EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Rickard >>
Du talar i gåtor... :-)
Ena stunden säger du Se till att användarna är användare och inget annat - såsom lokala administratörer eller "Power Users" - så minskar du risken betydligt.
Medans du fem inlägg senare säger Eclipse, beklagar att behöva säga det, men det hänger betydligt mer sällan på operativsystemet jämfört med användaren...
Först ska användarna varaa användare och inget mer. Sen ska dom helt plötsligt vara gurus...
Personligen röstar jag på gurus! Om jag inte skulle göra det skulle jag ha noll timmars fakturerbar tid i veckan och endå jobba som ett as...
Just denna perioden har jag kanske fem timmar och det är i alla fall inte noll...
------------------
I sometimes wish I was famous.
Eclipse.
Vad Rikard troligtvis menar är att användare ska ha en låg behörighet för att inte kunna ställa till så mycket oreda. Oreda ställer oftast en ovan användare till.
------------------
Med vänliga hälsningar Anders Johansson
Maila mig om du vill
Det bästa med Stockholm är tåget till Göteborg.
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Klart att jag talar i gåtor... :e
Racer, något sådant var det jag menade ja. :)
Vanliga användare ska kunna göra så lite som möjligt med operativsystemet. Användarna ska ha möjlighet att använda de program de har nytta av i sitt arbete - inget mer. :)
mottMedlem sedan juni 20001 356 inlägg Jymdis: med tanke på alla problem eclipse beskriver och att de fortfarande inte fixats efter diverse ominstallationer tycker jag den enklaste lösningen vore att ominstallera istället för att felsöka ännu mer!
------------------
Daniel Mott
1984, George Orwell
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Hallå där:
Nu har det varit långhelg och vi har inte gjort något sedan i fredags.
Rikard:
Det är ingen institution jag arbetar på, en reklambyrå med både mac och pc. Det är svårt att köra fabrik med en kreativ massa.
Det finns folk hos oss som bara kör office... Företaget har väl egentligen ingen policy alls... själv tycker jag att det sunda förnuftet måste råda och över lag är det också så det är.
Det ligger väl i allas intresse att folk utvecklas. Får man en diskett med ett frågetecken på så ska man inte gripas av panik - och det är det generellt ingen som gör idag.
Kommer tid kommer råd.
------------------
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Eclipse, jag hoppas inte att du tog det som kritik; det var menat som en rekommendation - inget annat. :)
Men, åter till problemet. Ni kan fortfarande inte öppna Outlook Express?
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Tack för dina råd, jag tror inget annat. Tänk dig en reklambyrå med ungefär 16 anställda... and you get the picture.
Själva problemet,
Nej, hon orkade inte, det tar för lång tid.
------------------
Tänk dig en reklambyrå
Bara där har du min fulla förståelse... ;) :e
------------------
FRIHET, KÄRLEK & KAPITALISM !
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Jag vill bara avsluta denna tråden med att Lis-Anna är en klippa. Hon löste det på egen hand!
How to Manually Uninstall and Reinstall Outlook Express 5
------------------
mottMedlem sedan juni 20001 356 inlägg Skönt med self-supporting users va? :e
------------------
Daniel Mott
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Det är liksom en medveten strategi, folk ska ta ansvar för sina datorer - hela tiden - hela vägen.
Nu återstår bara det kryptiska hjälp-problemet i office. Hjälpen uppförsig helskumt och massor-kryptiskt.
En ominstallation av office är planerad inom en framtid...
------------------