RoingMedlem sedan feb. 2003108 inlägg iTunes största styrka tycker jag är xml databasen som organisserar låtinfon så man kan göra snabba sökingar och smarta spellistor.
De smarta spellistorna i sig är en riktig höjdare! automatiskt hamnar alla mina accoustic låtar i en lista och live i en annan...
Det bästa med att iTunes nu kommit till widows är att aac formatet kommer bli vanligare. är helt överlägset mp3!
CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg RoingMedlem sedan feb. 2003108 inlägg ett litet tipps bra, stäng av "Sound Enhancer"!
möjligt att det kan låta bra ibland men det gör att musiken låter fel eller i vart fall på ett vis som inte va tänkt. ger vissa övertoner men medför ofta att basljud blir burriga.
RoingMedlem sedan feb. 2003108 inlägg muskot angående att dela ut mappen... skillnaden är ju att iTunes streemar musiken vilket funkar bättre.
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg Jag kommer troligtvis inte använda iTunes vidare mycket (trots en del bra funktioner) eftersom det ÄTER resurser. Winamp tar mycket mindre. Både processorkraft och minnesutrymme. Så jag håller mig nog till det ett tag till iaf. ;)
muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg
CyberPet skrev:
Grafik som visar skillnader mellan mp3 och AAC
Inte för att vara negativ jämtemot iTunes, men dess MP3-kodning (eller vad man nu ska kalla det på svenska) verkar ju vara väldigt dålig om man ska tro hans resultat. Enligt honom är 192 kbps MP3 med nöd och näppe acceptabelt, vilket jag tycker verkar konstigt. Flera hifi-tidningar har genom blindtester låtit diverse audiofiler försöka avgöra vad som var MP3 och vad som var CD. I bitrates på 192 kbps (kodade med en bra encoder) och över lyckades ingen få mer rätt än slump/tur. Själv tycker jag att LAME-kodade MP3-filer över 192 kbps låter mycket bra.
Därmed inte sagt att AAC inte är ett bättre format än MP3.
Roing skrev:
muskot angående att dela ut mappen... skillnaden är ju att iTunes streemar musiken vilket funkar bättre.
Det sker väl annars också, i alla fall upplever jag det så. Eller vad menar du med streama?
bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg Någon som kan ta en dump på hur pc-versionen ser ut? :)
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg Var tvungen att minska bilden lite. Den blev för stor. :)
Re: iTunes för Windows
CyberPet skrev:
https://www.apple.com/itunes
Hmm, jag är ute på SAS för närvarande och fick "Web Page Blocked by SmartFilter" från deras fina proxy... Däremot var det inga problem att t.ex gå in på http://www.apple.com/quicktime/.
Kontentan måste vara att SAS-anställda får titta på film, men inte lyssna på musik :).
Jag får prova ITunes hemmifrån istället.
bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg yeah nice!
några som lämnat winamp än då? :P