Movie maker
43 svar · 3 432 visningar · startad av Crozz · sida 2 av 3
Ifall jag inte har installations skiva, mitt Movie Maker funkar inte, min brorsas funkar ifall man inte får med Movie maker från början och sen laddar ner det på download.com och det går ej att ta bort på min dator.
Vad ska man göra? Ska jag kontakta Power eller numera Expert och fråga eller? Kan man få snacka med Bill Gates?? :o
Movie maker har kommit med windows sen Windows ME.
http://www.nliteos.com/download.html
nlite avinstallerar movie maker, eftersom programmet inte syns i kontrollpanelen > ta bort program. Efter det, rensa registret med ett något gratis registryfix, starta om datorn, installera det movie maker du laddade ner från download.com.
Have you ever wanted to remove Windows components like Media Player, Internet Explorer, Outlook Express, MSN Explorer, Messenger...
How about not even to install them with Windows ?nLite is a tool for permanent Windows components removal and pre-installation Windows configuration. After removal there is an option to make bootable image ready for burning on cd or testing in virtual machines.
With nLite you will be able to have Windows installation which on install does not include, or even contain on cd, the unwanted components.
Det tar bort sådant som är förinstallerat med operativsystemet.
Om du sen försöker göra en film och wmm laggar, tror jag det har med ett codec problem, dvs programmet blir tungt och stänger ner. Ladda då ner : ffdshow, ett gratis codec program som finns på download.com.
Installera ffdshow, starta om datorn, sedan går du till verktyg > alternativ > importera codecs automatiskt. Hoppas det hjälper? :i
Kan testa ffdshow, om inte det hjälper tar jag det andra du tipsat om :D Tack igen LoLo :P
Måste man ha skiva för att avinstallera?
Via programmet jag ladda ner av LoLo? Sorry sa fel :(
Du behöver inte be om ursäkt. :)
Tanka hem programmet som LoLo tipsade om och prova att avinstallera Movie Maker. Då märker du om du behöver en skiva.
:D När jag valt movie maker mappen så kommer det upp:
Kontrollera att i386 eller AMD64 sam korrekta installationsfiler för windows. nLite är endast avsett för installationsmiljöer, vilket innebär att det inte kan modifiera en befintlig windows installation.
Ett enkelt sätt är att mata in din installations skiva för windows oh välja din CD enhet. Kopiera aldrig filerna till rotkatalogen på en partition, skapa en tom mapp först.
.. sorry glömde bort att du inte hade någon CD-skiva.. :( okidoki, I give up. Bara ett sista försök, då jag googlade på hur man tar bort wmm. (=
movie maker is installed as part of XP, It does not show up on either the add or remove programs or the add or remove windows components. The upgrade to it will however show up if you turn of the view updates. (providing you installed the patch from microsoft to MM)
However, it is a rare instance of a self contained program. ie all it's dll's are located in the program directory, not where they should be in system32 directory.
This means you can safely delete the movie maker folder from the Programs folder and delete any shortcuts from your menu without causing any damage.
There are a couple of registry entries which could / should be deleted,
Just do a search in your registry on movie maker and delete any specific references.I would comment though, movie maker actually only takes up 10Meg of space.. given the trouble of removing in manually from the registry, I would suggest leaving it... if you are so hard up for disk space that 10M will make a difference, I would suggest you need to consider looking for a bigger HD. (My last 160 Gig drive cost me under $100)
http://techrepublic.com.com/5208-11184-0.html?forumID=49&threadID=191881&messageID=1980245
Problemet löstes enligt den som frågade... det kan ju vara skadade dll filer.
Jag kollade loggboken. Det är ett dll fel :(
Felaktigt program moviemk.exe, version 2.1.4026.0, felaktig modul qedit.dll, version 6.5.2600.2180, felaktig adress 0x0001a513.
Tror ni det skulle gå ifall jag fick en kompis:s qedit.dll från hans movie maker som funkar? Han skickar då via msn :D
Har nu löst det! Var tvungen att ändra namn på InterVideo mappen. Så nu funkar det :D Tack alla!
Jaha :) hur då ändra namn?
Jo, mappen InterVideo är problemet så det vara bara ändra till tempInterVideo.
Men mitt andra problem är hur ma lägger ut videos på youtube från Movie Maker. Har testat och det är invalid format. Ska jag använda Sansa media converter?
Aha. Då verkar det ju vara så att Intervideoprogrammet fuckat upp det där, kanske lika bra då att avinstallera det programmet. Gillar inte deras program.
Nu funkar allt ;)
Hmm, jag använder Fraps när jag spelar bf2 så jag senare kan göra en film på Movie Maker. Men det laggar som in i ........ Det brukar lagga lite då och då för mitt grafikkort är inte det bästa men sen när man spelar in går det inte att spela. Dom rör sig varann sekund. Är det då ram-minnet som spökar? Jag har just nu 750 mb dära.