webForumDet fria alternativet

SP2

26 svar · 837 visningar · startad av hema80

hema80Medlem sedan sep. 2004151 inlägg

Bör man tanka ner Service pack två nu? Eller finns det någon anledning att låta bli? Jag är en nybliven Windowsanvändare så ha överseende med om det låter som en n00b-fråga.

Tacksam för svar!

legisMedlem sedan juli 20044 440 inlägg

Installera, men kolla först om någon av de applikationer du kör behöver uppdateras för att fungera bra med SP2.

PLksMedlem sedan sep. 2004201 inlägg

Gomorron på Er

legis skrev:

Installera, men kolla först om någon av de applikationer du kör behöver uppdateras för att fungera bra med SP2.

Hur kollar jag detta?
MVH
Peter

På respektive tillverkares hemsida :)

SjodahlMedlem sedan maj 20033 137 inlägg

Är det något program som du verkligen måste köra, så kolla upp det först. Sen är det bara att slänga in sp2. (Fungerar för dem flesta utan problem)

PS. går ju att avinstallera sp2 om inte annat Ds.

Tack!

plelkesMedlem sedan mars 2002823 inlägg

legis skrev:

I senaste pc hemma står det att konflikterna oftast beror på den "nya" brandväggen i SP2...

1. håller ni på wf med om detta?
  2. kan man inaktivera brandväggen om man - som jag - har Norton Internet Security instalelrat?
SjodahlMedlem sedan maj 20033 137 inlägg

Personligen har jag inte haft några problem, och inga bekymmer med att inaktivera brandväggen.

Så länge du har en brandvägg som är uppdaterad så ser jag inget problem med att inaktivera den inbyggda. Men jag tycker att man ska överväga om inte den inbyggda räcker. Litar du på Norton och du är van vid den så tycker jag du kan ska köra vidare med den. Symantec har dock på senare tid valt att inte stoppa en del potentiella virus som andra leverantörer stoppar i sitt anti-virus-program. Jag vet inte hur det ligger till med deras internet security.

legis skrev:

Symantec har dock på senare tid valt att inte stoppa en del potentiella virus som andra leverantörer stoppar i sitt anti-virus-program. Jag vet inte hur det ligger till med deras internet security

Har varit nöjd med deras produkter, men å andra sidan har jag inte vetat om att Symantec har dock på senare tid valt att inte stoppa en del potentiella virus som andra leverantörer stoppar i sitt anti-virus-program....
Finns det ngt gratis program som du/ni kan rekomendera?

Känner tyvärr inte till något bra, gratis program rakt av men om man ska nämna något kommersiellt så tycker jag att Kaspersky ligger i topp.

Ok... Ett problem med SP2. Nero kräver en uppdatering, vilket finns, sen funkar Nero bra, men om du har ett tv-kort från Pinnacle så kommer inte det funka efter du uppdaterat Nero! Dom tar även upp detta på Pinnacles sida. Jag har mailat Ahead som gör Nero och frågat efter en patch som fixar detta men dom har inte hört av sig ännu. Hmm... Får se hur det går.

Ang Kaspersky... Det har bra rykte ja. Jag kör det själv på rekomendationer från en kunnig god vän.

Ytterligare ngra frågor:

1. Skall jag avinstallera Nortonsbrandvägg`?
  2. Hur vet jag att poup "killern" är aktiv?
  3. Såhärmot slutet av månaden är detlite knapert med stålar - Har ni ngra åsikter om Nod32 (komm med senaste pc hemma)?
DannyMedlem sedan juli 20048 477 inlägg

dä finns ju nån brandvägg.... kerio va?! ...som ska va jävla bra... och den var väl gratis...

PLks... alltså... i IE inställningar har du på "privacy" tabben... inställningen för popups, du ser också en rad som hoppar fram längst upp på sidan när den blockat något...

fattar tyvärr inget av senaste inlägget...

Start -> Inställningar -> Kontrollpanelen -> Internetalternativ
Klicka på tabben sekretess

frankofMedlem sedan jan. 20014 275 inlägg

En fråga, om du är nöjd med norton, varför slänga ut det?

frankof skrev:

En fråga, om du är nöjd med norton, varför slänga ut det?

eftersom enligt legis har symantec valt att inte uppdatera i samma grad som de andra antivurs-företagen..

Ah, men mest troligt inte till den grad att man ska slänga ut det om man nu redan betalt för det. Det där går lite upp och ner och tyvärr har Symantec på sistone valt bort en del saker alla andra stora leverantörer valt att stoppa.

Oki, men frågan är

1. skall jag behålla Noron Internet Security som brandvägg?
  2. kan jag använda både SP2´s brandvägg och Noron Internet Security ?
Genererad på 390 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb