webForumDet fria alternativet

Seg Win 98

23 svar · 239 visningar · startad av Robert · sida 2 av 2

RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg

Jodå Reefer, jag läste vad du skrev, men det ändrar inte mitt uttalande. Våldför man sig på operativet kan vilket operativ som helst tacka och lämna in.

Det är för övrigt inte MS standardsvar - snarare mitt. Och! Det är rätt. :e

Kompatibla är en sak. Certifierade är en annan.
MS skala för hårdvara/drivrutiner/mjukvara är i flera steg.
- Fungerar ej.
- Fungerar.
- Win2k-kompatibla.
- Win2k-certifierade.

Jag kan ju nämna i sammanhanget att Win2k Data Center levereras installerad och klar just för att hårdvarutillverkaren tillsammans med Microsoft har installerat och gått igenom att samtliga drivrutiner, samtlig hårdvara och samtliga medleverade applikationer och system ska fungera - det finns skäl till Data Center inte går att köpa över disk. Du ska inte - i.a.f. inte från "scratch" - kunna göra fel.

Jag har emot crappiga MS-produkter som inte håller vad dom lovar.

Du kanske ska läsa vad Win2k egentligen lovar... Jag vill påstå att det som utlovas hålls.

Så bra för dig då, andra har inte samma tur, har du varit på nyhetsgrupperna för W2k?

Jag har tillbringat en del tid med att förbättra Micrsofts Support och ska snart göra det igen. Jag har även tagit del av och medverkat på nyhetsgrupperna som jobbar nära tillsammans med Microsofts Beta-support, deras Microsoft Technical Support, deras Microsoft Premier Support samt Microsofts Certified Solution Provider-support. (mycket MS nu... )
Kontentan av det hela är att Win2k är det stabilaste OS Microsoft någonsing har släppt.
I en del av ovan nämnda grupper finns folk med kompetens jag till och med har svårt att stava till. ;) Vi är dock rörande överens.
Sköt dina kort rätt, installera inte en massa "smäck", övervaka OSet en tid så kommer det garanterat att gå klockrent.

End of the lesson... §e

ReeferMedlem sedan dec. 20002 114 inlägg

Rikard

Kompatibla är en sak. Certifierade är en annan.
MS skala för hårdvara/drivrutiner/mjukvara är i flera steg.
- Fungerar ej.
- Fungerar.
- Win2k-kompatibla.
- Win2k-certifierade.

Jag vet skillnaden, det var inte det det gällde, du svarar inte på min fråga; varför fungerar hårdvaran utmärkt på W98 men inte W2k?

Jag kan ju nämna i sammanhanget att Win2k Data Center levereras installerad och klar just för att hårdvarutillverkaren tillsammans med Microsoft har installerat och gått igenom att samtliga drivrutiner, samtlig hårdvara och samtliga medleverade applikationer och system ska fungera - det finns skäl till Data Center inte går att köpa över disk. Du ska inte - i.a.f. inte från "scratch" - kunna göra fel.

Jag är inte intresserad av Datacenter, jag har den inte på min hemmaburk och jag kommer (förhoppningsvis) aldrig att jobba med den, whats the point med att nämna den?

Du kanske ska läsa vad Win2k egentligen lovar... Jag vill påstå att det som utlovas hålls.

Ska läsa...? vad f-n pratar du om? menar du att man inte ska kunna klicka på Office-genvägar på startmenyn utan att få en BSOD, om och om igen...??? men det är klart; ganska avancerat för ett OS som W2k att klara av tydligen...och ge mig inget bull om att det är Office 2000, behöver jag ens nämna att samma sak fungerat utmärkt i W98?

Jag har tillbringat en del tid med att förbättra Micrsofts Support och ska snart göra det igen. Jag har även tagit del av och medverkat på nyhetsgrupperna som jobbar nära tillsammans med Microsofts Beta-support, deras Microsoft Technical Support, deras Microsoft Premier Support samt Microsofts Certified Solution Provider-support. (mycket MS nu... )

Imponerande...och anledningen till att du nämner det är...?

Kontentan av det hela är att Win2k är det stabilaste OS Microsoft någonsing har släppt.

Ah, där kom det...ingenting att skryta med, ett lättslaget rekord indeed...

I en del av ovan nämnda grupper finns folk med kompetens jag till och med har svårt att stava till. Vi är dock rörande överens.

Att om ni prackar på W2k på era kunder så får ni i längden mer konsulting- fee:s, och säkrar era jobb för framtiden?

Sköt dina kort rätt, installera inte en massa "smäck", övervaka OSet en tid så kommer det garanterat att gå klockrent.

End of the lesson...

Det där var ingen lektion -det var strunt av samma typ som tidigare...om du tar och försöker att svara på den enkla frågan som jag ställde från början kanske...?

------------------
"Develop for it? I'll piss on it."
Microsoft CEO Bill Gates, about developing
applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
which led to the demise of NeXT in 1993.

RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg

varför fungerar hårdvaran utmärkt på W98 men inte W2k?
www.microsoft.com
Informationen finns där.

whats the point med att nämna den?
Ok, då ska jag tala klarspråk. Jag nämner det för att påvisa att det är alldeles för vanligt att folk skyller på systemet när det i själva verket är deras eget fel.

menar du att man inte ska kunna klicka på Office-genvägar på startmenyn utan att få en BSOD, om och om igen...???

Nej, det jag menar är att du tar för givet att det är operativets fel istället för att ta reda på vad det egentligen handlar om. Och! Med den knapphändiga information jag har fått så är det ungefär som att säga:
-"Min bil går inte."
[ironi]Då vet man ju omedelbart var felet är och hur man löser det.[/ironi]

ingenting att skryta med, ett lättslaget rekord indeed...

Japp, man har helt enkelt återigen försvårat möjligheten för användarna att pilla på fel saker.

Att om ni prackar på W2k på era kunder så får ni i längden mer konsulting- fee:s, och säkrar era jobb för framtiden?

Reefer, jag har tidigare påvisat att det jag leverar har en hög driftsäkerhet. En av mina kunder har till och med varit här och verifierat det! När jag gör arbeten gör jag det i "mitt namn" - det är en garanti för att lösningen jag leverar kommer att fungera. :)
Det rimmar ganska illa med "prackar på" m.m. Ett sätt att säkra mitt jobb är att stå för vad jag lovar. Ett annat sätt är att se till att jag inte behöver göra återbesök för att rätta till sånt som borde vara rätt från början.

Det där var ingen lektion -det var strunt av samma typ som tidigare...om du tar och försöker att svara på den enkla frågan som jag ställde från början kanske...?

Reefer, kommer jag någonsin kunna svara på dina frågor utan att du klassar det som strunt? ;)
Eftersom denna diskussion är off-topic avslutar jag den - för min del - härmed. Jag kan fortsätta föra den via e-post om du är intresserad eller i en egen tråd. :)

[Redigerat av Rikard den 05 mar 2001]

PeWMedlem sedan juni 20006 839 inlägg

Vilken debatt!
Kanske skulle start en tråd: Refeer VS Rikard ? ;)

------------------
Ancilla, face mea laganum!

Genererad på 387 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb