tjena
när jag ska ta å unrara en fil så tar det en evighet...filen som ligger på min externa HD ska oxå uraras på samma ställe(för vidare bearbetning)...winrar som jag använder ligger på en av de interna HD...kan detta ha någon betydelse???
tex så har det tagit ca 1h att komma 40 % på en fil som är ca 1.5 gb
det känns som om det är alldelles för lång tid eller???
Tack på förhand
Winrar läser flera gånger från vissa ställen i filen, vilket gör att den hastighetsförlust som den externa HD'n har multipliceras och blir större. Om du hade flyttat över filen först och sen packat upp den hade det gått snabbare. Inte supersnabbt kanske, men snabbare. Om du har kommit till 40% tror jag nästan att du tjänar på att låta den gå färdigt nu, men tänk på det till nästa gång.
tror det tar längre tid att flytta över filen innan jag ska unrara och sedan flytta tillbaka filen
tror du/ni att det kommer att gå snabbare om jag installerar winrar på den externa HD'n???
gjorde denna tråden för ett tag sedan
http://www.webforum.nu/showthread.php?t=142961
det är samma externa HD och det problemet har inte löst sig heller tyvärr :(
kan det vara ett påverkande medel tro???
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg tror inte det spelar någon roll vart du lägger winrar, kanske kan det påverka om du ändrar temp katalogen för winrar (vet inte om den använder den när den packar upp iofs, bara om du försöker exekvera nerpackad saker?)
Försvann detta?
Du bör först kopiera arkivet till din interna hårddisk och sen öppna det, klicka extract to, och sen välja den katalog på den externa hårddisken där du vill ha filerna.
/r Och kolla i den andra tråden.