fdisk, men det ska väl funka?
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Om du ska installera winxp och kan boota från skivan är det ju bara att peta in den... du ska inte alls köra fdisk innan, eftersom installationsprogrammet kör sin variant av partionering och detta är att föredra.
Är det winMe eller 98 får du partionera med fdisk via diskett innan, ja.
------------------
Ancilla, face mea laganum!
[Redigerat av PeW den 26 nov 2001]
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Ok, då har jag fått svar på allting, Tack
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Det bör noteras att W9X/ME:s installationsprogram kan partitionera och formatera också (om man bootar från CD:n), dock är valmöjligheterna ..hrmm något begränsade, han frågar bara om du vill aktivera stöd för stora diskar varpå han skapar en partion på och formaterar hela disken.
------------------
"What we were after now was the old surprise visit. That was a real kick and good for laughs and lashings of the old ultraviolence"
-Alex DeLarge in "A Clockwork Orange"