webForumDet fria alternativet

Winamp 5

58 svar · 1 638 visningar · startad av Corp · sida 3 av 3

colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg

bluxbluxo skrev:

Ursh, Winamp versionerna blir allt sämre och sämre :l

Länge leve Winamp 2 :bire

Det var synnerligen konstruktiv kritik...vad är det du har att klaga på i femman?

m_soderlundMedlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Jag måste uttala mig om Winamp 5 efter en dryg veckas användande: Winamp 5 PRO är inte bra. Det buggar, syns delvis igenom andra öppna fönster, plus att det hänger sig om man spolar i låtarna (spolar med piltangenterna). Synd, jag som till en början tyckte att det var bra. :l

BulletBoyCrimeMedlem sedan mars 2003970 inlägg

Gillar ärligt talat Winamp 3 bäst. :p

TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

m_soderlund skrev:

Jag måste uttala mig om Winamp 5 efter en dryg veckas användande: Winamp 5 PRO är inte bra. Det buggar, syns delvis igenom andra öppna fönster, plus att det hänger sig om man spolar i låtarna (spolar med piltangenterna). Synd, jag som till en början tyckte att det var bra. :l

Undrar hur du lyckas :q Jag kan då spola hejvilt :L

Tengblad skrev:

m_soderlund skrev:

Undrar hur du lyckas :q Jag kan då spola hejvilt :L

Hm, jag installerad om, och vips så fungerar det finfint. Kör för tillfället Winamp 5 utan att ha ändrat på något skin eller så över huvud taget.

Enda problemet nu är att jag bara då och då kan markera alla låtar i låtlistan med Ctrl+A och bara ibland radera låtar genom att markera och trycka på delete. :l

fetrockMedlem sedan feb. 20042 inlägg

WinAmp 5

Kör streaming http över nätet och TRO det eller ej men har lyckats få WinAmp 5 att samarbeta klockrent med Windows Media Encoder 9!!!

Skulle vara knöligt sas det från Windows håll...men se icke!

Måste bero på att WinAmp är tokbra och INTE tvärtom...

Men visst önskade man att det fanns ett "all in one" kit för streaming http eller ljud överhuvudtaget...som INTE inkluderar 100 timmars kliande i huvet...

Mer streaming på https://www.rockradio.se

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Nu har jag kört Winamp5 i ungefär en vecka. En snabb utvärdering...

+ Påminner mycket om 2.xx. ;)
+ Lite nya trevliga funktioner.
+ Snyggt originalskin.

- Hängig. Har redan hängt sig fler gånger under denna vecka än vad 2.91:an gjorde under hela dess tid.
- Rent utseendemässigt aningen större och klumpigare med originalutseendet.

På det hela taget så regerar 5:an om den slutar att hänga sig.

Winamp 5 är riktigt stabil, må jag säga! Om Winamp 5 strular - installera om. Det gjorde jag en eller två gånger - och nu har spelaren fungerat klanderfritt i över en månad! Mycket bra spelare - byt upp dig helt enkelt!

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag tror att jag har kommit på varför 5:an har varit ruggigt labil och det hänger högst troligt ihop med Gapless Audio-pluginet som jag har kvar sen jag körde 2.91. Sedan detta plugin är borta så har det inte hängt sig en enda gång. Nu ska jag följa Mr. N.s tips och köra Crossfading Directsound output istället.

dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Winamp 5.03

Winamp 5.03 har släppts. :)

Länk

bymarieMedlem sedan aug. 20022 436 inlägg

Är nya Winamp bra eller ska jag hålla mig till gamla hederliga v 2.91?

PersianBulldogMedlem sedan aug. 20023 005 inlägg

@Bymarie Klart de nyare versionerna är snygga med massa nya funktioner, men jag tycker ändå att du ska hålla dig till klassikern(?).

jepsOMedlem sedan mars 2001484 inlägg

Jag har inte testat Winamp 5 än, men det verkar som om de nya funktionerna är ungefär desamma som finns i t.ex. Windows Media Player 9 som jag använder för tillfället. Även där finns ju Media Library där man med sina väldefierade (faktiskt! :)) ID3-taggar kan sortera latarna pa olika sätt.

Är Winamp 5 bättre? Jump-funktionen har jag iofs mega-saknat i WMP 9 ...

Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg

Jag har nu installerat wianmp 5.03a och har problem med upprepade programkrascher. Programmet kraschar väldigt ofta. Börjar jag snabbt byta låt ett flertal gånger kraschar det garranterat. Annars tar det kanske 10-15 minuter.... :l

Är det bara jag som har det här problemet?

Kan playlisten till Winamp bara vara 100kb stor? Hur ökar man så den kan vara större?

PersianBulldogMedlem sedan aug. 20023 005 inlägg

@bymarie:

Då min ligger på ca 700kb så tvivlar jag på att det finns en sådan gräns. Var har du hört det och i vilken version gäller det?

Konstigt.. min är uppe i 100kb nu och när jag sparar nya låtar till den listan så kommer dom inte med nästa gång jag laddar listan.. jättemysko..

Jag blir galen!! Alla låtar som sparas i playlisten efter det att den överstigt 100kb försvinner nästa gång man startar Winamp! Varför blir det så???

gregganMedlem sedan jan. 2004678 inlägg

om man ska välja mellan 2orna eller 5 är en fråga beroende på hur man lyssnar på musiken. om man är en sån som får ryck hela tiden och känner att man vill höra en viss låt just då, då kan det vara bra med 5an. medialibrary är användbart. bara söka och få fram alla.. sedan kan man lägga till låtar från medialibrary väldigt enkelt, om man vill lägga till ett album eller en låt eller allt från en artist.. osv.. nu skulle jag försöka komma med något positivt med 2orna som inte finns med 5an men jag kommer inte på något.. :/

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)