webForumDet fria alternativet

Windows Live Messenger

28 svar · 1 431 visningar · startad av m_soderlund · sida 2 av 2

LeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Patiensduell.

m_soderlundMedlem sedan sep. 20026 425 inlägg

stoffe-2k: kompatibilitet med alla som kör messenger.

En av de största anledningarna till att jag gick över till messenger var att sådana funktioner såsom webbkamera, visningsbilder och filöverföringar fungerar mycket bättre än i Miranda IM. Sen vet jag ju inte vad du prioriterar för funktioner. ;)

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

m_soderlund skrev:

Sen vet jag ju inte vad du prioriterar för funktioner. ;)

jag kanske är lite konventionell men jag skickar faktiskt bara text medelanden...

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Kommer närsomhelst också att bli kompatibelt med Yahoo, som idag är världens största chattnätverk.

Vad gäller utdelade mappar så är det en teknologi som köptes ganska nyligen. För den som är lite vaken kan ni säkert hitta en fil som har en storlek på 8GB relaterat till messenger. På disk är den dock bara 1MB. Låt spekulationerna flöda om vad denna ska användas till framöver ;)

SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg

legis skrev:

Kommer närsomhelst också att bli kompatibelt med Yahoo, som idag är världens största chattnätverk.

Vad gäller utdelade mappar så är det en teknologi som köptes ganska nyligen. För den som är lite vaken kan ni säkert hitta en fil som har en storlek på 8GB relaterat till messenger. På disk är den dock bara 1MB. Låt spekulationerna flöda om vad denna ska användas till framöver ;)

Upplys oss ; )

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

legis, Yahoo är väl inte störst på IM-tjänster?
Och jag tycker att jag klarar mig ganska bra utan kamerachatt, röstchatt, meddelanden i röd Comic Sans och funktioner för att skaka till konversationsföntret.
Fast just nu kör jag bitlbee, som alltså låter mig köra MSN (Och andra protokoll) över IRC. Jag trivs bra i textbaserad miljö. :D

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

skulle bara tipsa om att det finns en ny build på betan v8.1 (8.1.0168.00_ClientV81) är senaste *hoppas jag* fick den just installerad :)

JerpaMedlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Jag vet inte om man kunnat gjort detta förut men det är något jag har saknat isf.
I ICQ kunde man skicka ett meddelande trots att personen var offline. Det kunde jag inte med den jag hade nyss men därimot kan jag göra det nu med 8an.

Det kan vara så att ens polare kommer ut på nätet om 4 timmar då jag inte är där. Men jag kan iaf lämna ett meddelande som han får då han loggar in.
Ja, mail men om man inte vill skicka ett sånt utan man vill att det ska gå fort.

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Det där var en av sakerna som kom med Live Messenger (d.v.s. 8an).

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)