Rodan. Men hur gjorde du för att få bort den då? ...jag har inte orkat prova än... den bara ligger där som en liten påminnelse att jag ska göra det, men han har inte stört mig än iaf... om han bara vågar göra det så försvinner han nog snabbare än en avlöning...
WinXP SP2
53 svar · 1 588 visningar · startad av Danny · sida 2 av 3
Jymdis skrev:
Läste att dom har begränsat firewire från teoretisk maxhastighet på 800 mbit/s till 100 mbit/s. Om man videoredigerar eller liknande kan det tålas att tänka på...
Det där tror jag vi lägger i kategorin "XP stjäl min bandbredd"-mytologin tills en mer seriös site än IDG kan länka till annat än en obskyrt tyskt företag som ingen hört talas om....
Någon mera som fått Eventid 4226 "TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts."?
Vad betyder det och kan man ändra det?
I praktiken brukar det betyda att det har upprättats ett antal förbindelser till icke kontakbara IP-adresser - t.ex. av virus som skannar nätet eller en dålig konfigurering.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314053
http://ntcanuck.com/net/board/index.php?showtopic=356
Jag tror att jag kan koppla det till när jag försökte använda bittorent, den kopplar ju upp sig mot många samtidigt och är det då ett antal som inte svarar så kan man få detta eventid i loggen.
Det är tydligen en ny begränsning i SP2 och som ligger hårdkodad i tcpip.sys, hittade en program som kan ändra det men är tveksam till att köra ett program som ändrar i systemfiler.
Det var en väldans massa som redan har installerat något som inte finns.
Kör ni med engelskt Windows, eller hur kan ni installera SP2 som
kommer först i september på svenska?
Eftersom SP2 på svenska inte ens finns som beta så lär dom ju knappast ha piratkopierat nåt, eller hur G*O*R*F?
Jymdis skrev:
Eftersom SP2 på svenska inte ens finns som beta så lär dom ju knappast ha piratkopierat nåt, eller hur G*O*R*F?
Dom kör med engelskt XP då menar du?
Jag bara frågar eftersom jag trodde att den svenska SP2 redan
var klar, men inte utlagd på Windows Update än.
G*O*R*F:
antagligen med engelskt ja. eller tyskt.
du tror microsoft håller på den för att det är kul eller?
G*O*R*F skrev:
Kör ni med engelskt Windows, eller hur kan ni installera SP2 som
kommer först i september på svenska?
Självklart kör man en engelsk version, ser inga fördelar överhuvudtaget att köra Windows på svenska.
Reefer skrev:
Jymdis skrev:
Läste att dom har begränsat firewire från teoretisk maxhastighet på 800 mbit/s till 100 mbit/s. Om man videoredigerar eller liknande kan det tålas att tänka på...
Det där tror jag vi lägger i kategorin "XP stjäl min bandbredd"-mytologin tills en mer seriös site än IDG kan länka till annat än en obskyrt tyskt företag som ingen hört talas om....
Hehe, kan jag ju kanske ifs hålla med om!
GunnarD skrev:
Jag tror att jag kan koppla det till när jag försökte använda bittorent, den kopplar ju upp sig mot många samtidigt och är det då ett antal som inte svarar så kan man få detta eventid i loggen.
Det är tydligen en ny begränsning i SP2 och som ligger hårdkodad i tcpip.sys, hittade en program som kan ändra det men är tveksam till att köra ett program som ändrar i systemfiler.
Föjldfråga: är det något att bry sig om? funktionsmessigt tänker jag på? (att loggen blir full "gör inget")
frankof skrev:
Föjldfråga: är det något att bry sig om? funktionsmessigt tänker jag på? (att loggen blir full "gör inget")
Om jag förstått det rätt så kan det bara vara 10 TCP connections som håller på att startas upp och har man 10 så kan ingen mera startas upp förän någon av dom 10 har antingen gjort "time out" eller lyckats.
GunnarD skrev:
frankof skrev:
Om jag förstått det rätt så kan det bara vara 10 TCP connections som håller på att startas upp och har man 10 så kan ingen mera startas upp förän någon av dom 10 har antingen gjort "time out" eller lyckats.
Det var ju inte så lyckat med just bittorrent, ett par BT, lite surfning och radio/film, godnatt :x
Gorf. Ja... det är ju klart man kör engelskt windows! :) ...fast det lär finnas en SP2 RC2 till svenska XP...
Muskot. Japp... svenskt windows är ju bara för äckligt... konstiga översättningar ibland... sätter jag mig vid en dator med svenskt windows så förstår jag ingenting... :)
Jag tycker det känns som att pop-up blockern och brandväggen funkar ganska bra... nu kan jag iaf inte hämta omslag på cdcovers.cc utan vidare...
PersianBulldog skrev:
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=884130&product=windowsxpsp2
:OO
Det såg ju kul ut :OO
Det blir till att stänga av den brandväggen och sköta den biten själv
PersianBulldog skrev:
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=884130&product=windowsxpsp2
:OO
OMG! :o
Vad är problemet? :)
Rikard skrev:
Vad är problemet? :)
Att brandväggen gör sitt jobb och slamrar igen alla portar ;) (kom jag på efter att ha funderat lite :e )