webForumDet fria alternativet

Win XP vägrar ladda en sida

11 svar · 1 285 visningar · startad av Danne V

Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg

En polare har Win XP. Använder både IE och FF.
Han har mail hos http://mail.citynetwork.se men kan inte få sidan att ladda - ever. Han har aldrig petat i några som helst inställningar vare sig i webbläsare, brandvägg eller operativ. Jag har inga problem (Mac, Safari) och när vi anslöt hans dator via min ISP gick det inte heller. Så det är inte ISP:n som krånglar. Jag undrar om det kan vara certifikatet dom använder som spökar...

Fråga 1: Har ni med olika Win samma problem?
Fråga 2: Hur fixa detta?

PotetaMedlem sedan maj 20053 911 inlägg

Win 7 med Google Chrome. Funkar fint att komma till inloggningssidan.

/edit
Funkar fint med IE med.

:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Win7 med Opera - inga problem.

Svarar sidan öht? Har det fungerat förut?

b242569Medlem sedan sep. 20051 760 inlägg

För mig visas sidan med formuläret i mitten mycket tydligt i både IE och FF i Windows 7. I bägge webbläsarna fungerar även plien vid More.

metalboyMedlem sedan jan. 2005953 inlägg

Funkar inte med XP (SP3) för mig heller. Har testat med IE, Firefox och Chrome. Ping ger däremot svar.

Provade med Firefox på Ubuntu 11.10 igår kväll hemma, och det fungerade fint.

Tack alla (hittills).

Jodå, sidan funkar alltså hur bra som helst annars och har aldrig strulat. Det är tydligen bara för vissa användare med Win som den helt enkelt inte laddar.

Frågan är bara varför och vad man gör åt det. Jag undrar alltså om det kan vara något med deras säkerhetscertifikat eftersom jag har ett dunkelt minne av att jag fick upp en varning om detta när jag gick in på den för ett halvår sen. Men då bara valde alternativet "acceptera certifikatet ändå" och körde vidare.

Har givetvis mailat dom om detta men ännu inte fått något svar...

metalboyMedlem sedan jan. 2005953 inlägg

Jag tror inte det har något med säkerhetscertifikat att göra, jag har inte fått någon sådan fråga alls i någon av webbläsarna jag provade.

Får upp följande i Chrome:

Chrome skrev:

Inga data har tagits emot
Det gick inte att läsa in webbsidan eftersom servern inte skickade några data.

Här följer några förslag:
Läs in webbsidan igen senare.

Fel 324 (net::ERR_EMPTY_RESPONSE): Servern avslutade anslutningen utan att skicka data.

Jag har dock inga tips på hur man löser detta...

metalboy skrev:

Jag tror inte det har något med säkerhetscertifikat att göra, jag har inte fått någon sådan fråga alls i någon av webbläsarna jag provade.

Jag är absolut inte säker heller.

Jaja... han får sluta använda webmail och sparka igång Thunderbird eller Outlook istället. Jag tror faktiskt att det passar honom bättre att ha all mail lokalt i alla fall....

Vi försökte nu skapa ett vanligt postkonto i Outlook. Det gick bra att ta emot mail, men inte att skicka. Ett felmeddelande dök up där det (återigen) stod att det var nåt vajsing med certifikated.

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Kolla att datorns tid är rätt inställd. Om den inte är det tror webbläsaren att certifikaten inte har börjat gälla ännu, eller (mindre troligt, om klockan är ställd till datum i framtiden) att certifikatet har gått ut.

nitro2k01 skrev:

Kolla att datorns tid är rätt inställd. Om den inte är det tror webbläsaren att certifikaten inte har börjat gälla ännu, eller (mindre troligt, om klockan är ställd till datum i framtiden) att certifikatet har gått ut.

Bra idé där!
Har framfört detta.....

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Och för övrigt, kanske jag ska tillägga, om tiden inte är ungefär rätt går det inte att synka tiden i klockinställningarna. Jag vet inte hur de tänkte där...

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)