@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
mappo skrev:
En annan grym funktion är ju "Desktop". Den tar ut ett fönster ur
mIRC och lägger det på Windowsskrivbordet som om det vore en
egen applikation. Suveränt att det får en egen knapp i verktygs-
fältet.
"Desktop" hittar man om man klickar (en gång!) på ikonen i övre
vänstra hörnet av fönstret.
Jepp, jag har givetvis alla kanaler och messages som egna fönster, men det hjälps inte. :)
Jag får nog skriva en egen irc-klient som rockar verkar det som.
Tack för alla svar! :D
Mvh,
GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg Är jag sent ute?
Trillian är en klient som hanterar icq, irc, msn, yahoo m.fl. Jag testade det som hastigast häromdagen, vet inte om det kanske kan vara något.
trillian
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Det är klart du inte är sent ute. :)
Men; är trillian bättre? Jag har testat trillian, men då körde jag den som msn/icq-klient, och testade även irc-funktionaliteten. Jag testade det endast en kort period, då jag var tvungen att ta tillbaka icq och messenger eftersom trillian inte kom ut genom brandväggen.
Det kanske kan vara värt att prova igen? Jag använder alltså bara irc på jobbet, och vi har en egen irc-server som står i det interna nätverket, så för irc:ns skull behöver jag inte igenom någon brandvägg.
Mvh,
GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg Som sagt, jag testade trillian i all hast. Satte mej inte in i det fullständigt. Det verkar som (jag e dock inte säker) som om den saknar funktionen att det ska lysa, plinga och ha sej när någon skriver mitt nick, det kunde jag inte leva utan så jag slutade använda det. Men återigen, jag vet inte om det kanske går att fixa på något sätt.
Tänkte att det kanske kan vara värt att prova iaf. :)
dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg
Gein skrev:
Som sagt, jag testade trillian i all hast. Satte mej inte in i det fullständigt. Det verkar som (jag e dock inte säker) som om den saknar funktionen att det ska lysa, plinga och ha sej när någon skriver mitt nick, det kunde jag inte leva utan så jag slutade använda det. Men återigen, jag vet inte om det kanske går att fixa på något sätt.
Tänkte att det kanske kan vara värt att prova iaf. :)
Vilken version av Trillian testade du? I Trillian Pro så vet jag att det finns möjlighet att sätta upp ord/fraser som visas i annan färg etc. Det finns under preferences / Word matching.
GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg jag testade inte pro. Trillian 0.74 heter den väl, pro kostade pengar.
dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg
Gein skrev:
jag testade inte pro. Trillian 0.74 heter den väl, pro kostade pengar.
Trillian 0.74 är den senaste versionen av gratisprogrammet. Sen finns ju Trillian Pro också som kostar $25 USD.
GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg Ja, det va den senaste gratisversionen jag testade.