frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg
PLks skrev:
eftersom enligt legis har symantec valt att inte uppdatera i samma grad som de andra antivurs-företagen..
Så om någon säger att ett antivirus är sämre på en sak än ett annat(som är sämmre på en anna sak) så dumpar du det utan att ta reda på svagheten med det andra alternativet? och detta utan en dokumenterad källa? smart ;)
PLksMedlem sedan sep. 2004201 inlägg
frankof skrev:
Så om någon säger att ett antivirus är sämre på en sak än ett annat(som är sämmre på en anna sak) så dumpar du det utan att ta reda på svagheten med det andra alternativet? och detta utan en dokumenterad källa? smart
Nja, tänkte inte direkt rata Norton Antivirus - men ngra fakta har gjort mig fundersam:
fakta #1:Norton har inte betraktat msn.toolbar och google.toolbar som hot - vilket vissa andra (tex F-Secure) har gjort
Fakta #2: trots Norton Intenrnet Security har ett virus gjort att min hårddisk har kraschat under ett attack...
åsaboeMedlem sedan juli 2004276 inlägg
PLks skrev:
Oki, men frågan är
- skall jag behålla Noron Internet Security som brandvägg?
- kan jag använda både SP2´s brandvägg och Noron Internet Security ?
1. Det kan du gott göra, Windowsbrandväggen i SP2 är bättre än gamla XP-brandväggen men inte i topp.
2. Att köra båda kan ge upphov till bråk dem emellan. Följande är ett citat från Symantec (tyvärr har jag inte länk till originalet):
"Windows XP includes a firewall that can interfere with Norton Internet Security Professional Edition protection features. You must disable the Windows XP firewall before installing Norton Internet Security Professional Edition. "
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Man ska aldrig använda sig utav dubbla brandväggar, de kommer i alla situationer att krocka med varandra.
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Nja, inte direkt. Det finns ett tillfälle då jag rekommenderar användare att ALLTID ha på även den interna och det är när de kör en hårdvarubrandvägg.
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg Ja kombinera en hårdvaru och en mjukvaru är aldrig fel...
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Jo, det skulle kunna funka. Tänkte inte på det. Men två mjukvaru bör man hursomhelst undvika.