Har ingen annan dator som bootar från SATA, men har som sagt prövat den i en annan dator med SATA-kontroller (som normalt dock inte används) och som inte hittar disken. Är dock troligen fel på kontrollern.
Jag får helt enkelt ringa Datorbutiken imorgon och höra om de har haft liknande problem tidigare...
Installera Windows på ny HDD
23 svar · 3 370 visningar · startad av Coccozz · sida 2 av 2
Sådär.
Nu löste vi det. Efter att blivit bortkopplad ett par gånger på Datorbutiken (precis efter de stängde dessutom vilket fördröjde det hela ett par dagar) så fick jag äntligen svar.
Mitt sista hopp enligt honom var att med WDs analysprogram skriva nollor till de första och sista miljonen sektorer på disken. Detta hjälpte och nu fungerar allt underbart.
ps// Tilläggas kan att den gamla disken inte fungerar alls bra. Senast jag prövade så gick grafikkortet i tio sekunder efter att Windows hade startats innan det stängdes av p.g.a. instabil strömmatning :e
tjena! gammal tråd, jag vet.
Jag köpte en WD Raptor X 150 som jag hade precis samma problem med, men jag lyckades få igång den till slut. Gick in i BIOS, ändrade SATA primary master chanell 3 RAID till enable, men bara den för jag har SATA:n på den, sen fixa till i RAID setuppen så den står som "STRIPE", in i BIOS igen och såg att den stod som RAID och satte den som första boot och sen gick Windows att installera som vanligt :)
Testade en IDE HDD 160 GB som jag haft i ett år å funkat utmärkt, men samma text dök upp på den med =/ Men som sagt, det är löst nu.