CrozzMedlem sedan maj 2007261 inlägg Tja!
Har nu fått upp ögonen för mk. Problemet som jag sett att många har är att när man startat mk så kommer det upp "skicka felrapport". Men lägger undan felrapporten men sen när man flyttar nått till storyboarden så laggar allt och man är tvungen att stänga ner programmet.
Då ska man använda XP skivorna man fick med när man köpte datorn, nåt jag inte fått :( För man behöver ju dom för att reparera dom skadade filerna på movie maker. Men det konstiga är att jag laddat ner för flera månader sen home edition version 2002 service pack 2 men mk verkar inte funka för det :x
Vad ska jag göra?
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg CrozzMedlem sedan maj 2007261 inlägg Vet nån varför Mk inte funkar på dom flestas datorer från början?
PotetaMedlem sedan maj 20053 911 inlägg
Crozz skrev:
Vet nån varför Mk inte funkar på dom flestas datorer från början?
Jag hänger inte med riktigt, är Mk samma sak som Moviemaker? I så fall fungerar Mk på alla datorer som har Mk "från början".
CrozzMedlem sedan maj 2007261 inlägg Mm jag verkar ha det fast det funkar inte :( Måste ha dom jäkla installations skivorna :(
CrozzMedlem sedan maj 2007261 inlägg Nån som har haft samma problem? Vad ska man göra?
PotetaMedlem sedan maj 20053 911 inlägg Har du köpt datorn begagnad? Om du inte har gjort det kan man återställa datorn utan skivorna.
CrozzMedlem sedan maj 2007261 inlägg Köpte den från Power :D Jag har laddat ner movie maker från https://www.download.com men det funka ändå inte :( Jag fick istället 2 movie makers som inte funka.
QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg Kör Windows Update så ska du ju få Movie Maker 2.1
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/updates/moviemaker2.mspx
Du kan ju kolla i loggboken också, där kanske du kan se varför programmet kraschar.
CrozzMedlem sedan maj 2007261 inlägg Vad ska man med länken egentligen? Jag har Update och kollat den men den har allt som den behöver :l
Loggbok? Vart hittar man den?
QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg Windows Update eller Microsoft Update?
CrozzMedlem sedan maj 2007261 inlägg Har inte hittat nåt på bådas update :l
LoLoMedlem sedan feb. 20072 750 inlägg Windows Movie Maker 2.1 får man bara, om man har Vista, har testat att ladda ner och försökt installera på XP, fråga mig inte varifrån jag laddade ner programmet .. för det har jag glömt bort, då det ändå inte fungerade på det operativsystem jag ville installera på, funkar bara på Vista..
Nå, finns ett annat gratis videoredigerings program som heter ABC-videoroll, verkar något komplicerat, men gillar man att sitta och pilla med inställningar, så funkar det nog bra för den vetgirige, föredrar nog själv movie maker standard. ;)
ABC VIDEO ROLL -- an easy-to-use video editor that is FREE!
ABC Video Roll allows you to mix two images together, fade in and out, add text, music and graphics, add Hollywood-style special effects, transitions and filters such as: Cross Fade, Wipes, Bend, Motion Key, Morph, 3-D Explosions, etc. ABC Video Roll allows you to manage the size of your video collection by cutting out unwanted material and pasting together favorite scenes.
http://www.freewarefiles.com/programs.php?categoryid=6&subcategoryid=74&ProgramID=453
CrozzMedlem sedan maj 2007261 inlägg Tack LoLo :D Ska nu lägga in lite videos på datorn, ska lära mig hur :p
CrozzMedlem sedan maj 2007261 inlägg Hmm trivs inte så bra med ABC VideoRoll.
Åter till Movie Maker. Kan man inte ta bort alla filer från Movie Maker? Min brorsa ladda ner till sin dator movie maker på download.com och det funka fast han har en sämre dator som fått lite uppgraderingar. Så därför följde det ej med. Så kan man typ inte ta bort alla filer från Movie Maker? Har försökt men mappen går ej att ta bort :(
LoLoMedlem sedan feb. 20072 750 inlägg Oj, tråkigt :( , menar du att mappen är låst? Isåfall går den att ta bort med unlocker, ett litet gratisprogram som tar bort låsta mappar. http://ccollomb.free.fr/unlocker/
CrozzMedlem sedan maj 2007261 inlägg Jag har ej haft problem med låsta mappar utan jag känner att Movie Maker är det jag behöver till det jag gör:/ Men tack :D