webForumDet fria alternativet

Winamp 5

58 svar · 1 638 visningar · startad av Corp

CorpMedlem sedan maj 2003124 inlägg

Vad är det som är nytt med detta nu då?
Tycker de hoppar versioner hela tiden nu...

Winamp 2 + 3 = 5...uhhh så dåligt...:OO

tufvanMedlem sedan dec. 200346 inlägg

Rätt kul att de själva skriver "Most things actually work!"

Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg

Ahh, det är som Winamp 3, fast den här versionen verkar faktiskt kunna användas. :)

cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Mr. N. skrev:

Ahh, det är som Winamp 3, fast den här versionen verkar faktiskt kunna användas. :)

Hehe. Kunde inte sagt det bättre själv :)

:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Hoppar över versioner hela tiden? Ett hopp är väl inte så farligt? ;)

Winamps FAQ skrev:

Who the hell wants to see a Winamp 4 Skin :P

Fast det är lite häftigt med Minimum system requirements på 500MHz Pentium III or comparable... :l

Cannabis_TomtenMedlem sedan juli 20015 107 inlägg

:stefan: skrev:

Hoppar över versioner hela tiden? Ett hopp är väl inte så farligt? ;)

Winamps FAQ skrev:

Who the hell wants to see a Winamp 4 Skin :P

Fast det är lite häftigt med Minimum system requirements på 500MHz Pentium III or comparable... :l

för att streama lite musik :x
dagens utvecklare tar ingen hänsyn tillsaker och ting!
hehe.. men men... har inte vågat ladda ner det änun jag trivs bra med Winamp 2.0.8 eller varen heter =P det är en bra build..
gillar den skarpt

MVH

2.82 ska det vara! Fast femman var trevlig... ;)

QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg

Jag har kört winamp 5 beta länge nu och har inget att klaga på alls. :)

Mr. N. skrev:

2.82 ska det vara! Fast femman var trevlig... ;)

jajjamensan såå hette den! den e riktigt skön! =)

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Har de löst problemet med att en sparad spellista börjar från låt #1 vid varje uppstart? Enormt störande i 2.91.

Dryden skrev:

Har de löst problemet med att en sparad spellista börjar från låt #1 vid varje uppstart? Enormt störande i 2.91.

Precis därför körde jag 2.82 fram tills nyss. I femman använder jag inte playlisten så mycket, kör mest Media Library.

Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg

hittills har jag gillat vad jag sett av den :)

tillmarMedlem sedan sep. 2002928 inlägg

Kör winamp 5 pro. Gillar den skarpt. Använder här heller inte playlisten utan Gör som Mr. N. kör med medialibrary.

Vad är det för skillnad på min älskade playlist och det däringa nya media library..?

Prova. ;)
Det är lite drygt, Media Library hoppar (visar) inte direkt till den låten som spelas, vilket playlisten gör. Media Library är uppbyggt mer runt informationen om låtarna, du kan till exempel automatiskt få fram information om artisten eller albumet som just spelas, via Internet. Så kan man söka på låtarna (som Jump to file) direkt i fönstret.
Såhär ser det ut om jag gör en sökning på oxygen (nej, det är inte rättstavat, men det räckte ;)):

Här kan du ju också se att jag har slarvat med ID3-taggen, albumet är inte ifyllt för vissa låtar, men rätt album hittas ändå.
Sen visas också längst ut hur många gånger man har spelat låten (börjat spela den, jag hade gärna sett att man behövde lyssna minst en halv minut eller så för att räknaren ska reagera, nu ökar räknaren så fort låten börjar, vilket inte ger en riktigt riktig bild av mina mest spelade låtar.)

Jag har nu börjat använda den klassiska playlisten mer, men jag växlar lite och känner mig fram.

Hm, verkar inte helt klockrent för min del... Långt i från alla låtar har korrekt id3-tag - det är ju först på senare år som hela album blivit vanligt. ;)

Det är sånt man sysslar med på långa ensamma kvällar när man inte kan hitta på något annat. Reparera ID3-taggar. ;)
Media Library gör att man har bra översikt över det som fattas.

Usch blää och fyyy faabian säger jag bara! första intrycket var okej tills jag tryckte på play då krashade det och den ville senda mess till microsoft, så hände det varje gång.. Tillbaka till 2.82 igen då!

hmm nu fungerar 5.0.. men jag gilalr 2.82 mer den var inte lika trög :P

PersianBulldogMedlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Flyttas från Musik & Media..

253 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
121 ms — hämta statistik (db)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)