Jodå Reefer, jag läste vad du skrev, men det ändrar inte mitt uttalande. Våldför man sig på operativet kan vilket operativ som helst tacka och lämna in.
Det är för övrigt inte MS standardsvar - snarare mitt. Och! Det är rätt. :e
Kompatibla är en sak. Certifierade är en annan.
MS skala för hårdvara/drivrutiner/mjukvara är i flera steg.
- Fungerar ej.
- Fungerar.
- Win2k-kompatibla.
- Win2k-certifierade.
Jag kan ju nämna i sammanhanget att Win2k Data Center levereras installerad och klar just för att hårdvarutillverkaren tillsammans med Microsoft har installerat och gått igenom att samtliga drivrutiner, samtlig hårdvara och samtliga medleverade applikationer och system ska fungera - det finns skäl till Data Center inte går att köpa över disk. Du ska inte - i.a.f. inte från "scratch" - kunna göra fel.
Jag har emot crappiga MS-produkter som inte håller vad dom lovar.
Du kanske ska läsa vad Win2k egentligen lovar... Jag vill påstå att det som utlovas hålls.
Så bra för dig då, andra har inte samma tur, har du varit på nyhetsgrupperna för W2k?
Jag har tillbringat en del tid med att förbättra Micrsofts Support och ska snart göra det igen. Jag har även tagit del av och medverkat på nyhetsgrupperna som jobbar nära tillsammans med Microsofts Beta-support, deras Microsoft Technical Support, deras Microsoft Premier Support samt Microsofts Certified Solution Provider-support. (mycket MS nu... )
Kontentan av det hela är att Win2k är det stabilaste OS Microsoft någonsing har släppt.
I en del av ovan nämnda grupper finns folk med kompetens jag till och med har svårt att stava till. ;) Vi är dock rörande överens.
Sköt dina kort rätt, installera inte en massa "smäck", övervaka OSet en tid så kommer det garanterat att gå klockrent.
End of the lesson... §e