EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg En av våra användare (win 98) kan inte längre starta Outlook Express 5.0!
Hon dubbelklickar - inget händer. Vi har kört alla möjliga och omöjliga kommbinationer. Vi har testat allt som kommit i vår väg - vilket i ärlighetens namn gick rätt fort...
Nästa steg var att avinstallera och sen installera outlook igen.
Jag vänder mig till forumet och frågar "Var hittar man alla mail och bifogade filer!".
Själv har jag aldrig använt outlook, jag kör sunk-eudora 4.
------------------
"Never underestimate your opponents." - Name the movie.
mottMedlem sedan juni 20001 356 inlägg På min dator finns filerna i C:\WINDOWS\Application Data\Identities\{948BC6A0-4AFC-11D5-9824-E593A397D935}\Microsoft\Outlook Express, men det varierar från dator till dator.
Men, om du söker på Inkorgen.dbx så hittar du mappen där alla lagringsfiler ligger. Alla filer i den mappen måste kopieras in till nya installationen för att det ska fungera precis som förut.
Om du har avinstallerat är det dock inte säkert att filerna finns kvar. :l
------------------
Daniel Mott
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Supertack!! Nej, vi har inte avinstallerat. Vi vill ju kopiera filerna till nåt säkert ställe först.
------------------
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Problemen fortskrider...
Vi avinstallerade Outlook Express och försökte installera det igen men det är ju en del av Explorer så det var inte så lätt...
Kan man lösa problemet!?
------------------
mottMedlem sedan juni 20001 356 inlägg Ni kan ladda ner Internet Explorer 5.5 med internetverktyg.
Varning dock för att det tar rätt lång tid att hämta filerna som behövs, men det är inget man kan göra något åt, tyvärr. :l
Här laddar du ner installationsprogrammet:
http://tucows.archive.sunet.se/files5/IE55SETUP.EXE
Lycka till! :)
------------------
Daniel Mott
1984, George Orwell
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Fortfarande inga framsteg.... helskumt!
------------------
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Vi har installerat om Internet Explorer. Just nu kör vi defrag men det tror vi inte rktigt på... (man kan ju alltid hoppas!!)
Felsökning pågår... Men det känns som om man snart har lsut på idéer....
------------------
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg känns som din kund drabbats av kortslutning i sekundära X42K minnet och behöver skicka in datorn för felsökning.. Allra helst ska kunden inte ha nån dator öht.
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg *fan, det är ingen kund....*
Det är min kollega och tillika medarbetare och hon är dataingengör och den efter mig som kan mest om datorer på hela företaget!
---
Vi har testat Norton också. Han hade problem med hjälpen i PowerPoint och nu idag även i Word. Jag har ett svagt minne av att hon klagade över att andra funktioner inte fungerade i PowerPoint tidigare i veckan men det förnekar hon bestämt i dag.
Nästa vecka ska vi förmodligen avinstallera hela Office 2000 SP1 och sen installera om allt igen.
Fortsättning följer så att säga!
------------------
Varför köra OE när riktiga Outlook följer med Office :q
------------------
FRIHET, KÄRLEK & KAPITALISM !
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Outlook 2000 = Extrem bloat. :e
------------------
"Develop for it? I'll piss on it."
Microsoft CEO Bill Gates, about developing
applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
which led to the demise of NeXT in 1993.
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Tja... det är väl en vanesak. Dom fungerar väl mer eller mindre lika. Jag kan fråga. Personligen är jag lite försiktig med just webbläsare från Microsoft på Windows.
Jag känner att de inte riktigt är så tillförlitliga, men det är klart, även det är ju en vanesak! Det är framförallt virusen som jag är lite orolig över. Men jag kanske är väl hispig!? För jag är så dum att tro att eh hel värld har fel...
------------------
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg
webbläsare från Microsoft på Windows.
Var kom det in i bilden? Det är väl Outlook vi pratar om? Använd riktiga Outlook om du ändå har Office inne.. garanterat bättre och säkrare..
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg
Men jag kanske är väl hispig!?
Se till att användarna är användare och inget annat - såsom lokala administratörer eller "Power Users" - så minskar du risken betydligt.
------------------
Söndagen den 3 juni kommer webForum-servern att tas ner för systemunderhåll.
Avbrottet kommer att ske under dagtid. För uppdaterad information se Serverstatus.
[Redigerat av Rikard den 01 jun 2001]
mottMedlem sedan juni 20001 356 inlägg Outlook avslutar ju inte ens sig själv ordentligt och är patchat till bristningsgränsen.
Eclipse, jadu, det var väldigt konstigt det här... :l
Låter som om en omformatering hade varit allra bäst (men iofs, det fungerar ju alltid). ;)
------------------
Daniel Mott
1984, George Orwell
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg Jag läste nånstans att det första en oerfaren supportpersonal säger är "formatera om datorn"...
Visst det löser en massa men det är inte ekonomisk för ett företag att formatera om varje gång nånting blir fel.
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Jymdis, det där är en balansgång.
Jag känner till ett flertal företag som har en maxbegränsning vad gäller felsökningstid.
Det är likadant åt andra hålle också. Låt säga att en felsökning tar fyra timmar och en ominstallation går på en timme. :)
Naturligtvis kräver dock en sådan rutin att företagets IT-infrastruktr är välorganiserad.
------------------
Avbrottet kommer att ske under dagtid. För uppdaterad information se Serverstatus.
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Rickard >>
Vi är nästan där. De flesta projekt körs från server nu mera. Vi börjar med ominstallation av Office. Datorn i fråga skulle för övrigt må bra av en ominstallation av hela OS:et.
Hela windows är ju som en stor gigantisk bugg, särskilt 98:an men även 2000 tycker jag muppar oroväckande mycket. På högskolan körde vi ju i månader utan omstart, C++, MAX, DreamWeaver, Netscape + mail...
Ang. mailprogrammen >>
Vi har ingen policy och det är riktigt, valet av mailprogram hör inte riktigt hit. Poängen var att på grund av alla virus som fungerar hurt bra som helst med outlook på windows (ej mac os) använder jag eudora 4. Poängen var att jag har ingen erfarenhet av Outlook.
That's all! :-)
------------------
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg Eclipse:
för att virusen ska fungera hur bra som helst i Outlook ska man vara en jävla idiot (pardon my french)... öppnar man bifogade filer som man inte fått bekräftade osv får man skylla sig själv.. använder man sitt common sense så är man home safe..
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Eclipse, beklagar att behöva säga det, men det hänger betydligt mer sällan på operativsystemet jämfört med användaren... :l
Jag vet inte hur många installationer jag har gjort som har fungerat smärtfritt. :l
------------------