webForumDet fria alternativet

W2K vs. Win98

25 svar · 379 visningar · startad av JaktJanne · sida 2 av 2

RanXeroXMedlem sedan maj 2000829 inlägg

Håller typ med det sista inlägget...

varför välja bara ett OS, ta båda.. ta 98 :na till kidsen och win 2000 till dig själv.. det funkar bra....

------------------
Varför gör du alldrig som jag säger!!

PenguinKillerMedlem sedan sep. 2000177 inlägg

För en vanlig hemanvändare så är det *ganska* onödigt med dubbla OS, det är helt enkelt inte ett speciellt seriös förslag!

PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg

Seriöst för hemanvändaren:
Rensa maskin, släng in w2k men spar nåt gig till en w98 partion. Då kan ju välja mellan OS:en vid uppstarten.

[OT]
Men jag vill fortfarande veta vilka spel som fungerar med w2k ? Anledningen är att jag vill kunna köra spelen över nätverket till resterande w98 burkar. Hitills har jag inte hittat nåt sköjspel som fungerar med w2k (enligt speltillverkarna så fungerar de ej med w2k, vilket det även visade sig).
[/OT]

------------------
En genomvåt man är inte rädd för regnet

SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg

Nästan alla spel jag har testat har fungerat i Windows 2000. Men det kanske beror på att jag inte testat så många spel?

Det enda ni kan göra är att testa själva eller söka på Internet och se om någon annan har lyckats få igång det.

Jag ser ingen anledningen varför det inte skulle fungera eftersom Windows 2000 har komplett stöd för DirectX, OpenGL etc.

------------------
- Swey
Skriv först, tänk sen!

PenguinKillerMedlem sedan sep. 2000177 inlägg

Det enda ni kan göra är att testa själva eller söka på Internet och se om någon annan har lyckats få igång det.

Ja eller så kan man gå direkt till;
http://win2kgames.com/

...för att kolla :e

Angående det där andra...krävs lite mer än så för att spel ska funka, många spel är enbart gjorda för Windows 9X,
dvs dom kollar vilket OS man har när man drar igång setupen. :e

CoolDudeMedlem sedan aug. 2000304 inlägg

Hejsvejjs e på krigar (läs postar) stigen idag.... (chefen e borta hyfsta lungt osv..... När Katten e borta dansar råttorna på bordet brukar det even kallas....)

Såhär har jag upplevt min w2k historia som började förövrigt medans den hadde sitt rätta namn NT5. (innan nått stoll på M$ tyckte att dom skulle byta namn)

När man gör en ren (ny) installation av Win2k så funkar OSet å de flesta program fin fint.
Men spel är det sämre med. Några enstaka fungerar andra inte...
Efter släppnings datumet på W2k (17/2/00) så funkade fortfarande inte spel något bra.....
M$ vart i detta HÅRT åtsatta p.g.a. att man hade sagt -Nu skall spel verkligen fungera i NT miljön... NT4 var inte så duktig. Vilket ofta krävde två OS på samma burk.
M$ sade i detta samband att man faktiskt ville få ut ett OS som fungerade och hade inte lagt ner så mycket tid på att få spel att fungera... (hmm Men de skulle ju fungera???)

Efter några veckor så kom det en patch på Windowsupdate som fixade till det hela och Spel fungerar där efter riktigt bra.

Efter detta så har faktiskt Service Pack 1 kommit.
Efter att den har blivit installerad så fungerar nu de spel som jag kör...
Där ibland Diablo2, GP3, NFS 5 (eek 4 kanske det är.. ah Porche challange) Half-Life, Q3, UT... å några fler som jag inte kommer ihåg nu.

Nu är inte jag en tvätt äkta gamer men brukar nog kunna klämma in några timmar ibland.

Till saken W2k funkar hur bra som helst med SP1 för att spela på.
Den övriga erfarenheten med w2k är att 3DFx inte fått till sina drivisar för VooDoo2 korten....

Medan Nvidia har fruktansvärt fina drivisar speciellt tillsammans med DirectX 8....

------------------
//CoolDude

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)