webForumDet fria alternativet

Windows Live Messenger

28 svar · 1 431 visningar · startad av m_soderlund

m_soderlundMedlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Måste bara göra en fet tumme upp för Windows Live Messenger (aka Messenger 8). Jag använde Miranda IM tills jag fick nys om Live Messenger-betan, sedan dess använder jag uteslutet nya Messenger. Jag tycker att programmet rockar.

Med pluspaketet svävar man ju nästan i himlen.

Tänkte att i denna tråd kanske vi kan uttrycka våra åsikter om programmet, tips & trix m.m.

Ladda ner Windows Live Messenger: http://ideas.live.com/programPage.aspx?versionId=ef051fb5-d20f-41fd-b0c6-06fa1b0445da
Ladda ner Messenger Plus! Live: http://www.msgpluslive.net/

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Programmet är säkert bra på många sätt, men jag vill av principskäl inte använda ett program som gör vad messenger gör och tar 40-50 MB minne när det nyss är startat.

OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg

Så extremt stora skillnader är det ju inte från 7.5 så du hade nog gillat det också. För övrigt gillar jag Live, lite för mycket bjäffs man måste plocka bort, men sen funkar det.

magnusfeldthMedlem sedan jan. 20034 480 inlägg

what's so good about it?

SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg

nitro2k01 skrev:

Programmet är säkert bra på många sätt, men jag vill av principskäl inte använda ett program som gör vad messenger gör och tar 40-50 MB minne när det nyss är startat.

Mitt ligger på 14Mb

Saknar fortfarande timestamp i meddelande fönstret!

nillehbgMedlem sedan juli 200246 inlägg

Sjodahl skrev:

Mitt ligger på 14Mb

Saknar fortfarande timestamp i meddelande fönstret!

Du kan ju få de om du vill... är ju bara att kolla i instälningarna under meddelande

carl_xMedlem sedan mars 20001 858 inlägg

m_soderlund: Vad var det jag sa? ;)

LeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Själv är jag mest förtjust i den nya logghanteringen på MP!L. :)

CoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg

Jag har varit med och testat BETAn sedan julas och måste säga att för varje förändring som de har gjort så har det kommit med en hel del av sådana småsaker som jag önskat. Dessutom är de i princip uteslutande inställningsbara.
Tycker själv att Windows för en gångs skull har gjort ett bra jobb. Redan från början hade man nya bra idéer som man hade med och sedan stoppade man in lite extra lull-lull under resans gång. En del tycker det blir lite väl mycket, men själv gillar jag resultatet, såhär med facit i hand.

nillehbg skrev:

Du kan ju få de om du vill... är ju bara att kolla i instälningarna under meddelande

Kanon, det går inte att ändra så man får det så här istället ?

Sjodahl:
2006.06.03 - 23:30 Detta är ett test meddelande typ ; )

istället för:

Sjodahl says (22:30)
blablablalbal

Plus att dem försvinner så fort man stänger ner fönstret, lite av meningen försvinner då tycker jag.

m_soderlundMedlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Jag skulle vilja ställa in textstorleken som kontakterna skrivs ut i.

carl_x: ;) hehe.

ChoronzonMedlem sedan aug. 20011 346 inlägg

Sjodahl skrev:

Kanon, det går inte att ändra så man får det så här istället ?

Sjodahl:
2006.06.03 - 23:30 Detta är ett test meddelande typ ; )

istället för:

Sjodahl says (22:30)
blablablalbal

Plus att dem försvinner så fort man stänger ner fönstret, lite av meningen försvinner då tycker jag.

så du menar kanske?

Untitled-2.gif

Ser senaste meddelanden men det står inget timestamp i dem...

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Okkido skrev:

Så extremt stora skillnader är det ju inte från 7.5 så du hade nog gillat det också. För övrigt gillar jag Live, lite för mycket bjäffs man måste plocka bort, men sen funkar det.

Vem har sagt att jag använder 7.5?

micke_nkpgMedlem sedan apr. 2006927 inlägg

Coccozz skrev:

Jag har varit med och testat BETAn sedan julas och måste säga att för varje förändring som de har gjort så har det kommit med en hel del av sådana småsaker som jag önskat. Dessutom är de i princip uteslutande inställningsbara.
Tycker själv att Windows för en gångs skull har gjort ett bra jobb. Redan från början hade man nya bra idéer som man hade med och sedan stoppade man in lite extra lull-lull under resans gång. En del tycker det blir lite väl mycket, men själv gillar jag resultatet, såhär med facit i hand.

När började windows utveckla microsoft? ;)

Om man låtit bli lite lull-lull hade det troligen blivit ännu bättre.
det där med delade mappar gör det så himla mycket enklare att gå in i en annans dator.

micke_nkpg skrev:

När började windows utveckla microsoft? ;)

Ehrm...ja, och där sluter vi ögonen och säger godnatt :moose

micke_nkpg skrev:

Om man låtit bli lite lull-lull hade det troligen blivit ännu bättre.
det där med delade mappar gör det så himla mycket enklare att gå in i en annans dator.

Delade mappar är inget extra lull-lull. Det tillsammans med röstsamtal och "offlinekonversationer" har varit med lika länge som jag var med på BETAn om jag inte missminner. Vad jag menade med lull-lull var mer "krafs" som timestamp etc. som redan gick att få via tredjepartsprogram men som nu integrerades istället.

Coccozz skrev:

Ehrm...ja, och där sluter vi ögonen och säger godnatt :moose

Delade mappar är inget extra lull-lull. Det tillsammans med röstsamtal och "offlinekonversationer" har varit med lika länge som jag var med på BETAn om jag inte missminner. Vad jag menade med lull-lull var mer "krafs" som timestamp etc. som redan gick att få via tredjepartsprogram men som nu integrerades istället.

Tycker dem har gjort ett kasst jobb med timestamp, ser jag inte som lull lull ; )

micke_nkpgMedlem sedan apr. 2006927 inlägg

ju mera "krafts" som utdelade mappar mm som man l'gger dit ju mera "farligt" blir det att använda Live Messenger.

Go´natt :moose

Trevlig Sommar

Sjodahl skrev:

Tycker dem har gjort ett kasst jobb med timestamp, ser jag inte som lull lull ; )

Nej, men det är en sån sak som kommit till utöver de grundläggande nya funktionerna som fanns i BETAn när jag gick med som testare. Därmed faller det under min defintion av lull-lull i det här fallet.

micke_nkpg skrev:

ju mera "krafts" som utdelade mappar mm som man l'gger dit ju mera "farligt" blir det att använda Live Messenger.

Definitivt...

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

om man säger som så, vad finns i Live som jag inte redan har i miranda-im :OO :q

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)