vad är en R00-fil?
R00-fil
23 svar · 988 visningar · startad av Gasticon
Precis. Är det bara en fil brukar den väl heta fil.rar, men blir det flera som hör ihop så får dom namnen fil.R00 fil.R01 osv
ok.. jag tog hem ett prog som visade sig vara 33 R00-filer och en SFV-fil och ett ms-info dokument.
hur gör jafg för att få ihop detta till ett program?
markerar mappen trycker på delete, och går ut och köp programet , det här är inget forum för pirater.
markerar mappen trycker på delete, och går ut och köp det, det här är inget forum för pirater.
?
ja iaf, du kan kolla https://www.rarsoft.com där finns en trial.
stoffe-2k: var fick du luft ifrån!?
zipp3r: tack!
Gasticon skrev:
stoffe-2k: var fick du luft ifrån!?
Öh, Det låter onekligen som warez, så var fick DU luft ifrån! Stänger tråden tills vidare.
Ursäkta mig Gasticon men skulle inte du vara vänlig och läsa igenom webForums regler innan du postar inlägg?
Vi har beslutat att öppna denna tråd igen efter konfererande om dess innehåll men vill även påvisa att diskussioner om hur sk.warez och liknande införskaffas inte är något som vi vill ha på webForum. Diskussioner om hur man packar respektive packar upp filer är okej så länge det inte handlar om piratkopierad programvara.
mvh Del Pero
forumledare, webForum
stoffe-2k skrev:
markerar mappen trycker på delete, och går ut och köp programet , det här är inget forum för pirater.
CyberPet skrev:
Öh, Det låter onekligen som warez, så var fick DU luft ifrån! Stänger tråden tills vidare.
Men skärpning! Bara för att ett program är komprimerat behöver det inte vara piratkopierat.
Del Pero skrev:
Diskussioner om hur man packar respektive packar upp filer är okej så länge det inte handlar om piratkopierad programvara.
Så vitt jag kan se var det ovan citerade som först förde piratkopiering på tal.
Å nu är tråden öppen igen så vad är problemet? Vi har haft diskussioner bland Moderatorer och Forumledare och beslutet blev att öppna tråden. Men med tanke på den spridning det finns om warez så är det ju lätt att anta att det inte är helt lagligt och det var den markeringen jag ville göra med stängningen att vi på wF inte vill att man uppmuntrar till sånt.
OKEJ??!!
red
CyberPet skrev:
Men med tanke på den spridning det finns om warez så är det ju lätt att anta att det inte är helt lagligt
Är inte helt säker på att jag förstår vad du menar. Den här tråden handlade om någon som laddat ned ett gäng RAR-filer tillsammans med en SFV- och en NFO-fil. Visst skulle det kunna röra sig om en piratkopia, men lika gärna om freeware. Det har ni inte den blekaste aning om, så jag förstår inte vad som blir bättre av att ni_antar_ något?
Hoppas att ni i alla fall har lärt er något av detta och tänker efter lite mer nästa gång.
CyberPet skrev:
OKEJ??!!
NEJ, DET TYCKER JAG FAKTISKT INTE!!!!!!
red
Tråden är öppen igen och du tycker inte det är okej? Hmmm... hur ska du ha det egentligen??
De flesta rar-filer jag hört talas om handlar om rippade DVD-filmer. Det är då rätt naturligt att anta att det handlar om något liknande, dvs att personen i fråga laddat ner ett gäng rar-filer som han/hon vill sammanfoga för att bränna sig en DVD-skiva.
Om det nu SKULLE vara freeware eller liknande så är det ju jättebra, men som sagt... det är nog mycket mer vanligt att denna filtyp förekommer oftare bland just piratkopierare.
Såå... är du nöjd nu? Du har fått min förklaring varför jag stängde tråden, du har också fått förklaringen till varför Forumledarna öppnar tråden.
OKEJ?????
CyberPet skrev:
Tråden är öppen igen och du tycker inte det är okej? Hmmm... hur ska du ha det egentligen??
Jaja... alla förstår nog att det inte var menat så :OO
Med stor sannolikhet är det warez i detta fallet ja, men att packa i RAR och ta med sfv och nfo är ett standardiserat sätt att packa, även om det kanske inte är lika vanligt nuförtiden.
Man kan ha en FTP klient till att hämta warez också, men det är okej att fråga hur man gör för att överföra en godtycklig fil eller?
kristoffer:
varför redigera bort sina inlägg? kommer inte ihåg exakt vad det stod men du hade ju en bestämd åsikt iaf :q
Diskussioner om huruvida modereringar är korrekta eller inte förs inte i någon tråd. Om någon har invändningar på en moderering eller redigering så ta det i första hand med moderatorn i gällande forum eller med forumledarna via e-post eller PM, precis som det står i de regler som ni alla har läst igenom.
SirPeter
forumledare, webForum
SirPeter: Jag har inte sagt någonting om själva modereringen. Tycker bara att det är fel att anklaga folk för piratkopiering utan belägg. Dessutom blir jag irriterad när folk, istället för att erkänna att de haft fel, måste försvara sig till sista blodsdroppen.
Att säga saker som "De flesta rar-filer jag hört talas om handlar om rippade DVD-filmer" håller inte riktigt och visar bara att man har dålig koll.
Alltså: Det jag vill diskutera är alltså inte huruvida det var rätt eller fel att låsa tråden, utan att man inte ska anklaga folk för olagligheter på så här lösa grunder. Tror man att RAR uteslutande används för att komprimera och sprida DVD-filmer är det nog dags att vakna upp och se sig om. Har själv ett antal GB helt _lagliga_ RAR-filer på min hårddisk.
muskot skrev:
Alltså: Det jag vill diskutera är alltså inte huruvida det var rätt eller fel att låsa tråden, utan att man inte ska anklaga folk för olagligheter på så här lösa grunder.
Problemet är bara att detta är helt fel ställe att diskutera det på.
Lägg ned nu!!!