ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg toonster;
betaversion? vad ska skywalker med den till?
här var det väl frågan om att använda/köpa en fullt fungerande version?
Dessutom är det väl ingen som har påstått att W2k skulle vara bättre, däremot finns en hel del praktiska faktorer som gör att tex ett företag knappast vinner så speciellt mycket på att uppgradera till XP i nuläget
För hemanvändare däremot är det en helt annan sak, som jag har skrivit en otal gånger.
------------------
"Linux is not in the public domain. Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property sense to everything it touches."
-Steve Ballmer, Microsoft CEO
[Redigerat av Reefer den 29 aug 2001]
Fv02Medlem sedan juli 20001 628 inlägg jag ser win xp pro som bara ett win2k med fler blaffiga och krävande grafik + alla patchar insmackade, inget mer :(
------------------
weeee!
Jag har redan en cd med Win XP som nån (av er kanske ;) ) beställt i mitt namn som kom i ett vadderat (vitt) kuvert från Dabus för nån vecka sen, men jag har inte ens öppnat förpackningen än :)
Det är alltså en fullversion som jag funderar på att köpa in till jobbet som gäller.
Något som jag oxå tycker är följande citat:
analogy:
windows2k is to windows xp as windows media player 6.4 is to 7.0 ... less bloated, does the same thing, faster, uses less cpu/ram, but it doesn't have the 'look' that the newer one has...
which do you use? 6.4 or 7.0?
2k or xp?
http://www.I*****S.com (det finns en anledning(§3
) till att det är *:or, dvs. dom som inte vet, behöver inte få reda på det här, "då det finns bättre medior för detta") ;)
Själv kör jag mplayer2.exe :e
------------------
...Ganska kul(?) att kolla på olika forum där killar i 16-17 års åldern (kvalificerad gissning) sitter och gnäller på att det är någonting fel på deras Windows 2000 Advanced Server...
Reefer http://program.webforum.nu/wf/Forum11/HTML/000838.html
[Redigerat av stoffe-2k den 29 aug 2001]
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg Reefer-> Vad jag menade var att han kan köpa betaversionen och testa lite själv.
För övrigt är XP mer än uppdatering av W2K, eftersom det grundläggande systemfunktionerna är helt ändrade.
Visst är det så att XP professional är riktat mot företag, precis som W2K professional.
Vanliga Windows XP är en ren konsumentprodukt
/T
------------------
Jensen Ambassadör, mitt bästa köp!